Mitään omakohtaista kokemusta ei ole, mutta vakio jenkkimallin 96:n 1.7 on matalammalla puristussuhteella, jotta se saatiin jenkkien päästövaatimuksista läpi. Korkeampi puristussuhde taas parantaa hyötysuhdetta, jolloin voisi olettaa että tuskin vakio 1.7:n kulutus ainakaan vähemmän on kuin 1.5:n. Usein kuitenkin V4:n 1.5 kammen tilalle kun asennetaan noita 1.7 kampia, niin samalla käytetään usein FORD OHC 2.0 moottorin mäntiä, jotka ovat melko edullisia 1.7 vakiomäntiin verrattuna ja puristuskorkeudeltaan hieman korkeampia, joten ainakin teoriassa tällä tavalla hyötysuhdetta ja kulutusta voisi saada alemmas.
Jos kulutusta on tärkeä saada alaspäin, niin esimerkkinä flektin muuttaminen sähköiseksi voisi olla yksi kikka. Moottori lämpenee hieman nopeammin käyttölämpötilaan.