Takaiskarit kajakkiin.
Takaiskarit kajakkiin.
Kertokaapa harrastajakollegat. Mistä löytyisi kajakkiin vähän tiukemmat takaiskarit?
Nykyiset Monroet ei oikeen vakuuta. Takapää muljuu tien heitoista turhan merellisesti.
Ei ole tarkoitus tavoitella mitään kisa/rata-alustaa, mutta jämäkämpi meno olisi tavoitteena.
Kiitos jo etukäteen
Nykyiset Monroet ei oikeen vakuuta. Takapää muljuu tien heitoista turhan merellisesti.
Ei ole tarkoitus tavoitella mitään kisa/rata-alustaa, mutta jämäkämpi meno olisi tavoitteena.
Kiitos jo etukäteen
Saab 96 1969 & 1973
ja varaosiksi 1972 & 1975
ja varaosiksi 1972 & 1975
Re: Takaiskarit kajakkiin.
Oliko keskipusla ok
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Takaiskarit kajakkiin.
Kyllä, se on uusittu.
Kyse ei ole nyt sivuttaisliikkeestä, vaan vetelien iskareiden aiheuttamasta pystyliikkeestä.
Kyse ei ole nyt sivuttaisliikkeestä, vaan vetelien iskareiden aiheuttamasta pystyliikkeestä.
Saab 96 1969 & 1973
ja varaosiksi 1972 & 1975
ja varaosiksi 1972 & 1975
Re: Takaiskarit kajakkiin.
Kannattaa tsekata satkun etuiskarit, ne on hiukan lyhyemmät mutta saattaa toimia jos on madallettu alusta.
Re: Takaiskarit kajakkiin.
Kyseessä on ihan vakioalusta. Noin 10 vuotta sitten motonetistä sai vielä kaasuiskareita kajakkiin. Ne olivat oikeastaan aika hyviä.
Onko satkun takaiskareita laitettu kuuppaan?
Ovatko liian kireät, ovatko väärän mittaiset?
Onko satkun takaiskareita laitettu kuuppaan?
Ovatko liian kireät, ovatko väärän mittaiset?
Saab 96 1969 & 1973
ja varaosiksi 1972 & 1975
ja varaosiksi 1972 & 1975
Re: Takaiskarit kajakkiin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Takaiskarit kajakkiin.
Olin laittamassa 3 v sitten 900:en LIP kaasuja kuuppaan, mutta valitettavasti ne oli hitusen lyhyet. Olisi voinut onnistunut jousta kasaan vetämällä (hihna), mutta koska löytyi orkkis kaasut Sonettista (minkä jouset oli lyhennetty), niin vaihdoin ne päikseen.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Takaiskarit kajakkiin.
Mitä nyt tuli tutkittua muiden autojen iskareita, niin pääsääntöisesti ne ovat pidempiä, mutta esimerkiksi Saab NG900/OG9-3 Monroe G1308 takaiskarin pituus on 335mm/555mm ja mittasin kuupan vakioiskarin kokonaispituudeksi 325mm/485mm. Riippuu vähän onko noiden 9-3 iskareiden ilmoitettu kokonaispituus ihan päästä päähän mitattu, mutta ei ne joka tapauksessa kaukana olisi. 9-3 iskarin yläpään tappi on sen verran pitkä, että välikumeilla voisi säätää pituutta. Alapään kumi holkkeineen pitäisi varmaankin porata irti ja kokeilla sopiiko kuupan vakioiskarin kumit.
EDIT: Näyttää nuo monroen numerot sittenkin olevan kiinnityspisteiden väli, kun antaa kuupan vakioiskarin kooksi 256mm/417mm. No siinä tapauksessa Volvo V70/850 iskari menisi kohtalaisen lähelle 269mm/431mm mitoillaan. Yläpään kierreosa siinä on vaan aika lyhyt.
EDIT: Näyttää nuo monroen numerot sittenkin olevan kiinnityspisteiden väli, kun antaa kuupan vakioiskarin kooksi 256mm/417mm. No siinä tapauksessa Volvo V70/850 iskari menisi kohtalaisen lähelle 269mm/431mm mitoillaan. Yläpään kierreosa siinä on vaan aika lyhyt.
96 V4i -73
Re: Takaiskarit kajakkiin.
Mutta NG 9-3 kaasutakaiskarit voisi mennäkin, kun ovat 18mm minimimitassa pidempiä kuin kuupan omat eli 274mm/428mm. Alaosan kiinnityksen kun sovittaa kohdalleen ja siihen saa tarvittaessa vaikka tehtyä PUR -puslat jos ei muuten sovi. Minimitta pitäisi mitata kuinka kriittinen se on.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 371-monroe
Saabiin osa
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... 371-monroe
Saabiin osa
96 V4i -73
Re: Takaiskarit kajakkiin.
NG9-3 Monroe kaasutakaiskareilla nyt tullut jo jonkin verran ajettua. Alasilmukan holkin sisäreiän suurennus 16.0mm kokoon ja holkin kavennus sekä kumia pikkuisen puukolla kapeammaksi, niin sopii hyvin. Jousituksen ylä- sekä ala-asennossa iskareihin jää vielä pelivaraa tuossa omassa ja iskarit on selvästi jäykemmät. Voi olla jonkun mielestä liiankin jäykät.
96 V4i -73