Saab 96 1700S Todistus !

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Juu, saahan siitä V4:sta vaivalla yli 100hp. Mutta hurautappa sillä virimoottorilla vaikka joku 1500km reissu viikon aikana ja ymmärrät miksi V6 on mukavampi vaihtoehto.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Tero_s kirjoitti:Juu, saahan siitä V4:sta vaivalla yli 100hp. Mutta hurautappa sillä virimoottorilla vaikka joku 1500km reissu viikon aikana ja ymmärrät miksi V6 on mukavampi vaihtoehto.
Sanoisin, lievästi viritetty V4 1700 cm3 on erinomainen reissupeli ja se muuttuu aivan eri autoksi. Isolohko, 7.2 nokka, kevennetty vauhtipyörä, sportin putket, kansista 1 mm pois, jäykemmät venttiilinjouset / prikat jousien alle, pakoaukot + välilaipat suuremmiksi, 2 kurkkuinen vakiokaasari / Weber 32-36 DGV ja sähköflekti (oma tuuletin pois käytöstä). Kyllä tuolla pitäsi saada 25-30 % lisää TEHOA. :D

Niin - klubilainen Jari Tampesterista kävi katsastamssa oman reilusti härnätyn 96 V4:nsa ja ei siellä katsastusmiehet muuta kuin leimanneet sen. V4:lla kaikki on helpompaa. :twisted:
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

Joo kyllä isolohko V4 saa vaivatta sen 90-100 hp. Itselläni ohc männillä tehty 1750 cm*3 ,weber DGW,avarretut pakoaukot,7,2 nokka,kevennetty vauhtipyörä,ignitor sytkä ja omatekoinen 2 tuuman putki. Kaikki uusilla osilla ja kaasarilla. Liikkuu riittävästi ja mukava ajella. Tietysti alusta on oltava kunnossa,madallettu ja jäykistetty. Ei siihen 6 koneeseen saa sen kummempaa askia kiinni kuin neloseen eli samalla lailla se vollottaa. Tulee ajettua päivittäin se 100km ja välillä 300km ja ongelmitta. Kyllä kun pitää laitteet kunnossa niin ne toimii ja kukkuu.
Ei murheita jos ei aja koko ajan 180km/h.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kyllä siinä V6 silti on ero V4....jos itse haluaisin heppoja tuohon autoon niin kyl V6 olis ehdoton.
VW transporter 2.5tdi vm.99
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

On se kutonen hieno käyntine ja vähän tehokkaampi mutta vie myös tilaa keulasta. Ei se sinne ihan heittämällä mee vaikka niin väitetään ja nyky säännöillä ei saa oikein rekisteriin niin kuin keskustelun aiheena oli. tehoja liikaa mutta 1.7:sta saa repiä niinpaljonkon kun vaan irti saa. Sama lohko kun alkuperäisessä. Ei varmaan huippuihin paljoa eroa mutta vääntöä tulee lisää kutvosella varmasti.
V4 on sentään PUOLIKAS V8.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Mä olen kanssa V4:n kannattajia. En ole ikinä oikein ymmärtänyt tuota kutos-hommaa, mutta mitäs sitten, kukin tablaa tyylillään.

Kyllä matka-ajo ainakin mun kajakilla oli hienoa 140 hepoineen. Ohi pääsi ja vääntöäkin riitti. Kulutuskin oli pienempi kuin vakiolla!

Nooh kohtahan tässä ajetaan ahdetulla nelosella..... :wink: :lol: :twisted:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Löytykö tuota todistusta koskaan? Mulla olis aika käsittämätön visio, mutta toi 1,5l tilavuus ei riitä. Ei ahtimia, eikä V6:sta, vaan jotain aivan muuta :D
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Kyllähän 1700 todistus löytyy. Niitä 90hv tehoja taas tietääkseni ei. En ole jaksanut sen enempää etsiä ja kysellä kun asia ei enää itseä niin koske.

