2-t 96:n vanteiden koristeet

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 2-t 96:n vanteiden koristeet

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jt kirjoitti:
Bongaus: Näytti muuten olevan uusia sellaisia kaupan hintaan 60€/4 kpl WST:ssä Hyvinkäällä.


terv. jt
Niin oli, vaan onko enää. Havahduin samaiseen asiaan vasta kotona ja ostin pois, kun ovat Volvoon alunperin ja mun -64 Amazon kaipaa juurikin sellaisia.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: 2-t 96:n vanteiden koristeet

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
jt kirjoitti:
Bongaus: Näytti muuten olevan uusia sellaisia kaupan hintaan 60€/4 kpl WST:ssä Hyvinkäällä.


terv. jt
Niin oli, vaan onko enää. Havahduin samaiseen asiaan vasta kotona ja ostin pois, kun ovat Volvoon alunperin ja mun -64 Amazon kaipaa juurikin sellaisia.
Kiva kun kelpas Volvoon!! :cry:
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 2-t 96:n vanteiden koristeet

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Rin-tin-tin kirjoitti:
Niin oli, vaan onko enää. Havahduin samaiseen asiaan vasta kotona ja ostin pois, kun ovat Volvoon alunperin ja mun -64 Amazon kaipaa juurikin sellaisia.
Kiva kun kelpas Volvoon!! :cry:[/quote]

Et sitten ollut Hyvinkäällä? Siellä niitä oli useampi sarja.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Lisäsin edellisen sivun kommenttiini uuden kuvan...

Pitkäkattosesta tuli laakista "herrgårdsvagn" :)



terv. jt
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

"Et sitten ollut Hyvinkäällä? Siellä niitä oli useampi sarja."

No perhana kun 2-t valmistuu vasta ens keväänä ja mopokerhon kanssa oli pakko mennä ajamaan hiekkateitä Eestiin! Ja kuka olisi voinut uskoa että Talvela valvoo Porvoon mafian intressejä noin huonosti!!!! 8O
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Öö, enhän minä... mietittiin kyllä Kytömaan kanssa, että pitäisköhän Nikanderille ilmottaa... myyjä voi todistaa, että oikeesti mietittiin asiaa...
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Hohhoijaa!
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Siis noista koristeista; tosi harvassa kuupassa olen nähnyt tuollaisia, mun mielestäni kuuppa on komeimmillaan ruosteettomilla vanteilla ja kiiltävillä kromikapseleilla, tai sitten uudemmat niillä muovikeskiöillä :) No ok, olihan mullakin -79:ssä kiinni nuo kromipölärit kun ei muovikeskiöitä saanut mistään.. makuasioita mutta se mihin on tottunut näyttää aina ainoalta oikelta tms.
Ps. eivät ole missään tapauksessa rumat nuokaan mutta itse en kuuppaan laittaisi :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

ng900aero kirjoitti: Ps. eivät ole missään tapauksessa rumat nuokaan mutta itse en kuuppaan laittaisi :oops:

Ei kai ne kumihuulikuuppaan ole tarkotettukaan. En minäkään laittaisi vastaavasti takalasin ritilää kromipuskuriseen kuuppaan :?

Nuo vannekehykset (ei vannekehät = vannetta "levittävät" snobirenkaat) ovat vaan ajalleen ominaiset lisävarusteet, eritoten 60-luvulla suositut. Kuupan muotoilu on ollut varmaan ajanmukaisinta juuri 60-luvulla. Kun korimalli ja auton henki on pysynyt aika lailla samana vielä 70-luvun alkuun, en pitäisi tuollaisten ehosteiden käyttämistä muutenkin kromilla pöyhkeilevässä vaunussa kovinkaan kyseenalaisena. Nuo muovimaskiset (-73...-75) tietty alkavat olla jo vähän rajatapauksia...

Koostin hieman, sanojeni tueksi:
Kuva
Viimeksi muokannut jt, Su Touko 15, 2005 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

No tyylitajussasi ei ole moittimista: oikeassa olet ja nuo kuvat kertoivat kaiken oleellisen. Niiden yhteinen nimittäjä oli 60-luku.

Ajatukseni olikin haalia noita helyjä siihen '64 2-t projektiini. Kun vielä sattuu olemaan neljä (4) iskemätöntä rättirengasta autossa niin olisivat olleet kuin piste sen kuuluisan i:n päällä - eks jeh? :P
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Joo, kapeiden renkaiden kanssa nuo paremmalta näyttävätkin. Toivotaan että löytyy vielä siistit/uudet vannekehykset kuusneloseen :) Lupaan olla tarkkaavaisempi jatkossa...

Oma 95 -75 on tosiaan vähän rajatapaus... onhan siinä tosin enemmän kromia kuin samanikäisessä kuupassa. Pitäs melkein etsiä vanhemmat, kromikehyksiset takavalot ja laittaa pyöreälamppunen peltimaski tuohon pitkäkattoseen. Ihan vaan niiden vannekehys-ritelien takia... ;)

terv. jt
Vastaa Viestiin