vaihdelaatikon stefat

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

vaihdelaatikon stefat

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Löytyivät paikalliselta saabilta, taisi olla noin 16€ kpl, tai jotain sinne päin.

Onko tarkkoja mittoja vaidelaatikon stefoille? Ja mistä noita mahtaa saada? Motonetin stefat näytti olevan ainakin koko merkinnän mukaan aivan jotain muuta. Korjaamokäsikirja ei kertonut mitään laatikon stefoista. Laatikko on 70-luvun loppupuolelta. Kytkimen akseli on halkaisijaltaan 25 mm ja vetoakselit 27 mm. Ulkohalkaisija stefoilla on kait molemmilla sama 50 mm.
Viimeksi muokannut kromipuskuri, Ma Elo 01, 2005 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

soita lehtoselle,siltä saa ainakin suoraan oikeat!!
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

eltzi kirjoitti:soita lehtoselle,siltä saa ainakin suoraan oikeat!!
Taidan olla vielä aika vihreä näissä piireissä, kukahan mahtaa olla tämä Lehtonen?
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Siis tietysti, klubin puheenjohtaja :oops:
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

stefat

Viesti Kirjoittaja mestari »

kytkinakselin stefa oli 25x 48x13 eikä löydy hydraulikaupasta.
vetarin stefa 27x50x10/12 eikä jne.
kayak75
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

Mistäs noita korjaamokäsikirjoja saa, ja mitä maksaa? Vaihdelaatikkoa pitäisi rempata, ja tasapainoakselinkin lonksuvat laakerit voisi korjata kun auto on nyt taas telakalla. Taitaa jäädä ajelut tältä kesältä vähiin, mutta Kuuppahan on ihan hauska talviauto! Tietysti olisi helpompaa vain ostaa vähemmän käytetty kone ja ehjä laatikko, mutta pitää uteliaisuuttaan koettaa vähän vaativampiakin remontteja.
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

kayak75 kirjoitti:Mistäs noita korjaamokäsikirjoja saa, ja mitä maksaa?
Klubin jäsenille klubikaupasta, 17 euroa.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
kayak75
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

No niin, nyt on käsikirja hyppysissä, vaan ei vieläkään selviä, että miten nuo vetoakselit/vääntimet vedetään irti laatikosta. Kirja neuvoo lyömään sen irti tuurnalla, mutta minkälainen tuurna pitää olla ja mihin se laitetaan?
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

no näin se tehdaan

Viesti Kirjoittaja mestari »

elikkäs ota kiilapäisen lekan ja panet se lootan alumiinikuoren ja vetarin tumpin väliin ja pamautat toisella mskalla päähän johan irtoo koko tumppi että heilahtaa- asennus tapahtuu siten etta voitelet stefan huulet runsaalla vaseliinilla ja työnnät tumpin huulelle,kuten teit viimeyönä ,ja potkaiset
tumppia ja se menee paikoilleen ja pysyy siellä.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Saabilta löytyy nuo stefat vielä myös. Enkä kattonu kalliiksi niitäkää.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin