96 käyttöajossa
96 käyttöajossa
Tulipas rekisteröityä tälle(kin) foorumille, kun on alkanu himottaan hankkia kesällä ysikutonen
Tulikin mieleen, että minkälainen peli ysikuuppa on ajaa?
Onko matka-ajossa minkälainen? Onko mukava ajella satasta vai alkaako hirvittämään?
Ei varmaankaan ainakaan tietääkseni ole 5-vaihteisia 96:sia, vai onko? Entäpä bensankulutus?
Tulikin mieleen, että minkälainen peli ysikuuppa on ajaa?
Onko matka-ajossa minkälainen? Onko mukava ajella satasta vai alkaako hirvittämään?
Ei varmaankaan ainakaan tietääkseni ole 5-vaihteisia 96:sia, vai onko? Entäpä bensankulutus?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Kyllähän tuo satasen vauhdissa joutuu jo huutamaan aika lailla --> meteliä, kulutusta. 80-90km/h tai nautiskelua mutkateillä, niin päässee jo 7 l tuntumaan?
Alusta ja ominaisuudet sietäsivät reilusti kovemmankin vauhdin, mutta vaihteet ja sitä kautta äänieristys loppuu kesken. Onhan noita pidempiperäisiä askeja ollut mm. Sonettissa, mutta ovat Suomessa aika harvassa.
V4 on luotettava -60-luvun mittapuun mukaan. Kunnossa oleva pannu on sitkeä leka, mutta huoltovälit ja "koneremppojen väli" on tietysti paljon lyhyempi kuin nykyautoissa. Taitavat tasapainoakseli- ja jakopääongelmat olla yleensä syynä matkan katkeamiseen. Näiden oireita on kyllä etukäteen mahdollista kuunnella ja hoitaa kuntoon ennenkuin ollaan pientareella peukalo pystyssä . Oikeastaan kaiken tekniikkaan liittyvän voi kuuppaan tehdä itse. Osienkin saatavuus on hyvä (paitsi terveiden lokasuojien ).
Kuupan pitäminen on erinomaisen hauskaa ja sen kanssa saa aina juttuseuraa. Oikeastaan aika ihme, että aikanaan myynilistojen ykkönen herättää nykyään niin paljon keskustelua ja muistelua; jokaisen essonbaarituttavuuden lankomiehellä on ollut Kajakki! Vaikea kuvitella että joskus saisi saman määrän juttuseuraa asioidessaan 80-luvun listahiteillä, eli kun kurvaa tankkaamaan haperaa Corollaa...
Alusta ja ominaisuudet sietäsivät reilusti kovemmankin vauhdin, mutta vaihteet ja sitä kautta äänieristys loppuu kesken. Onhan noita pidempiperäisiä askeja ollut mm. Sonettissa, mutta ovat Suomessa aika harvassa.
V4 on luotettava -60-luvun mittapuun mukaan. Kunnossa oleva pannu on sitkeä leka, mutta huoltovälit ja "koneremppojen väli" on tietysti paljon lyhyempi kuin nykyautoissa. Taitavat tasapainoakseli- ja jakopääongelmat olla yleensä syynä matkan katkeamiseen. Näiden oireita on kyllä etukäteen mahdollista kuunnella ja hoitaa kuntoon ennenkuin ollaan pientareella peukalo pystyssä . Oikeastaan kaiken tekniikkaan liittyvän voi kuuppaan tehdä itse. Osienkin saatavuus on hyvä (paitsi terveiden lokasuojien ).
Kuupan pitäminen on erinomaisen hauskaa ja sen kanssa saa aina juttuseuraa. Oikeastaan aika ihme, että aikanaan myynilistojen ykkönen herättää nykyään niin paljon keskustelua ja muistelua; jokaisen essonbaarituttavuuden lankomiehellä on ollut Kajakki! Vaikea kuvitella että joskus saisi saman määrän juttuseuraa asioidessaan 80-luvun listahiteillä, eli kun kurvaa tankkaamaan haperaa Corollaa...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Jos tilastoja alkaisin tekemään, niin voisipa kajakki osottautua luotettavimmaksi kulkupeliksi. Kilometrejä on tietysti muihin (99/900) saattanut tulla hieman enemmän. Bensapumppu on ainut vika, mikä on jättänyt matkan kesken. Sekin oli varoitellut etukäteen.
Ajettavuus on huippuluokkaa, mielestäni kaupunkipyöritys myös. Tänään ajoin parin viikon tauon jälkeen Turbolla eikä se Kajakin jälkeen mitenkään helpommalta tuntunut.
