Oljynsuodatin
Oljynsuodatin
Moroo...onko tietoa v4:sen öljynsuodattimen kierteen koosta, olisko M20x1,5? Tai jos joku tietää sopivan välilaipan öljynjäähdyttimen asennusta varten niin olisin kiitollinen tiedosta...
Terv Kari turkkusest
Terv Kari turkkusest
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 25061
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Oljynsuodatin
Eikös se bilteman versio oo aika universsl..
Mut miksi tarvitsee öljyä jäähdyttää?
Mut miksi tarvitsee öljyä jäähdyttää?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Oljynsuodatin
Saattais olla avuksi ratahommissa ku lämmöt tahtoo nousta...
-
korpijaakko
- "Viggen"
- Viestit: 637
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Oljynsuodatin
Sitten pitää se pumppu kattoa kans...jäähdytin ei jäähdytä jos ei ole tuottoa ja virtausta
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: Oljynsuodatin
Noissa highflow/ high volume öljypumpuissa on jonkin verran hintahaitaria, no onhan monessa muussakin osassa. Mutta kun olen öljypumppua hankkimassa tuohon tulevaan " viri" koneeseen niin ajattelin kysäistä suosituksia. Ruotsin klubi myy HD öljypumppua n 200 euroa, jossa lukee Svartmotor, mitähän tuokin tarkoittaa? USA näyttäis lukevan pumpun kyljessä
https://saabklubben-reservdelar.se/95-9 ... ljepump-0/
Sweedspeed myy HIGH FLOW pumppua 140 €
https://sweedspeed.com/product/oilpump-highflow-v4/
Motomobilista olis tarkoitus tilata muutakin hilpettä ja tulisi siinä samalla muiden tavaroiden kanssa. Hintakin houkuttelee 70€ , lieneekö tämä riittävä? Tämä on sitten HIGH VOLUME.
https://www.motomobil.com/en/products/o ... 2382330-17.
Vai pähkäilenkö ihan turhaan, kaikki noista toimii riittävällä tavalla?
https://saabklubben-reservdelar.se/95-9 ... ljepump-0/
Sweedspeed myy HIGH FLOW pumppua 140 €
https://sweedspeed.com/product/oilpump-highflow-v4/
Motomobilista olis tarkoitus tilata muutakin hilpettä ja tulisi siinä samalla muiden tavaroiden kanssa. Hintakin houkuttelee 70€ , lieneekö tämä riittävä? Tämä on sitten HIGH VOLUME.
https://www.motomobil.com/en/products/o ... 2382330-17.
Vai pähkäilenkö ihan turhaan, kaikki noista toimii riittävällä tavalla?
Harrasteautot:Saab 96 V4 -75 MR
Ford Mustang GT " foxbody" -89
Ford Mustang GT " foxbody" -89
Re: Oljynsuodatin
Olen siinä käsityksessä, että high volume pumput olisi tarkoitettu kisakoneisiin, joissa laakerivälykset ovat tarkoituksella hieman suurempia ja sillä tavalla varmistetaan parempi voitelu käyttämällä high volume pumppua.
Omaan koneeseen ostin ensin high pressure pumpun (high pressuresta ei välttämättä juurikaan hyötyä ainakaan nettikirjoitusten mukaan). Sillä pari kesää ajettuani hankin V4:n vakio Melling M87 pumpun sekä käyttöakselin Rockauto.com:sta. Pumpun hinta noussut näköjään 64€ => 98€ 4 vuoden aikana. Tuo M87 pumppu on tarkoitettu myös 2.8 V6 koneeseen, niin luulisi sen V4:een riittävän.
Lisäys: Rockautosta näyttää saavan myös mellingin high volume pumppua noin 103€ hintaan eli ilmeisesti sama pumppu kuin tuo ruotsin klubin. Melling ainakin vaikuttaa laadukkaalta merkiltä, jos sillä on merkitystä.
https://www.rockauto.com/en/catalog/saa ... +pump,5564
Omaan koneeseen ostin ensin high pressure pumpun (high pressuresta ei välttämättä juurikaan hyötyä ainakaan nettikirjoitusten mukaan). Sillä pari kesää ajettuani hankin V4:n vakio Melling M87 pumpun sekä käyttöakselin Rockauto.com:sta. Pumpun hinta noussut näköjään 64€ => 98€ 4 vuoden aikana. Tuo M87 pumppu on tarkoitettu myös 2.8 V6 koneeseen, niin luulisi sen V4:een riittävän.
Lisäys: Rockautosta näyttää saavan myös mellingin high volume pumppua noin 103€ hintaan eli ilmeisesti sama pumppu kuin tuo ruotsin klubin. Melling ainakin vaikuttaa laadukkaalta merkiltä, jos sillä on merkitystä.
https://www.rockauto.com/en/catalog/saa ... +pump,5564
96 V4i -73
Re: Oljynsuodatin
Kierre on 3/4-16 UNF eli sama kuin useimmissa Saabin omissakin nelisylinterisissä bensamoottoreissa.
Ja Svartmotor tarkoittaa mustaksi maalattua V4-moottoria, ihan ensimmäisethän oli sinisiä.
Ja Svartmotor tarkoittaa mustaksi maalattua V4-moottoria, ihan ensimmäisethän oli sinisiä.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Oljynsuodatin
Ok, Rockautosta olen foxiin tilannut pajon osaa vuosien varrella joten tuttu firma. Tuo Melling high volume vois olla mun pumppu ja veroineen/rahteineen ja alveineen tulee halvemmaksi kuin tuo SSKn. Ja tulee ison veden yli nopeammin kuin Ruotsista.AnttiK kirjoitti: ↑Ma Kesä 22, 2026 14:28Olen siinä käsityksessä, että high volume pumput olisi tarkoitettu kisakoneisiin, joissa laakerivälykset ovat tarkoituksella hieman suurempia ja sillä tavalla varmistetaan parempi voitelu käyttämällä high volume pumppua.
Omaan koneeseen ostin ensin high pressure pumpun (high pressuresta ei välttämättä juurikaan hyötyä ainakaan nettikirjoitusten mukaan). Sillä pari kesää ajettuani hankin V4:n vakio Melling M87 pumpun sekä käyttöakselin Rockauto.com:sta. Pumpun hinta noussut näköjään 64€ => 98€ 4 vuoden aikana. Tuo M87 pumppu on tarkoitettu myös 2.8 V6 koneeseen, niin luulisi sen V4:een riittävän.
Lisäys: Rockautosta näyttää saavan myös mellingin high volume pumppua noin 103€ hintaan eli ilmeisesti sama pumppu kuin tuo ruotsin klubin. Melling ainakin vaikuttaa laadukkaalta merkiltä, jos sillä on merkitystä.
https://www.rockauto.com/en/catalog/saa ... +pump,5564
Harrasteautot:Saab 96 V4 -75 MR
Ford Mustang GT " foxbody" -89
Ford Mustang GT " foxbody" -89