Neuvokaahan..

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Neuvokaahan..

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

On jo jonkun aikaa tullut haaveiltua vanhan, mielellään vielä kromipuskurisen kuupan tai 99:n hankinnasta. Ongelmana vaan on, että itsellä ei ole kuivia tiloja auton säilyttämiseen tai remppaamiseen ja kaiken lisäksi olen täysi aloittelija (älä lue tunari) ...perheestä kyllä saabtietotaitoa löytyy.

Tarkoituksenmukaisinta olisi varmaan hankkia harrasteauto, joka pysyy suhteellisen pienellä laitolla rekisterissä ja ajokuntoisena, eli silloin vaihtoehtona on vissiin jo kunnostetut vanhukset tai sitten sen pitää olla joku kuivan ladon ruostumaton ihme..Vuosimallinsa puolesta itseäni kiinnostaa enemmän 70-luvun alun mallit kuin myöhemmät kumipuskuriset ja isovilkkuiset. Vaan jos sitten jonkun helmen saa käsiinsä, niin sitä ei mielellään jätä ulos ruostumaan..onko klubilaisilla Helsingissä tai ympäristössä tallia, jota voisi käyttää auton säilytykseen ja laitteluun pahimpina kurakausina?

Entäs tekniikkapuoli? Mitä vähemmän hajoavia osia, sen parempi. Varaosien hinnat tuntuu ainakin kuupan osalta hyvinkin edukkailta. Vaan kumpi on aloittelijalle helpompi hoito?
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

No tosiasia on, että 99 on reilusti modernimpi auto, eli ei tarvitse samaa määrää huolenpitoa kun ysikutonen. Toisaalta kuupassa (toki mielestäni vanhoissa ysiyseissäkin) on FIILISTÄ 8)

Mulla mahdollisesti vapautuu tilat ensi kuun vaihteessa kuusaalta, siirryn kouvolaan säätämään...
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
JungleDrums
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JungleDrums »

Mulla ois toi 96:nen minkä myymistä oon alkanu harkitteen. Mutta emmmperhana tiedä myiskö vai nöy. Se on vm-67 ..

Mun mielestä ehdottomasti kuupan ostat tietenkin :D

Vaikka oonki alkanu itte haaveilla jostain 99:stä, vois olla mielenkiintosta vaihtelua muutaman yykoon jälkeen, vaikka epäilemättä kuitenkin toisaalta!

Perhana, en osaa päättää.

:P
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Mun -74 kuuppa on vielä vähän aikaa huuto.net:issä.
Kohta otan taas omaan kesäkäyttöön ja sitten se on vaikeampi ostaa :wink:
96 V4 -75
Vastaa Viestiin