ruisku V4ään
Re: ruisku V4ään
Nimimerkki 'melle' kirjoittelee samasta projektista myös brittien V4 sivuille. Olen sinne kirjoitellut lähinnä siinä mielessä josko noista minun ratkaisuista olisi jotain hyötyä hänen projektissaan.
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=1
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=1
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
96 V4i -73
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ruisku V4ään
joko käy
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: ruisku V4ään
Juu on tuolla kuukauden päivät tullut huristeltua ja siinä välissä vielä viimeisteltyä asennusta.
Koneen käytös muuttui tasaisemmaksi ja vääntö parani selvästi alakierroksilla. Huipputehoon tuskin suuremmin vaikutusta. Moottorin käytös on nyt pikkuisen lähempänä moderneja moottoreita, mutta silti tuntuu että V4:lla edelleen mennään kuten pitääkin
Mittasin puristuspaineetkin, niin nyt 12bar kaikissa pytyissä 2500km männänrengasremontin jälkeen.
Koneen käytös muuttui tasaisemmaksi ja vääntö parani selvästi alakierroksilla. Huipputehoon tuskin suuremmin vaikutusta. Moottorin käytös on nyt pikkuisen lähempänä moderneja moottoreita, mutta silti tuntuu että V4:lla edelleen mennään kuten pitääkin
Mittasin puristuspaineetkin, niin nyt 12bar kaikissa pytyissä 2500km männänrengasremontin jälkeen.
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Hatun nostonen Juttu , Hienoa ASIAA ( kuvaa ei saanut kopioitu joten plokkasin tämän). Onneksi olkoon !!AnttiK kirjoitti: ↑La Syys 26, 2020 08:49Juu on tuolla kuukauden päivät tullut huristeltua ja siinä välissä vielä viimeisteltyä asennusta.
Koneen käytös muuttui tasaisemmaksi ja vääntö parani selvästi alakierroksilla. Huipputehoon tuskin suuremmin vaikutusta. Moottorin käytös on nyt pikkuisen lähempänä moderneja moottoreita, mutta silti tuntuu että V4:lla edelleen mennään kuten pitääkin
Mittasin puristuspaineetkin, niin nyt 12bar kaikissa pytyissä 2500km männänrengasremontin jälkeen.
Keisari, PORVOO
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: ruisku V4ään
Riittäkö alkuperäisen polttoaineputken koko näihin ruisku systeemeihin?
Suunnittelin laittaa toisen putken paluulinjaks jonka veis mittarin anturin kannesta läpi. Suodatin ja pumppu tulis ulkopuolelle.
Suunnittelin laittaa toisen putken paluulinjaks jonka veis mittarin anturin kannesta läpi. Suodatin ja pumppu tulis ulkopuolelle.
Re: ruisku V4ään
Varsinaista mitoitusohjetta en tiedä, mutta käsittääkseni alkuperäinen ehkä 1/4" linja olisi liian pieni syöttöpuolelle. Paluulinjana sitä voinee käyttää. Painepumpun jos laittaa tankin ulkopuolelle pitää yleensä siirtopumppu laittaa tankin sisään ellei tankin imuputki ja pumppu ole tankin pohjan tasalla/alapuolella.
Toki yhden nettisivun mukaan 5/16" putki riittäisi 200hp asti eli ei tuo alkuperäinen aivan välttämättä liian pieni ole. Omaani laitoin 3/8" linjat lähinnä sopivien liittimien ja putkien saatavuuden takia
Toki yhden nettisivun mukaan 5/16" putki riittäisi 200hp asti eli ei tuo alkuperäinen aivan välttämättä liian pieni ole. Omaani laitoin 3/8" linjat lähinnä sopivien liittimien ja putkien saatavuuden takia
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Tässä tapauksessa tankin pohja on ohjaamon lattiasta n. 20cm korkeammalla. Toi vanhan putken käyttäminen paluulinjana vois olla ihan hyvä ajatus, vai pitääkö paluuputken pää jäädä kauemmaksi tankin pohjasta. Paine puolen putket olis sitten helpompi tehdä kun ei tarvi miettiä vanhoja liitoksia.
Re: ruisku V4ään
Juuri tuota paluuputken paikan merkitystä tutkinkin jonkin aikaa sitten. Paras paikka paluuputken päälle on lähellä tankin pohjaa ettei kuplia pääse syntymään pumpun imuun ja lisäksi pumpun ollessa sammuksissa ei ainakaan ilmaa pääse polttoaineputkistoon ja näin kylmäkäynnistys ei vaikeudu.
