Pilarien verhoilu

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Uusia tuulilaseja saa lasiliikkeestä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

hewidero kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Ja saako jostain vielä "uusia" tuulilasin sekä takasivulasien tiivisteitä halvalla :roll:
Jatkokysymys: Saako uusia tuulilaseja enää mistään??
On saatavissa lasiliikkeistä, eikä ole edes kalliita
# 419 Vesa Pohjalainen
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
hewidero kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Ja saako jostain vielä "uusia" tuulilasin sekä takasivulasien tiivisteitä halvalla :roll:
Jatkokysymys: Saako uusia tuulilaseja enää mistään??
On saatavissa lasiliikkeistä, eikä ole edes kalliita
Jaa, no hyvä homma tulevaa ajatellen. Mitähän se muuten mahtaa maksaa?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Frostgrey kirjoitti:Toi Sika on kyllä kovaa tavaraa, mutt ei oikein soveliasta tuohon hommaan.
Sika-tuoteperheestä löytyy muistaakseni túohonkin tarkoitukseen oikea aine. Kannattaa muuten kysyä autolasiliikkeestä.
96 V4 -75
9677Koria
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 20:15
Paikkakunta: Koria

Ikkunoiden irroitus, tiivisteet ja sisätolpan pinnoitus

Viesti Kirjoittaja 9677Koria »

Purin kolme kajakkia parin vuoden aikana ja tein niistä yhden kelpopelin. Ikkunoiden irroitus kävi yllättävän helposti. Mm takasivuikkunat irroitin niin, että meisselin kärjellä kiersin ikkunatiivisteen ja rungon välin kauttaaltaan kaikki sivut sekä sisältä että ulkoa; siis varmistin, että se on kauttaaltaan irti. Senjälkeen painoin sitä sisältä ulospäin (vaati vaaka-asennon auton sisällä, tennarinpohja lasia vasten ja sitten ponnistusta ojentajalla) alkaen alakulmasta samalla meisselillä tiivisteestä auttaen. Riittää, että tiivisteen alahuuli siirtyy karmista ulos. Apulaisen on hyvä olla "jarruttamassa" ulkopuolella, ettei käy niin, että työntää lasin liian voimakkaasti ulos, se vääntyy ja murtuu. Senjälkeen kun alareuna on työnnetty ulos työnnetään etu- ja takareunaa ulospäin samalla tavalla. Kun alareuna ja sivut on työnnetty ulos ikkuna irtoaakin helposti kääntämällä alareunaa vähän ulospäin ja vetämällä lasia alaspäin.

Lähes kaikki irroitetut tiivisteet ovat käyttökelpoiset liuotinpesun jälkeen.

Uudelleen asennus onnistuu narun kanssa varsin helposti kun vaan on kärsivälisyyttä. Mitään tiivistemassaa en laittanut ja hyvin on vettä ainakin tähän asti pitänyt.

Sisätolppaan liimasin valkoisen keinonahka kaistaleen ja varsin hyvältä näyttää ainakin omasta mielestäni. Värikin on ihan muun sisustuksen sävyyn.

Etu- ja takalasin tiivisteessä olevaa hopealistaa (ainakin vm -77:ssa on hopeanvärinen; uudemmissa taitaa ola musta) sain eräästä Länsi-Suomalaisesta liikkeestä. Se on millin-pari kapeampi kuin alkuperäinen; mutta istuu hyvin paikalleen. Nyt tähän hätään en muista toimittajaa, mutta lappu on tallissa, jos joku tarvii yhteystietoa.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Ikkunoiden irroitus, tiivisteet ja sisätolpan pinnoitus

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

9677Koria kirjoitti:
Etu- ja takalasin tiivisteessä olevaa hopealistaa (ainakin vm -77:ssa on hopeanvärinen; uudemmissa taitaa ola musta) sain eräästä Länsi-Suomalaisesta liikkeestä. Se on millin-pari kapeampi kuin alkuperäinen; mutta istuu hyvin paikalleen. Nyt tähän hätään en muista toimittajaa, mutta lappu on tallissa, jos joku tarvii yhteystietoa.
Oitracon oy ? http://www.oitracon.fi
Siellä ainakin on ollut 12 mm leveää kromilistaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
99_GL_77
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2004 13:02
Paikkakunta: 06

Re: Ikkunoiden irroitus, tiivisteet ja sisätolpan pinnoitus

Viesti Kirjoittaja 99_GL_77 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
9677Koria kirjoitti:
Etu- ja takalasin tiivisteessä olevaa hopealistaa (ainakin vm -77:ssa on hopeanvärinen; uudemmissa taitaa ola musta) sain eräästä Länsi-Suomalaisesta liikkeestä. Se on millin-pari kapeampi kuin alkuperäinen; mutta istuu hyvin paikalleen. Nyt tähän hätään en muista toimittajaa, mutta lappu on tallissa, jos joku tarvii yhteystietoa.
Oitracon oy ? http://www.oitracon.fi
Siellä ainakin on ollut 12 mm leveää kromilistaa.
Paljonko tuota listaa menee kajakin tuulilasiin ja samalla jos laittaisi takalasinkin. Eli yhteensä, 4,5m? Kun ei ole autoa tässä nyt mitattavaksi.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8094
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

huippua haluavalle

Viesti Kirjoittaja mestari »

muistaakseni maksoi aikoinaan sivuverhoilut b- tolppaan nykyrahassa 90€ pari
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Eikös takaikkunan alapuolella ole käytetty tuota samaa haperoa kuin B-pilareissakin? Siellä lasin ja hattuhyllyn välissä, jossa on myös ne ilmareiät.

Ei kun reikiä leikkelemään! :wink:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Samaa ainetta oli takaikkunan alla. Niitäkin vielä muutama vuosi sitten sai Saabilta (vanhaa varastoa?), mutta ei enää.
Vastaa Viestiin