V4 viritys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1115
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Juha K » To Helmi 15, 2018 12:41

KeijoAnnikki kirjoitti:
Juha K kirjoitti:Ruotsista löytyy tällaista stroukki sarjaa. Hintaa ei tosin mainita. Myös tako pattipää mäntä näyttää olevan.
http://tgmotor.com/?page_id=197
Hyvältä näyttää...pattipäämännät ja uuden tyylin (tietysti mainospuhetta) rallinokka-akseli... :D
Kokonaisella stroukki moottorilla on tuolla hintaa 48000sek +vero. isku 72mm ja poraus 93mm = 1955cc. Tarvivat täydellisen 1,7 mosan aihioksi.

baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar » To Helmi 15, 2018 19:52

Juha K kirjoitti:Itellä oli venttiilivikaisessa 1mm ylikokomännällä ja vakio kansilla varustetussa koneessa kolmessa pytyssä 12 tienoilla ja yhdessä 0. Pako venttiili oli painunu 1cm verran kanteen ja palanut melkeen halki. Muutki pakoventtiilit oli n 5mm painuneet vaan pitivät vielä kohtuu hyvin. Oli vähemmän pirrattavaa isovenakansiin :lol:
Omasta sain mitattuu yhestä 9.5 ja muista 10.5 muisttaaksein...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

Avatar
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1115
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Juha K » To Helmi 15, 2018 20:35

91.8mm ohc männillä ja vakio kansillahan jo pelkkä puristussuhde on yli 10,5, mutta riippuu tietty mitä mäntiä ja kansipahveja on käytetty.

baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar » La Helmi 17, 2018 18:29

baasenar kirjoitti:Omasta sain mitattuu yhestä 9.5 ja muista 10.5 muisttaaksein...
Viimeks kun tätä käynnistin, niin huomasin, että kaasutinhan tässä vuotaa, eli laskee alleen, vai pitäskö sanoa että "tulvii"... Käynti on ihan niinku ois ryypyn hirttäny päälle, vaikka päällisin puolin näyttää, että ryyppyvipu on pois asennossa. Vakio 2-kurkkunen Solex on kyseessä. Ne, jotka näihen kanssa on pelannu, osaa varmaanki jo sanoa, että mistä on kyse. Kuulisin tai lukisin mielelläni tarinaa... :)
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

korpijaakko
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja korpijaakko » La Helmi 17, 2018 20:12

kohokammion neulaventtiili jumissa tai kohossa reikä
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9000 2,3t cse jubilee KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA

baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja baasenar » Su Helmi 18, 2018 22:07

korpijaakko kirjoitti:kohokammion neulaventtiili jumissa tai kohossa reikä
Thanks. Otan auki...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-

Avatar
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 » Ti Elo 13, 2019 22:51

Herätellään vanhaa aihetta uudella V4 harrasteella. Katukäyttöön tulossa piristetty V4 kone. Vakio 1.5 tai 1.7 kellari omilla männillä. Superin imusarja ja 32/36 Weber syöttämään tavaraa. Kansille perus kotiviri ja sporttiputket. Kysymykseni lähinnä koskee tuota ulkopuolisen toimittajan palveluksia. Eli vauhtiksen kevennys ja nokka-akselin hionta. Tuollaisessa katukoneessa varmaan varsinkin pienemmällä kellarilla saa olla vauhtipyörä siellä 5,5 kg paikkeilla? Mutta kuinkas tuo nokkakeppi. Arvuuttelen 7,2 ja 7,6 nokan välillä. Onko suurta merkitystä katukoneessa ja onko tuo 7,6 jo liian kireä sellaisessa käytössä? Kiitos asiallisista vinkeistä.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | 900 T8 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

korpijaakko
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja korpijaakko » Ke Elo 14, 2019 08:28

7.6 toimii ihan hyvin. vähänhän se hörpöttää ja kaasua pitää laittaa vähän enempi. 7.2 on ihan ok, mutta 7.6 antaa enempi tehoa. Makuasioita katukäyttöön.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9000 2,3t cse jubilee KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA

Avatar
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 » Ke Elo 14, 2019 10:47

korpijaakko kirjoitti:
Ke Elo 14, 2019 08:28
7.6 toimii ihan hyvin. vähänhän se hörpöttää ja kaasua pitää laittaa vähän enempi. 7.2 on ihan ok, mutta 7.6 antaa enempi tehoa. Makuasioita katukäyttöön.
Kai se saa vähän ränttätänttää käydä, kun kerta V-moottori on. Mennään sillä 7.6:lla.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | 900 T8 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18785
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Ke Elo 14, 2019 10:49

kuka nokkakeppejä hioo?

kuka kairaa kannet ?
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

AnttiK
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 11:03
Paikkakunta: Oulu

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja AnttiK » Ke Elo 14, 2019 10:55

96 V4 -73

Avatar
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 » Ke Elo 14, 2019 11:36

Juu kyllä tuo topic on läpikäyty monta kertaa ja Gt-motorsille soitettu. Saan lähempää vähän edullisemmin. Sielläkin on kokemusta, kun on jokkismiehille vuosikaudet tehnyt nokkia.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | 900 T8 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Avatar
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 4818
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja mestari » Ke Elo 14, 2019 18:09

mikä on sun lähempää ja mitä se siellä maksaa
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18785
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Ke Elo 14, 2019 18:19

minuakin saattaa kiinnostaa
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Tampere

Re: V4 viritys

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 » Ke Elo 14, 2019 22:32

Erikoismoottori Kylmäkoskella. Oli 60€ edullisempi kuin GT.
9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | 900 T8 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"

Vastaa Viestiin