Venttiilien säätö kuuppaan
Venttiilien säätö kuuppaan
Hyviä venttiilien säätövinkkejä kaivataan saab 96 vee neloseen. Välykset tiedossa, imu 0,3-0,35mm ja pako 0,35-40mm.
Sininen raamattu kertoo, että kun hihnapyörän merkki on yläkuolo kohdassa, liikkuu joko 1. tai 4. Sylinterin keinuvivut.
Ykkös sylinterin keinuvipujen liikkuessa säädä venttiilit 3,5,7 ja 8.
Kun 4 sylinterin keinuvivut liikkuvat edestakaisin säädetään venttiilit 1,2,4 ja 6.
Neuvoja kaivataan mihin järjestykseen venttiilit on siis numeroitu alunperin?
Ja yleisesti hyviä vinkkejä kyseiseen toimenpiteeseen.
Sininen raamattu kertoo, että kun hihnapyörän merkki on yläkuolo kohdassa, liikkuu joko 1. tai 4. Sylinterin keinuvivut.
Ykkös sylinterin keinuvipujen liikkuessa säädä venttiilit 3,5,7 ja 8.
Kun 4 sylinterin keinuvivut liikkuvat edestakaisin säädetään venttiilit 1,2,4 ja 6.
Neuvoja kaivataan mihin järjestykseen venttiilit on siis numeroitu alunperin?
Ja yleisesti hyviä vinkkejä kyseiseen toimenpiteeseen.
Re: Venttiilien säätö kuuppaan
Venttiilit on numeroitu ohjaamosta päin katsottuna siten, että oikealla puolella edestä taaksepäin on 1.-4. venttiilit ja vasemmalla 5-8 venttiilit. Kuvakin tästä löytyy muistaakseni sinisestä kirjasta.
96 V4i -73
Re: Venttiilien säätö kuuppaan
ja senhän voi vielä tunnustella missä ne välykset on ja päättelee sen mukaan mitä säädetään. huomiota kiinitetään myös vent kop tason suoruuteen ja manipuloidaan tarvittaessa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Venttiilien säätö kuuppaan
Kiitoksia vastauksesta! Minulla ilmeisesti korjauskirjassa virheellinen painos, kun numero 7. Tilalla oli numero 8.
1, 2, 3. <-ajosuunta
5, 6, 8.
Näin oli ohjekirjassa ja viimeinen numero jätetty merkkaamatta, mutta antamillasi tiedoilla päästään etiäpäin projektissa.
1, 2, 3. <-ajosuunta
5, 6, 8.
Näin oli ohjekirjassa ja viimeinen numero jätetty merkkaamatta, mutta antamillasi tiedoilla päästään etiäpäin projektissa.
Re: Venttiilien säätö kuuppaan
jaa kyllähän aloituksessa kerroit asian ihan oikeinOokkee99 kirjoitti: ↑Ma Marras 21, 2022 18:43Hyviä venttiilien säätövinkkejä kaivataan saab 96 vee neloseen. Välykset tiedossa, imu 0,3-0,35mm ja pako 0,35-40mm.
Sininen raamattu kertoo, että kun hihnapyörän merkki on yläkuolo kohdassa, liikkuu joko 1. tai 4. Sylinterin keinuvivut.
Ykkös sylinterin keinuvipujen liikkuessa säädä venttiilit 3,5,7 ja 8.
Kun 4 sylinterin keinuvivut liikkuvat edestakaisin säädetään venttiilit 1,2,4 ja 6.
Neuvoja kaivataan mihin järjestykseen venttiilit on siis numeroitu alunperin?
Ja yleisesti hyviä vinkkejä kyseiseen toimenpiteeseen.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Venttiilien säätö kuuppaan
Joo lähinnä tuo järjestys jäi aluksi ihmetyttämään, kun ohjelirjassa se oli vääriin niin hämäsi aluksi
Re: Venttiilien säätö kuuppaan
Itse olen säätänyt viimeaikoina siten, että jos vaikka 1. sylinterin imu on täysin auki, niin voidaan säätää 4. sylinterin imu, koska siinä nokan asento on 180 astetta eri eli ollaan nokan patin vastakkaisella puolella:
1. imu auki => 4. imu säätö
1. pako auki => 4. pako säätö
2. imu auki => 3. Imu säätö
2. pako auki = > 3. pako säätö
Ja toisinpäin 4. pytyn vena auki => 1. vastaavan venan säätö sekä 3. pytyn vena auki ja 2. vastaavan venan säätö.
Toki korjausohjeiden tapa nopeampi ja varmastikin riittävän tarkka.
1. imu auki => 4. imu säätö
1. pako auki => 4. pako säätö
2. imu auki => 3. Imu säätö
2. pako auki = > 3. pako säätö
Ja toisinpäin 4. pytyn vena auki => 1. vastaavan venan säätö sekä 3. pytyn vena auki ja 2. vastaavan venan säätö.
Toki korjausohjeiden tapa nopeampi ja varmastikin riittävän tarkka.
Viimeksi muokannut AnttiK, To Marras 24, 2022 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 V4i -73
Re: Venttiilien säätö kuuppaan
Ja rivikoneissahan oli se9 sääntö aikoinaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,