vettä lattialla

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

vettä lattialla

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Mistä ihmeestä voi sadevesi keräytyä apumiehen puoleiselle lattialle? Yritin tutkia tuulilasin tiivisteen ja pyyhkijän juuren, mutta en keksinyt muuta kuin että myös jalkatilan oikea sivusta siinä muovisen säilytyslokeron etupuolella oli märkä. Kun sormella raotti äänieristystä tuntui se litimärältä....En keksi miten vesi sinne pääsee ....!
Olen pitänyt sanomalehti"vaippoja" lattiamattojen alla kosteutta imemässä...

Samoin mietityttää miksi takakontin kansi sisäpuolelta ja itse takakonttikin on märkä, vesi aivan helmeilee pelleissä. Auto seisoo ulkona, joten ei luulisi lämpötilavaihtelujenkaan vaikuttavan asiaan...

kysyypi mauno
Mauno
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: vettä lattialla

Viesti Kirjoittaja jt »

Vesi voi kulkeutua pitkänkin matkan päästä rakenteita pitkin, joten vuodon alkuperä voi olla hankala selvittää.
Jos pyyhkijänvarsien tiivisteitä ei ole vielä uusittu, ne hapertuvat todennäköisesti lähivuosina.
Kahden vuotokohdan poissulkemiseksi voisi kannattaa askarrella uudet tiivisteet ja asentaa ne huolellisesti. Vanhat jemmaan vaikka jääkaappin, hätävaraksi museokatsastusta varten :)
Tuolla vähän vinkkiä:
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/Tekniik ... iivisteet/

Takakontti kun on lähinnä peltivuorattu, niin kyllä sinne aika lailla kondenssivettä kehkeytyy. Aina kun pakkaselta ruvetaan siirtymään nollan tienoille, on uusi huurrekerros valmis muuttumaan vesipisaroiksi kelin edelleen lämmetessä. Valitettavasti.

terv. jt
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: vettä lattialla

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Onko radion antenni missä? Mulla Viipassa se on a-pilarin juuressa ja kabiinin puolelle tehty reilun kokoinen asennusreikä raitisilmakaukalon alapintaan hanskalokeron eteen. Sieltä valuu just roskiksen vierestä lattialle. ...pitäis miggiliimalla tukkia molemmat reiät. Radion kuuluvuus on ihan riittävä vaikka antennina on tuulilasin tiivisteen alle tungettu paukkulangan pätkä.
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: vettä lattialla

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Kiitokset JT:lle tiivistevinkistä!

Aloitan siis niiden askartelulla... Ja varmaankin pitää paikkansa se kylmään peltipintaan tapahtuva veden tiivistyminen..tuppaavat vaan takakontissa olevat työkalut ja varapyörä ym. ruostumaan..

.Löysin kirppikseltä sellaisen pienen hiustenkuivaajan näköisen vempeleen, jonka laitoin takaikkunalle ja kytkin takalasin vastuksen johtoihin ( takalasin lämmitin ei toimi..). Ääni on kova, mutta huurteet lähtevät!

Antennin olen laittanut auton takaosaan sivulle, sieltä reiästä se vesi ei kyllä tule.
Mauno
Vastaa Viestiin