Vastauksista etukäteen kiittäen
96 likaiset penkit
96 likaiset penkit
-74 vuotisessa kuupassa penkit likaiset, mutta ehjät. Kysymys kuuluukin, uskaltaako noitä pestä verhoilunpesukoneella? Arveluttaa venyykö kangas kastuessaan niin ettei palaudu kun kuivuu.
Re: 96 likaiset penkit
Ei veny kangas kastuessaan, jos sitä ei märkänä venytä

Se mitä minulla kokemusta on tuon ikäisen Saabin plyysin kanssa (lähiakioina ja 30v. takaa), niin se kangas on aika onnetonta lirua jo uutenakin. Tai siis kangas kestää, mutta taustafoami irtoaa tosi herkästi. Painehuhtelukoneen kanssa kannattaa olla tosi varovainen. Onnistuu kyllä jos antaa koneen tehdä työnsä, eikä hötkyile. Jos yhtään vetää konetta (imuria) ennen kun se haluaa liikkua saa näyttävän pussin aikaiseksi.
Sen mitä minä olen penkkejä pessyt, niin sanoisin, että parempi konsti on tehdä pesuainevesi sankoon ja hieroa sieltä pehmeällä harjalla (erittäin pehmeä kynsiharja tms.) sopiva määrä penkkiin. Sitten märkäimurila varovasti pois. Tällöin ei tule vahingossa kastelleksi liikaa, eikä venyttäneeksi liian märkää kangasta imurilla.
Vieläkin muistuu mieleeni kuinka 30 + vuotta takaperin, autoliikkeiden vaihtoautoja työkseni siistiessäni, laskutin Sabin penkkien ja konehuoneen pesusta eri taksan. Yksikään niistä ei käynyt pariin päivään moottorin pesun jälkeen ja penkit piti hieroa niin varovasti, että samaan aikaan pesee kymmenen muuta autoa

Janne
Re: 96 likaiset penkit
Kiitos tiedosta. Tuo kangas on tosiaan niin haperon oloista että en ole uskaltanut pesua suorittaa, pitää kokeilla varovasti.