Samaa mieltä . Nyt olen kiinnostunut tietoon miten kaksikurkkuisen vanha kilpaimukansi poikkesi Superin imukannesta vai oliko sama . Samoin olen kiinnostunut kahden pysty- tuplakaasarin imusarjasta . Ja yv:n kautta voi tarjota .
Se -68 luokiteltu 2-kurkkuisen imukansi on korkeampi kuin superin imukansi.
En ole mitannut, mutta olisiko reilun sentin korkeampi siitä kohdalta mihin kaasutin tulee kiinni.
Täältä löytyisi Linnakaupungin miehen tekemät V4 kannet, madallettu 1 mm, taso plaanattu, venttiilit koneistettu ja pakokanavaa avarrettu.
Minulle nämä tulivat erään koneen mukana, en ole näitä itse tehnyt.
Jos kiinnostaa niin tarjoa. HP 350e
miten vakio välikansi soveltuu noiden kansien kanssa?? maalaisjärjellä ei kanavat osu kohdalleen
Miten sun mielestä välikantta parannetaan lasketuille sylinterikansille ? Kansia on laskettava, että saadaan paukkua koneeseen ellei männät ole oikeita kilpamäntiä (https://www.classicsaabparts.nl/a-17530 ... escription). Toki muistakin suuremman puristuskorkeuden männnistä saa sorvissa "pattipää" männät.
Juu hitusen se muuttuu, mutta kun kansia lasketaan, niin tiivisteen lisäksi kannattaa laittaa tiivistesilikoonia normi tiivisteen molemmin puolin. Kanavien avarrus (kannet ja imukansi) tarvitsee tietysti tiivisteen aukkojen suurentamisen. Kaikki riippuu siitä, mitä viritysasetta haet ja millä palikoilla sen toteutat.
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, Pe Elo 11, 2023 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minusta imusarjan kulma ei kansia laskiessa muutu, mutta tiivistepintojen etäisyys toisistaan muuttuu eli lasketuilla kansilla imusarja menee ehkä hieman syvemmälle. Imukanavat imusarjassa ja kansissa eivät vakionakaan varmaankaan niin hyvin kohtaa, että 1mm kansien laskemisella olisi suurempaa merkitystä. Ei muuta kuin kohdistaa kanavat toisiinsa nähden oli sitten lasketut kannet tai ei ja moottorisilikonia väliin niin hyvä tulee.
Sinällään OHC männillä ja vakiokansilla laskin puristussuhteen olevan luokkaa 10.4:1 eli se on semmoisena jo melko hyvä katukäyttöön. Ja nimenomaan noin 41.5-41.6mm puristuskorkeudella olevaa OHC mäntää kannattaisi käyttää virikoneessa ja vakio 1.7 V4 HC tai LC (jenkkimalli?) männät jättää laittamatta ellei sitten koneista lohkoa matalammaksi kansien alta.
92mm porauksella oleva lohko + männät löytyy
1.7 kampi kunnostettu löytyy
tarvittavat laakerit löytyy
tiivisteet löytyy
kannet s&p osilla löytyy
uusi jakopää löytyy
nokkakeppejä 7.2 ja 7.6 löytyy arvotaan myöhemmin
kaasariksi olen ajatellu pystykaasaria esim fajs 40 .
kevennetty vauhtipyörä
uusi kytkinsarja sachs
jatketaan pohdintaa myöhemmin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Löytyykö nokkalagerit ja. Mikäli näin on niin eikun kasaamaan alakertaa. Et maininnut uutta jölypumpoua mutta oletan senkin löytyvän
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,