Käynnistysvaikeuksia -73
Käynnistysvaikeuksia -73
Mistäköhän johtuu että joutuu sahaamaan (30-40sek) kylmänä tosi kauan ennen kuin lähtee käyntiin ?
Auto Saab 96 -73 ja kaasarina FOMOCO.
Bensapumppu vaihdettu, uusi. Kiihdytysumpun kalvo vaihdettu, uusi. Tulpat uudet.
Auto Saab 96 -73 ja kaasarina FOMOCO.
Bensapumppu vaihdettu, uusi. Kiihdytysumpun kalvo vaihdettu, uusi. Tulpat uudet.
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
Käsi- vai automaattiryyppy? Jos automaatti, niin tsekkaa että pelaa.
Mulla oli huono tiiviste kaasarin puoliskojen välissä, ja silloin oli samankaltaista oiretta - nähtävästi bensat haihtui seisoessa veks tai jotain.
Kärkien säätö voi kans kannattaa. Niin, ja ihan hypoteettisesti - jos on ajettu ilman venttiilinsuoja-ainetta, niin vajonnut venttiili vois ruveta kantamaan. Mikä ettei ihan normaalin huollonkin nimissä voisi tsekata myös nuo venttiilivälykset joka tapauksessa, jos ei oo hetkeen säädetty.
Eiköhän se siitä!
Mulla oli huono tiiviste kaasarin puoliskojen välissä, ja silloin oli samankaltaista oiretta - nähtävästi bensat haihtui seisoessa veks tai jotain.
Kärkien säätö voi kans kannattaa. Niin, ja ihan hypoteettisesti - jos on ajettu ilman venttiilinsuoja-ainetta, niin vajonnut venttiili vois ruveta kantamaan. Mikä ettei ihan normaalin huollonkin nimissä voisi tsekata myös nuo venttiilivälykset joka tapauksessa, jos ei oo hetkeen säädetty.
Eiköhän se siitä!
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1096
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
viewtopic.php?p=1250198#p1250198
Minä ratkaisin sen noin. Nyt ei tarvitse sahata pitkään, kun käynnistyy Joku on vaihtanut uuden bensapumpun, sillä korjaantunut.
viewtopic.php?p=1247654#p1247654
Minä ratkaisin sen noin. Nyt ei tarvitse sahata pitkään, kun käynnistyy Joku on vaihtanut uuden bensapumpun, sillä korjaantunut.
viewtopic.php?p=1247654#p1247654
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
Käsi- vai automaattiryyppy? Jos automaatti, niin tsekkaa että pelaa. = käsi ryyppy, toimii
Mulla oli huono tiiviste kaasarin puoliskojen välissä, ja silloin oli samankaltaista oiretta - nähtävästi bensat haihtui seisoessa veks tai jotain.
Kärkien säätö voi kans kannattaa. Niin, ja ihan hypoteettisesti - jos on ajettu ilman venttiilinsuoja-ainetta, niin vajonnut venttiili vois ruveta kantamaan. Mikä ettei ihan normaalin huollonkin nimissä voisi tsekata myös nuo venttiilivälykset joka tapauksessa, jos ei oo hetkeen säädetty. = venttiilit säädetty, kaikki näyttäis olevan ok sillä puolella.
Mulla oli huono tiiviste kaasarin puoliskojen välissä, ja silloin oli samankaltaista oiretta - nähtävästi bensat haihtui seisoessa veks tai jotain.
Kärkien säätö voi kans kannattaa. Niin, ja ihan hypoteettisesti - jos on ajettu ilman venttiilinsuoja-ainetta, niin vajonnut venttiili vois ruveta kantamaan. Mikä ettei ihan normaalin huollonkin nimissä voisi tsekata myös nuo venttiilivälykset joka tapauksessa, jos ei oo hetkeen säädetty. = venttiilit säädetty, kaikki näyttäis olevan ok sillä puolella.
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
Enpä osaa kyllä heti sitten sanoa, että mitä seuraavaksi - mestarihan se varmasti löytäisi tähänkin oikean ranneliikkeen...
Äkkiseltään kaasaripuolelta minusta kuitenkin kuulostaa. Neulaventtiili ja kohon säätö kannattaa toki tsekiä, jos et vielä ole katsonut.
Tuosta omasta viipasta päivitin just automaatin käsiryypyksi, ja sen jälkeen se on kylmänä lähteny just niinku kuupan kuuluukin - ryyppy päälle ja pari kolme polkaisua pedaalista ennen starttia, niin käynnistyy jo melkein ennen ekaa puristusta
Lämpösenä mulla edelleen vähän tulvii, eli joutuu kaasu pohjassa hetken sahaamaan, mutta sit kyllä hörähtää
Äkkiseltään kaasaripuolelta minusta kuitenkin kuulostaa. Neulaventtiili ja kohon säätö kannattaa toki tsekiä, jos et vielä ole katsonut.
Tuosta omasta viipasta päivitin just automaatin käsiryypyksi, ja sen jälkeen se on kylmänä lähteny just niinku kuupan kuuluukin - ryyppy päälle ja pari kolme polkaisua pedaalista ennen starttia, niin käynnistyy jo melkein ennen ekaa puristusta
Lämpösenä mulla edelleen vähän tulvii, eli joutuu kaasu pohjassa hetken sahaamaan, mutta sit kyllä hörähtää
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
koita seuraavan kerran, ennen starttia, lurauttaa kaasarin kurkkuun pari korkillista bensaa ja sitten käynnistää.
- jos hörähtää/käynnistyy heti, ei saa kunnolla bensaa. Kohokammion pinta on liian alhaalla tai kohokammio tyhjenee syystä tahi toisesta
- jos käytös on sama kuin ennen, saa joko liikaa bensaa, tai sitten ei saa kipinää tai puristukset ei nouse pytyssä
Onko tilanne sama, jos käynnistää puolella ryypyllä? Onko kaasari/kone vakio?
- jos hörähtää/käynnistyy heti, ei saa kunnolla bensaa. Kohokammion pinta on liian alhaalla tai kohokammio tyhjenee syystä tahi toisesta
- jos käytös on sama kuin ennen, saa joko liikaa bensaa, tai sitten ei saa kipinää tai puristukset ei nouse pytyssä
Onko tilanne sama, jos käynnistää puolella ryypyllä? Onko kaasari/kone vakio?
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
koita seuraavan kerran, ennen starttia, lurauttaa kaasarin kurkkuun pari korkillista bensaa ja sitten käynnistää.
- jos hörähtää/käynnistyy heti, ei saa kunnolla bensaa. Kohokammion pinta on liian alhaalla tai kohokammio tyhjenee syystä tahi toisesta
- jos käytös on sama kuin ennen, saa joko liikaa bensaa, tai sitten ei saa kipinää tai puristukset ei nouse pytyssä
Onko tilanne sama, jos käynnistää puolella ryypyllä? Onko kaasari/kone vakio? = Kyllä on vakio, hyvä neuvo, testaan.
Ja lisäys vielä että lämpösenä menee ihan hyvin käyntiin, käy normaalisti.
- jos hörähtää/käynnistyy heti, ei saa kunnolla bensaa. Kohokammion pinta on liian alhaalla tai kohokammio tyhjenee syystä tahi toisesta
- jos käytös on sama kuin ennen, saa joko liikaa bensaa, tai sitten ei saa kipinää tai puristukset ei nouse pytyssä
Onko tilanne sama, jos käynnistää puolella ryypyllä? Onko kaasari/kone vakio? = Kyllä on vakio, hyvä neuvo, testaan.
Ja lisäys vielä että lämpösenä menee ihan hyvin käyntiin, käy normaalisti.
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
onko ongelmaa edeltänyt esim kaasarin purku ja puhdistus vaikka viime suvena?
onko visuaalinen varmistus siitä että kiihdytin putkesta ruikkaa bensaa?
ongelmat haiskahtaa inhimillisiltä nyt
onko visuaalinen varmistus siitä että kiihdytin putkesta ruikkaa bensaa?
ongelmat haiskahtaa inhimillisiltä nyt
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Käynnistysvaikeuksia -73
onko ongelmaa edeltänyt esim kaasarin purku ja puhdistus vaikka viime suvena? = Ei ole vielä purettu/putsattu.
onko visuaalinen varmistus siitä että kiihdytin putkesta ruikkaa bensaa? = kyllä tulee bensaa, testattu. Nyt tänään taas lähti hyvin käyntiin. Auto halissa ja ilmanputsari oli pois.
ongelmat haiskahtaa inhimillisiltä nyt = ehkä pitäisi ostaa toi huoltosarja kaasariin ja pustaa se, jos se auttaisi.
https://www.moposport.fi/huoltosarja-ka ... omoco-1250
Taitaa olla tämä ?
onko visuaalinen varmistus siitä että kiihdytin putkesta ruikkaa bensaa? = kyllä tulee bensaa, testattu. Nyt tänään taas lähti hyvin käyntiin. Auto halissa ja ilmanputsari oli pois.
ongelmat haiskahtaa inhimillisiltä nyt = ehkä pitäisi ostaa toi huoltosarja kaasariin ja pustaa se, jos se auttaisi.
https://www.moposport.fi/huoltosarja-ka ... omoco-1250
Taitaa olla tämä ?