Lisäksi paluuputken virtaus ei saisi mennä lähelle imupuolta, kun se voi aiheuttaa vaihtelua polttoaineen paineeseen. Siitä on youtubessa näppärä videokin, jossa tarkkailtiin painetta ja liikuteltiin imupuolta lähelle pumpun imua vesialtaassa.
https://www.youtube.com/watch?v=dP6Pogm6Ts0
Omassa meni väärin tuo paluuputki suoraan pumpun imuun ja sehän pitikin heti muuttaa
Lisäksi paluuputken virtaus ei saisi mennä lähelle imupuolta, kun se voi aiheuttaa vaihtelua polttoaineen paineeseen. Siitä on youtubessa näppärä videokin, jossa tarkkailtiin painetta ja liikuteltiin imupuolta lähelle pumpun imua vesialtaassa.
https://www.youtube.com/watch?v=dP6Pogm6Ts0
Omassa meni väärin tuo paluuputki suoraan pumpun imuun ja sehän pitikin heti muuttaa
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Ok. Hyvä tietää jatkossa.AnttiK kirjoitti: ↑Pe Loka 09, 2020 18:53Juuri tuota paluuputken paikan merkitystä tutkinkin jonkin aikaa sitten. Paras paikka paluuputken päälle on lähellä tankin pohjaa ettei kuplia pääse syntymään pumpun imuun ja lisäksi pumpun ollessa sammuksissa ei ainakaan ilmaa pääse polttoaineputkistoon ja näin kylmäkäynnistys ei vaikeudu.
Lisäksi paluuputken virtaus ei saisi mennä lähelle imupuolta, kun se voi aiheuttaa vaihtelua polttoaineen paineeseen. Siitä on youtubessa näppärä videokin, jossa tarkkailtiin painetta ja liikuteltiin imupuolta lähelle pumpun imua vesialtaassa.
https://www.youtube.com/watch?v=dP6Pogm6Ts0
Omassa meni väärin tuo paluuputki suoraan pumpun imuun ja sehän pitikin heti muuttaa
Re: ruisku V4ään
Ensi kesään Chevy LS1 puolilla. Dynossakin tuli kolminumeroisia lukemia.
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Aika mielenkiintoista settiä ulkomailla.
https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... n-projects
https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... n-projects
Re: ruisku V4ään
Tuosta samasta keskusteluketjusta olikin maininta edellisellä sivulla viewtopic.php?p=1256530#p1256530
Melko hitaasti Melle:llä edenneet projektit, mutta pikkuhiljaa kuitenkin.
Onko vkutvosen 96:n V6 ruiskuprojekti edennyt? V6 koneessahan on erilaisia ruisku imusarjoja olemassakin, niin ei tarvitse niitäkään välttämättä tehdä. Harvinaisempi 2.8 v6 koneen imusarja muodoltaan varmaankin parhaasta päästä, mutta miksei 2.9 koneen imusarjankin saisi sovitettua vanhempiin V6:iin, jos termarikoteloa muokkaa. Vanhempien V6 moottoreiden hammasjakopää kun tulee sen eteen.
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=6
Melko hitaasti Melle:llä edenneet projektit, mutta pikkuhiljaa kuitenkin.
Onko vkutvosen 96:n V6 ruiskuprojekti edennyt? V6 koneessahan on erilaisia ruisku imusarjoja olemassakin, niin ei tarvitse niitäkään välttämättä tehdä. Harvinaisempi 2.8 v6 koneen imusarja muodoltaan varmaankin parhaasta päästä, mutta miksei 2.9 koneen imusarjankin saisi sovitettua vanhempiin V6:iin, jos termarikoteloa muokkaa. Vanhempien V6 moottoreiden hammasjakopää kun tulee sen eteen.
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=6
96 V4i -73
Re: ruisku V4ään
Katos kun oli mennyt ohiAnttiK kirjoitti: ↑Su Maalis 12, 2023 08:50Tuosta samasta keskusteluketjusta olikin maininta edellisellä sivulla viewtopic.php?p=1256530#p1256530
Melko hitaasti Melle:llä edenneet projektit, mutta pikkuhiljaa kuitenkin.
Onko vkutvosen 96:n V6 ruiskuprojekti edennyt? V6 koneessahan on erilaisia ruisku imusarjoja olemassakin, niin ei tarvitse niitäkään välttämättä tehdä. Harvinaisempi 2.8 v6 koneen imusarja muodoltaan varmaankin parhaasta päästä, mutta miksei 2.9 koneen imusarjankin saisi sovitettua vanhempiin V6:iin, jos termarikoteloa muokkaa. Vanhempien V6 moottoreiden hammasjakopää kun tulee sen eteen.
http://www.saab-v4.co.uk/speedball/topi ... hichpage=6
Ruisku projekti on siinä vaiheessa, että painepuolen putken sain tehtyä mutta siihen se nyt on jäänyt. Katotaan nyt jos kaasarin kans tulis toimeen, kun tulee niin vähän noita ajoja.
Re: ruisku V4ään
Niin eihän niillä enää ajeta kuten90 luvulla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,