Viimeisen 20 tkm keskikulutus on 8,5 l/100km luokkaa sisältäen kaikki jäärata- ym revitykset. Leppoisassa maantieajossa on tosiaan helppo saada seiskalla alkavia lukemia.
Meteliä minunkin autossa riittää 90:n jälkeen. Pientä parannusta voisi saada lisäeristyksillä (ja alkuperäisten kunnostuksella). Ovien ja ikkunoiden tiivisteiden uusiminen ja kaikkien räminöiden ja helinöiden poistaminen auttaisi kanssa.
Ajettavuus on huippuluokkaa, mielestäni kaupunkipyöritys myös. Tänään ajoin parin viikon tauon jälkeen Turbolla eikä se Kajakin jälkeen mitenkään helpommalta tuntunut.
Viimeisen 20 tkm keskikulutus on 8,5 l/100km luokkaa sisältäen kaikki jäärata- ym revitykset. Leppoisassa maantieajossa on tosiaan helppo saada seiskalla alkavia lukemia.
Meteliä minunkin autossa riittää 90:n jälkeen. Pientä parannusta voisi saada lisäeristyksillä (ja alkuperäisten kunnostuksella). Ovien ja ikkunoiden tiivisteiden uusiminen ja kaikkien räminöiden ja helinöiden poistaminen auttaisi kanssa.
Käyttöautona pelaa kuuppa ihan mukavasti, nyt en ole n. 2 vuoteen joutunut tekemään tekniikalle kuin normaalit huollot ja säädöt (+ bensapumpun vaihtamaan).
Saas nyt nähdä koska räjähtää, tallissa odottaa uusi aski ja kaksi moottoria jos tulee ongelmia. Varaosat eivät vielä ole hinnan kiroissa, kunhan ostaa kaikki osat samassa paketissa (kokonaisen auton).
Kyllä olen jo pitkään miettinyt mahdollisuutta istuttaa tuohon autoon vaihdelaatikon ja moottorin jostain uudemmasta autosta, joka on suunniteltu maantienopeuksiin. Jäisin kyllä kaipaamaan V4:n ääntä, omasta mielestäni se ei vielä satasen vauhdissa saavuta epämukavan rajaa vaikka etuäänenvaimenninkin on puhki. Tuossa käyttöautossa konehuone ja tulipelti on vuorattu äänieristysmatolle, samoin kuin konepelti ja ovien sisäpinnat. Ulos se ääni kyllä kuuluu - liikennevaloissa kun painoin kaasua, pysähtyi tietä ylittänyt koulutyttö puoleen väliin ja kipitti takaisin. Katseli sitten pari kertaa ympärille ja pinkoi täysiä yli. Ja valot olivat jalankulkijoille vihreät.
Oman käyttömukavuuden vuoksi poistin takakontin lukon, joka talvisin jäätyi ja korvasin solenoidilla. Kesällä kun teen ruostekorjaukset oviin, asennan vielä keskuslukituksen kaukosäädöllä niin ei tarvitse avaimien kanssa leikkiä. Onpahan vieläkin mukavampi.
Saas nyt nähdä koska räjähtää, tallissa odottaa uusi aski ja kaksi moottoria jos tulee ongelmia. Varaosat eivät vielä ole hinnan kiroissa, kunhan ostaa kaikki osat samassa paketissa (kokonaisen auton).
Kyllä olen jo pitkään miettinyt mahdollisuutta istuttaa tuohon autoon vaihdelaatikon ja moottorin jostain uudemmasta autosta, joka on suunniteltu maantienopeuksiin. Jäisin kyllä kaipaamaan V4:n ääntä, omasta mielestäni se ei vielä satasen vauhdissa saavuta epämukavan rajaa vaikka etuäänenvaimenninkin on puhki. Tuossa käyttöautossa konehuone ja tulipelti on vuorattu äänieristysmatolle, samoin kuin konepelti ja ovien sisäpinnat. Ulos se ääni kyllä kuuluu - liikennevaloissa kun painoin kaasua, pysähtyi tietä ylittänyt koulutyttö puoleen väliin ja kipitti takaisin. Katseli sitten pari kertaa ympärille ja pinkoi täysiä yli. Ja valot olivat jalankulkijoille vihreät.
Oman käyttömukavuuden vuoksi poistin takakontin lukon, joka talvisin jäätyi ja korvasin solenoidilla. Kesällä kun teen ruostekorjaukset oviin, asennan vielä keskuslukituksen kaukosäädöllä niin ei tarvitse avaimien kanssa leikkiä. Onpahan vieläkin mukavampi.
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
eetu.pajala attantatta kotinet.com
Mää oonki sut muinoin Raahessa lukioaikoina nähny monesti sillä punasella kuupalla ajelevan.normaali kirjoitti:Käyttöautona pelaa kuuppa ihan mukavasti, nyt en ole n. 2 vuoteen joutunut tekemään tekniikalle kuin normaalit huollot ja säädöt (+ bensapumpun vaihtamaan).
Saas nyt nähdä koska räjähtää, tallissa odottaa uusi aski ja kaksi moottoria jos tulee ongelmia. Varaosat eivät vielä ole hinnan kiroissa, kunhan ostaa kaikki osat samassa paketissa (kokonaisen auton).
Kyllä olen jo pitkään miettinyt mahdollisuutta istuttaa tuohon autoon vaihdelaatikon ja moottorin jostain uudemmasta autosta, joka on suunniteltu maantienopeuksiin. Jäisin kyllä kaipaamaan V4:n ääntä, omasta mielestäni se ei vielä satasen vauhdissa saavuta epämukavan rajaa vaikka etuäänenvaimenninkin on puhki. Tuossa käyttöautossa konehuone ja tulipelti on vuorattu äänieristysmatolle, samoin kuin konepelti ja ovien sisäpinnat. Ulos se ääni kyllä kuuluu - liikennevaloissa kun painoin kaasua, pysähtyi tietä ylittänyt koulutyttö puoleen väliin ja kipitti takaisin. Katseli sitten pari kertaa ympärille ja pinkoi täysiä yli. Ja valot olivat jalankulkijoille vihreät.
Oman käyttömukavuuden vuoksi poistin takakontin lukon, joka talvisin jäätyi ja korvasin solenoidilla. Kesällä kun teen ruostekorjaukset oviin, asennan vielä keskuslukituksen kaukosäädöllä niin ei tarvitse avaimien kanssa leikkiä. Onpahan vieläkin mukavampi.
Meteliin on jo totuttu kun nelivaihteisella 70-luvun Volvolla oon ajellu monta vuottaMikko_H kirjoitti: Meteliä minunkin autossa riittää 90:n jälkeen. Pientä parannusta voisi saada lisäeristyksillä (ja alkuperäisten kunnostuksella). Ovien ja ikkunoiden tiivisteiden uusiminen ja kaikkien räminöiden ja helinöiden poistaminen auttaisi kanssa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Ei meikäläisen kuuppa kauheaa meteliä pidä satasen vauhdissa, vai olenko tullut kuulon suhteen valikoivaksi.
Hieman alle satasen vauhdissa tosin kuuluu melkoinen "kumina", joten mieli tekee nostaa vauhti ainakin siihen sateseen. Tuota epämääräistä kuminaa kuuluu muillakin nopeuksilla.
Hieman alle satasen vauhdissa tosin kuuluu melkoinen "kumina", joten mieli tekee nostaa vauhti ainakin siihen sateseen. Tuota epämääräistä kuminaa kuuluu muillakin nopeuksilla.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
- Paikkakunta: Eura
Mulla ainakin suab toimii hyvin satasessakin. Kun muistaa että kuubbelsson on iällä, niin osaa suhtautua pieniin natinoihin ja huminoihin. Rikkihän se olis jos mitään ylimäärästä ei kuuluisi?
Bensaa tuo tuntu syövän 7 / 100.
Ajettavana se on aivan mainio, ei tarvi talvellakaan säikähtää jos on vähä liukasta, kone vetävien pyörien päällä. Mukavasti etenee vaikka olis vähä enämpiki lunta kehittyny tielle.
Enpä silti tiedä että ainakaan tätä omaa yksilöä ihan käyttöautoksi, siihe tietty vois hommata jonku uudemman kumihuulen, jos olisi resursseja ...
Bensaa tuo tuntu syövän 7 / 100.
Ajettavana se on aivan mainio, ei tarvi talvellakaan säikähtää jos on vähä liukasta, kone vetävien pyörien päällä. Mukavasti etenee vaikka olis vähä enämpiki lunta kehittyny tielle.
Enpä silti tiedä että ainakaan tätä omaa yksilöä ihan käyttöautoksi, siihe tietty vois hommata jonku uudemman kumihuulen, jos olisi resursseja ...
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 96 käyttöajossa
Ei ole 5-vaihteisia ysikutosia mutta kuuluupahan ainakin paremmin kabiiniin V4:n nätti pörinäOnko matka-ajossa minkälainen? Onko mukava ajella satasta vai alkaako hirvittämään?
Ei varmaankaan ainakaan tietääkseni ole 5-vaihteisia 96:sia, vai onko? Entäpä bensankulutus?
Bensankulutus on suurempi kuin 10-vuotta uudemmissa, mutta tyylillä on hintansa ja suurehkoa bensankulutusta stabilisoi alhaiset vakuutusmaksut.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!