Ostinpa kuupan

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niinhän se auton historia menikin. :) Kiitokset P:n Veelle tarkennuksesta.

Mukana tulleessa ohjekirjassa näkyvä ilmanputsarikotelo on kyllä ihan samanlainen, joten uskoisin kaasarin olevan alkuperäinen FoMoCo. Mutta en mene vannomaan, en ole ehtinyt vielä tarkemmin tutustumaan mitä se on syönyt.

Kuupan vannetietous on vielä vähän hakusessa, mutta jos reikävanteet tarkoittavat sellaisia joissa on ulkokehällä pyöreitä reikiä, niin muistaakseni joillakin sen näköisillä vanteilla oli kesärenkaat.

Kuskin oven lukkopesä tosiaan puuttuu kokonaan, joten mikä tahansa siihen sopiva olisi kyllä hakusessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Noista reikävanteista sen verran et oman -70 kuuppani mukana tuli yksi sellainen ja loput on uudempaa mallia.. onkohan noi kuinka harvinaisia? Haluaisin ehdottomasti sellaiset. Ei tarvitse olla edes hyvässä kunnossa, vaan voin puhalluttaa ja maalauttaa ne itse.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jcarlson kirjoitti:
Kuupan vannetietous on vielä vähän hakusessa, mutta jos reikävanteet tarkoittavat sellaisia joissa on ulkokehällä pyöreitä reikiä, niin muistaakseni joillakin sen näköisillä vanteilla oli kesärenkaat.
Oikeilta kuullostavat :)

Kuraläppinä on viimeistä kertaa ns. lentokoneläpät eli se lentsikkalogo löpysköissä.
# 419 Vesa Pohjalainen
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

jcarlson kirjoitti: Niin valmistenumeroista; Tuon käsityksen sain parilta eri verkkosivulta, että juurikin vuonna '71 olisi valmistenumerot vielä niin että 6.... alkuiset olisivat ukin tehtaalla ja 96 ruotsin eri tehtailla. Sitten 72 vuosimallista eteenpäin on mallinumerolla ja nuo Vesan antamat numerot pitävät paikkansa.
Valmistenumero on nimittäin muotoa 96609... joten vuosimalliakaan tuosta ei oikein löydy..
Mun korjaamokäsikirja on painettu syksyllä 70, joten se ei aivan kerro noita uudempi numeroita, mutta sen mukaan vuonna 1971:
ruotsi 96 alkaa numerosta 600001- (ilmeisesti pitäisi lukea 96600001-)
suomi 96 alkaa numerosta 61600001-

t. Mika ja 60600...
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:
Kuupan vannetietous on vielä vähän hakusessa, mutta jos reikävanteet tarkoittavat sellaisia joissa on ulkokehällä pyöreitä reikiä, niin muistaakseni joillakin sen näköisillä vanteilla oli kesärenkaat.
Oikeilta kuullostavat :)

Kuraläppinä on viimeistä kertaa ns. lentokoneläpät eli se lentsikkalogo löpysköissä.

Jees, mun 70:ssä on lentokoneläpyskät ja reikävanteet! Reikävanteitakin on sitten erilaisia, joten kannattaa olla tarkkana että on samaa sarjaa. Tyrkön kanssa joskus etsittiin mulle yks sarja.
Ja sitten reikävanteiden kanssa pitää olla sellaiset kapselit joissa on iso SAAB-teksti. Eli ei se uudempi jossa on pienempi teksti.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
JungleDrums
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JungleDrums »

Siisti se on, ei passaa kieltää. Rekisterinrokin on lupaava VTF eli VAT TE FAK?

:)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Korjattiinpa äsken kuuppaan ilmestynyt sähkövika, eli plussakaapeli oli hapettunut ja huonosti kiinni akunkengässä aiheuttaen virtojen katoamisen. Putsaamalla ja takaisin kokoamalla lähti toimimaan heti hienosti. :) Samalla laitettiin ratti suoraan ja kyllä kelpasi taas hiukan fiilistellä kuupalla. Lämmintä piisaa, ja ajo-ominaisuudetkin riittivät moottoritiellä 100km/h ajon kokeiluun. Ohitettiinpa vielä volvokin. ;) Yllättävän pirteä auto ikäisekseen, jos ei ole ennen kuupalla ajanut. Kytkimen ankara ravistus vaan estää enemmän ajelun, eikä ole oikein tiloja kytkinremppaan joten joutunee kevääseen odottelemaan.

Pari kuvaa lisää tuli otettua, löytyy täältä: http://jcarlson.iki.fi/~jcarlson/kuuppa2/

Pitäisi varmaan siirtää tämä pian tuonne projektit-osioon..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin