Miksei kuuppa kulje?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Antaa muuten yllättävän paljon runtuu lisää vakiopannuunkin toi Simonsin putki.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Playboy kirjoitti:Antaa muuten yllättävän paljon runtuu lisää vakiopannuunkin toi Simonsin putki.
Melkeen jo silmällä näkee, kun kattoo vakioputkea.
VW transporter 2.5tdi vm.99
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Dodiin, tein itse sitten putken kuuppaan. Etupönttö vielä vakio, siitä 2" huonekaluputkesta sitten putki perälle, jossa välissä kaksi simonsin absorptiota, etummainen tosiohkanen about 3" ulkohalkaisija, ja taaempi oisko 4x6". Putki on kiinni puolestävälistä alkuperäiseisessä kannakkeessa, ja taakse kontinpohjaan hitsasin satkun pöntöstä koukun, putkeen samanlaisen ja väliin pistin kumin.
On muuten yllättävän namut äänet. Pitää vielä tehdä alkukäyrät uusiksi ja tehdä Y-kappale niiden perään, niin sitten rupee olemaan äänet kondiksessa. Putkelle kannakkeineen tullut tähän mennessä hintaa noin 80€. Kymppi tai kaksi menee vielä, joten vapaasti virtaavan putken saa rakenneltua aika halvalla loppupelistä. Suosittelen. Viikonloppuna heitin myös Solexin vermeineen kiinni, oli yllättävän iso homma, kun piti vaihtaa suunnilleen kaikki vesiletkutkin. Ei siinä vieläkään ihan kaikki heposet tosin ole kotona, seuraavaksi (keväämmällä) paneudun kansiin, koska yhdestä pytystä on puristuspaineet vähän heikot (9, muissa 11)
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Miten tollanen Simmons muuttaa orginaaleja pakoääni? Varmaan aika radikaalisti. Mulle tärkeintä kuupalla ajossa on juuri ne orginaalit äänet mitkä siitä lähtee. Juuri niihin mä ihastuin lapsena.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

No mulla se kyllä edelleen kuulostaa aidolta V4:selta. Äänet on vaan vähän möreemmät, eikä sellaista papatusta niinkun sillä vakiopillillä ja takaresonaattorilla. Minusta oikein mukavat äänet. Periaatteessa vois olla jopa kovemmat :twisted:
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla kans on lapsuuden muistoja , tuosta kuupan äänestä ne jäi muistoihin :wink:
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Niin mullakin, mutta se sano rin-tin-tin,
kunnes sitten kerran: jätän-tän-tänne.
96 V4 -75
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Solexissa on pientä vaivaa, se meinaa örvähtää hiukan painettaessa kaasua nopeemmin, eli mitä ilmeisemmin kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla. Aika kovalta se kalvo kyllä vaikuttikin. Saakos noita uusia jostain?
Hyviä on muuten nuo tittelit, meikäläinen yleni tuplakaasariksi hyvin tarkasti samaan aikaan kun kuuppaan laitoin tuplakurkkuisen Solexin. Nyt pitää sitten kai tehdä siitä ruisku siihen mennessä kun tulee seuraava ylennys. Ja sitten turbo jne.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

orava kirjoitti:...Hyviä on muuten nuo tittelit, meikäläinen yleni tuplakaasariksi hyvin tarkasti samaan aikaan kun kuuppaan laitoin tuplakurkkuisen Solexin. Nyt pitää sitten kai tehdä siitä ruisku siihen mennessä kun tulee seuraava ylennys. Ja sitten turbo jne.
En tiedä kumpaa odotan enemmän, Aero Kuuppaa, vai Kuuppa Hirsch:iä...
#1430
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

orava kirjoitti:Solexissa on pientä vaivaa, se meinaa örvähtää hiukan painettaessa kaasua nopeemmin, eli mitä ilmeisemmin kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla. Aika kovalta se kalvo kyllä vaikuttikin. Saakos noita uusia jostain?
Katselen tässä pussillista Kaasutinexpertiltä tilattuja osia ja kyllä näkyy kalvokin olevan mukana. Jos koneelle on tehty jotain, niin voipi suuttimiakin joutua vaihtelemaan, muitakin kuin pääsellaisia.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Mikko_H kirjoitti: Katselen tässä pussillista Kaasutinexpertiltä tilattuja osia ja kyllä näkyy kalvokin olevan mukana. Jos koneelle on tehty jotain, niin voipi suuttimiakin joutua vaihtelemaan, muitakin kuin pääsellaisia.

Tilasitko jonkin korjaussarjan (mitä sisälsi?), vai ihan irto-osia?
Mitä maksoi?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Korjaussarja oli 45 egen luokkaa sisältäen tiivisteet, neulaventtiilin, kiihdytyspumpun kalvon, ryypyn alipainekalvon ja muutaman messinkirikan. Muut osat taitaa olla tahtarin Solexiin, mitä pussissa on.
On nuo osat mulla jo jonkin aikaa ollut, joten hinta on voinut muuttua.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

EIKÖ KULJE KUPPA.

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

LAITA UUDET KÄRJET JA VÄLYS LÖYSÄ O.4MM SYTKÄ ENNAKKO 10 ASTETTA 900/1000 RPM.KAJAKKI EI KULJE JOS PIKKUSENKIN PURISTUKSET HUKASSA,SIKSI SUOSITTELEN TÄTÄ ENNAKKOA.OMA VAKIO KAJAKKINI KULKEE TUTKALLA MITATTU JUST 160KM/H.AIKOINAAN KULKI ISÄUKOLLA MYÖS UUTENA JA VIELLÄ 160TKM AJETTUNA.VIRI KAJAKKINI KULKI 7800RPM,ARVIOITU NOPEUS VIISARI PIKKUSEN TAKAVIISTOSSA NOIN 210 KM/H,MUTTA KAVERI JOUTU JO OTTAA KOSKENKORVAA VIERESSÄ,ET SILLEE.
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Nyt on sitten kajakin kone purettuna. Yksi pakovenahan sieltä oli palanut, joka selittää tuon huonon kulkupuolen. Siitä ei pitäisi jatkossa olla ongelmia, nyt siihen tulee hieman (noin millin) madalletut, pakopuolelta avarretut tuplajousin varustetut kannet, 280 nokka ja kevennetty vauhtipyörä. No joo, huippujen puolesta mulle piisaa tuo 160 mikä mittarissakin seisoo, tuleehan se menemään enempikin tod. näk. Mutta ennenkaikkea ohituskiihtyvyyttä pitäs tuolla paketilla saada jo vähä enempi, vaikkei siitä mikään turbo tulekaan. Seuraava rojekti hamassa tulevaisuudessa onkin sitten bensan syötön päivitys solexista k-jetiksi.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Vastaa Viestiin