Olen nyt myös vaihtanut tuohon toiseen -79 Saab 96:seen tuon kaks-kurkkuihin Weber36 DGV kaasuttimen. Sen vaihtaminen oli myös hyvin yksinkertainen. Auto toimii tällä DGV:llä oikein hyvin ja käynnistyminen on selkeästi helpompi kuin vanhalla Solexilla.
Mikko_H osaa varmasti kertoa, mitä vaatii, kun yks-kurkuisen imusarjan päälle vaihdetaan kaks-kurkkuinen kaasutin. Pitää tietysti pohtia, miten tuon DGV:n päälle järjestää ilmanpuhdistajan ja millaisen? Auton oma putsarihan ei DGV:n päälle ei mahdu, ellei tee joitain ”kikkoja”!? Mikolla on siihen oma oikein hyvin toimiva ratkaisu ja minulla on valmistumassa oma ratkaisuni. Nyt tiedetään, että nämä kaksi vaihtoehtoa toimivat. Sitten on vielä kolmas vaihtoehto tälle ilman putsariksi, hankkia Weberin oma putsari kaasarin päälle.
Nämä 96:sen Erilaisten alkuperäisten kaasuttimien Vaihtamisen kyllä hyvin ymmärtää, koska niillä on jo matkaa paljon. Ne ovat jo varmasti kuluneita ja vaativat korjausta ja korjaus-sarjoja toimiakseen hyvin. Kaasuttimen vaihto takaa aina varmasti toimivan vaihtoehdon. Vaihto siis vaatii määrättyä viitseliäisyyttä onnistuakseen hyvin, mutta se kyllä kannattaa!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)