Rupesi v4 käymään tosi rumasti, räki ja putkessa paukku...
Taisin paikantaa vian. Alipainesäätimeen kun puhaltaa niin siitä kuuluu kiva suhina On mulla tossa toinen käytetty säädin joka ei suhise. Puhistelen sen eka ennen kuin asentelen paikoilleen. Sitte se kyssäri: Mistä vois saada ihan uutukaisen säätimen? Sopisko esim. Kuplan alipaineensäädin?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
En nyt muista minkä valmistajan tuote tämä säädin Saabin virranjakajassa on, mutta ainakin vanhemman VW:n virranjakajassa kyseinen osa oli Boschin valmistama. Irrottamalla säätimen pääsee sen käyttövivusta näkemään valmistajan logon sekä osanumeron, näin ainakin Boschin tuotteessa.
Eroja niissä on käyttötangon pituudessa, kalvossa sekä alipainelähdön asennossa.
Uusia löytyi vielä jopa hyllystä, hinta vaan oli yli 80euroa tuollaiselle. Varaosamyyjäkään ei ollut uskoa hintaa ja myi osan 20 eurolla
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Huh, 80eurossa on katteet kohdallaan pitänee kysästä paikallisesta tarvikeliikkestä.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Jos alipaine säätimen poistaa käytöstä ja laittaa perusennakon kohdalleen, niin kyllä koneen pitäisi käydä suht normaalisti paitsi jos järjestelmässä on alipainevuotoa.
No joo kyllähän tossa taitaa olla seoksetkin päin vituraa
Tulpat oli niin karstaset ku voi vaan olla... Mikähän olis turvallinen setuppi? Montako kierrosta ruuvaan seosta auki?
E: Ei karstaset vaan siis nokeentuneet
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Seosruuvia auki 1 ½ kierrosta. Kun tyhjäkäyntikierrokset on oikein(800r/min) ruuvaat ensin kiinni päin niin kauan kun alkaa tukehtuun, ja siitä auki päin sama juttu. Näitten puolivälissä pitäisi olla oikea kohta.
Olisko näistä kuvista apua:
Hupsista. Tulipas isoja kuvia
Ok, Kiitokset isosti tästä! Ite en onnistunu löytämään sinisestä kirjasta mitään seoksen säätämisestä....
Mutta nytten varmasti onnistuu. Kiitos
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Alipainesäätimet tuntuu olevan hankalasti saatavia nykyisin.
Bosch säätimessä ainakin on käyttötangossa numero, jonka pitäisi olla uudessa osassa sama.
Muistaakseni kaksi tai kolmenumeroinen luku, esim. 027.
Mutta vanhan säätimen voi korjata. Varovasti meisselillä vipuamalla kuoren reunat auki,
pensapumpunkalvokumista uusi kalvo.
Kalvo pitää jättää hieman löysäksi, jotta pääsee liikkumaan.
Liitoksiin tiivisteliimaa. Etolasta sai kalvokumia ennen, nykysaatavuudesta en tiedä.
Itse sain tänä talvena paikallisesta varaosaliikkeestä. Käytin paksuutena 0,7mm.
Ok, kiitos hyvästä niksistä... Vois vaikka kokeillakin tuohon vuotavaan säätimeen.
Mult taitaa sopivasti löytyä sellasta ohkasta kalvoakin.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta