DGV?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

DGV?

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Vinkkejä sopivista suuttimista 32/36 Weber DGV kaasuttajaan.
Moottori 1750cc,7.2nokka,kannet vakiot.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tässä

Viesti Kirjoittaja mestari »

katso http://www.subrew.com/jackashcraft/
sieltä löytyy dgv 32/36 set up tiedot
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Re: tässä

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

mestari kirjoitti:katso http://www.subrew.com/jackashcraft/
sieltä löytyy dgv 32/36 set up tiedot
Ei löytyny... :oops:
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Joskus tätä kyselin ja allaolevat löytyi jostakin päin nettiä. Itse menen kesällä säädättämään rullille oman Sonettini DGV:n (1.8 L, isoventtiili, virinokka, kevyt limppu, avarat putket jne).

Max,
Jack Ashcraft in California wrote the book about weber carbs and V4 motors. Literally. The name of the book is The Total performance V4. It's worth the few bucks he charges for it. You should buy it. All that said, here’s the figures he gives for the 32/36 carb set up;
primary idle jet = 50
secondary idle jet = 65
primary air corrector = 160
primary emulsion tube = F5
secondary air corrector = 190
secondary emulsion tube = F16
primary main jet = 135
secondary main jet = 140
pump discharge nozzle = 50
You can buy the complete book directly from Jack with lots of pretty pictures and high performance V4 tech info. Reach him at http://www.subrew.com/jackashcraft/
Good luck
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Minulla on itsellä koneessa kiinni dgv ja nyt kysyisinkin, mikä olisi hyvä kaasari askeleeksi ylöspäin? Siis lisää kauroja hepoille!
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Tätä olen miettinyt jos en ole tyytyväinen tuohon DGV:hen penkityksen jälkeen. Onko jollakin kokemusta ?

http://www.freetechnics.fi/

Weber 38/38 DGMS. 370 euroa.

Tämä on siis rattailla yhtaikaa aukeava esim Ford V-6 2.3-3.0 koneissa käytetty kaasutin. Käsikäyttöisellä rikastimella. Pulttijako 46x93, eli sopii useisiin vakioimusarjoihin. Esim Opel CIH, Ford OHC, Monet BMW:t laipalla tai ilman.... 38/38 on mainio viritettyyn katukoneeseen, yleensä 2000 cc alkaen. Myös pienempiin kireämpiin koneisiin. Yhden kaasarin ratkaisussa ei kannata käyttää yli 300 asteista nokkaa. +300 asteisille tuplat.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin