mestari kirjoitti:eli 266,50 about oliko läh kuluja miten?
kimppatilausta vetämään?
innokkaita saabisteja?
tuo on paremmin hengittävä malli kyllä.
joskus muinoin muistelen jotta biltemasta tilattiin pelkät tollaset etuputket 230 mk ja itse duunattiin keskiputki ja suora veto perään ja johan kulki
pari kymppiä kalliimpi ol simons.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pistin kyselyn tuosta Ruotsin klubin putken toimituskuluista yhdelle tai kahdelle sarjalle. Vastasi, että toimittavat kyllä ulkomaille ja palaa asiaan kunhan saa toimituskulut selville.
AnttiK kirjoitti:Pistin kyselyn tuosta Ruotsin klubin putken toimituskuluista yhdelle tai kahdelle sarjalle. Vastasi, että toimittavat kyllä ulkomaille ja palaa asiaan kunhan saa toimituskulut selville.
910SEK toimituskulut yhdelle putkelle ja kahdelle 1200SEK. Tuohon vielä päälle 200SEK klubin jäsenyys, niin tulee tuolle putkelle kyllä hintaa.
Laskeskelin esimerkkinä bilteman mutkista tehtynä putken hinta voisi tulla johonkin 170-200€ nurkille kaikkine kiinnittimineen ja pönttöinen. J-käyristä tehtynä halvemmaksi, kun 180 mutkapalasta saisi tehtyä useampia mutkia. Toki tuo Ruotsin klubin putki kiinnostaisi paljon, kun on lähellä alkuperäistä Saabin omaa ja luulisi tarjoavan paremmin alakierrosten vääntöä pidempine toisiputkineen kuin Simons ja orkkisputki.
niitähän voi jakaa kun käy vuotuisissa kokouksissa muutenkin niin kulkee mukana helposti
'ainakin on pätevä syy lähteä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Jos tuolla kimppatilauksella tulee yhden putken hinnaksi vähemmän kuin 3860SEK~ 375€ ja siitä vähennettynä noin 40€ matkahuollon ottaman summa tuon kokoisesta paketista tänne Ouluun Etelä-Suomesta eli 335€, niin tuo kimppatilaus kiinnostaisi, jos siihen pääsee mukaan. Muuten saatan tilailla itse ruottista.
Terve!
Itse ostin Simonsin putken pari vuotta sitten Free Technicsiltä.
Kiusallista ko. putken ominaisuuksissa on voimakas resonointi tietyllä ajonopeudella.
Humina kabiinissa on melkoinen. Erilaisia kiinnikkeitä (lähinnä kumin jäykkyys)on tullut kokeiltua, mutta ei ole humina/resonointi mihinkään kadonnut. Jos joku on keksinyt keinon resonoinnin poistamiseen, niin ottaisin mielelläni neuvot vastaan. Terveisin, Jussi.
saksassa käydessäni takuuhuollossa laitoin simonitsiin johonkin poikittaissauman kohdille jousto osan ja ongelmat loppui ainakin autobahnilla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vaikea sanoa mikä siinä lopulta resonoi. Kannatinkumien jäykkyyden muuttaminen ei oikeastaan vaikuttanut juurikaan. Jossakin kohtaan ne etupään kannatinkumit olivat kokonaan poikki ja sama humina kabiinissa muistaakseni noin 80-90 km/h ja 100-110 km/h. Joku oli sitä mieltä, että V-koneen pakokaasut laajemmassa putkessa aiheuttavat jotenkin tuon huminan.
No vaikut ainakin lähtee korvista jos jotakin positiivista haluaa asiassa löytää.
Taidan keväällä kokeilla tuota Mestarin mainitsemaa joustopätkän asennusta siinä kohdassa missä koneelta tulevat putket yhdistyvät yhdeksi.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
jussiko62 kirjoitti:sama humina kabiinissa muistaakseni noin 80-90 km/h ja 100-110 km/h.
Minun kokemissa veenelosissa, melkein uusissa ja nyt aika vanhoissa, on kaikissa suunnilleen noilla nopeusalueilla ollut enemmän tai vähemmän huminaa tai resonanssia. Eikä putken mallikaan isoja eroja ole tehnyt. Simons "jäykällä" asennuksella on ehkä pahin. Harmillinen ominaisuus yleisimpien nopeusrajoitusten kannalta katsottuna
Simonsilla lisäksi raskas kuorma (kaasuläpät enempi auki kierroksiin nähden) lisää muihin nähden mökää suhteessa enemmän.
Samansuuntaiset on kokemukset mullakin. Vakiokone ja -putki on myös perinteisesti jyristänyt sopivasti 90 km/h:ssa. Simons on putkista ollut kaikista pahin jyrisijä ja hiljaisin taas Starlan tekemä sport-putki, jota Scania ja Biltema aikoinaan möi. Luulisin kuitenkin, että nuo lyhyet etukäyrät on se jutun juuri. Ehkäpä niiden resonanssi osuu sopivasti siihen kolmen tonnin kierroksille ja suora putki, harvakseltaan kannatettuna, vahvistaa jyrinää ja johtaa sen pohjalevyyn.
Joskus tein itse putken, jossa Starlaa mukaillen vänkärin putki vietiin etureiästä alas ja siitä suoraan taaksepäin. Kuskin puolen putki vietiin edestä alas ja sitten öljypohjan takaa viistosti suoraan kohti toista putkea ja v-yhteellä putket yhteen. Sitten pieni Efector-merkkinen läpinäkyvä vaimennin ja suora putki takaa ulos. Putki oli hyvä ja hiljainen, paitsi auton takana
Joululahjapaketti saapui Ruotsin klubilta sisältäen putken ja muutamia tarpeellisia osia.
Alkupätkät ovat 42mm ulkohalkaisijalla ja loppupätkä 2" putkea, joka lienee osittain sama kuin simonsin putki, kun pakettikin on simons putken, josta oli tussilla yliviivattu simonsin etiketti.