Jos joku tietää, valaiskoon lisää!
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

MNeva kirjoitti:Löytykö tuota todistusta koskaan? Mulla olis aika käsittämätön visio, mutta toi 1,5l tilavuus ei riitä. Ei ahtimia, eikä V6:sta, vaan jotain aivan muuta :D
Hyvähän tuo olisi olla käytössä jos "laillisesti" haluaa tehoa hankkia. Vee nelkun kohdalla tuota ei mielestäni edes tarvita, sillä onhan olemassa laillisia ralli Saabeja, joissa on 145+ hv. Itsellä on useita 100+ hv katu-V4:sia lähipiirissä ja katsastus ei tuota tuskaa. Katsastus setä ei millään pääse kiinni siitä, onko kone 1.5 l tai 1.8 l. Ei vakiona eikä viritettynä. Mun Sonettin paperissa on 1.7 l ja 68 hv.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

MNeva kirjoitti:Löytykö tuota todistusta koskaan? Mulla olis aika käsittämätön visio, mutta toi 1,5l tilavuus ei riitä. Ei ahtimia, eikä V6:sta, vaan jotain aivan muuta :D
Väkisin tulee mieleen joku nykyaikasempi kone, nykyaikasemmalla lootalla.
Vanhoista muutetuista V6:sta saanee hyvän projektiaihion kun niissä taitaa lukee vain että muutettu 2-litraseksi, kai senkin saa samalla tavalla turbotettua ja muutoskatsastettu kuten noi pienemmätkin... :twisted:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

tetammi kirjoitti:Väkisin tulee mieleen joku nykyaikasempi kone, nykyaikasemmalla lootalla.
96:sta omalla lootalla ja välilaipalla löytyy kilpapuolella useampiakin versioita vieras moottorisena mm Matzda 2.0 L, VW Golf 1.8 L, Ford OHC 2.0 L, Ford Kent, Volvo 2.0 L jne. Kyllähän yli 200 hv/240 NM moottoritehoinen vapaasti hengittävä ysikuuppa iloisesti kulkee. Sillä saralla vain mielikuvitus on rajoituksena :twisted: Ja onhan myös versioita a´la 99:n kone ja loota.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

KeijoAnnikki kirjoitti:
tetammi kirjoitti:Väkisin tulee mieleen joku nykyaikasempi kone, nykyaikasemmalla lootalla.
96:sta omalla lootalla ja välilaipalla löytyy kilpapuolella useampiakin versioita vieras moottorisena mm Matzda 2.0 L, VW Golf 1.8 L, Ford OHC 2.0 L, Ford Kent, Volvo 2.0 L jne. Kyllähän yli 200 hv/240 NM moottoritehoinen vapaasti hengittävä ysikuuppa iloisesti kulkee. Sillä saralla vain mielikuvitus on rajoituksena :twisted: Ja onhan myös versioita a´la 99:n kone ja loota.
Itselle kyllä tuli ensiks mieleen pidemmät välitykset ja vähän reippaampi kulku vastaavalla kulutuksella jolloin ois oiva peli vähän pidemmillekkin reissuille. Tosin automaattihan tuo melkein tarttis olla ku ei muuten vapaakytkimestä viitteis luopuu. :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Säädettävällä moottorinohjauksella varustetulla ~160-170hp kuupalla pääsee matkaajossa(80-100km/h) noin 8-9litran kulutukseen,vakioväleillä.Pidempää perää kaipaa..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Suppari kirjoitti:Pidempää perää kaipaa..
Onneksi Sonettissa on aavistuksen pidempi.... 8) mutta totuuden nimissä ei se kesää tee. 8O
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

KeijoAnnikki kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Pidempää perää kaipaa..
Onneksi Sonettissa on aavistuksen pidempi.... 8) mutta totuuden nimissä ei se kesää tee. 8O
Muistatko paljonko on 80 nopeudessa nelosvaihteella kierroksia?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin