Valkosivurenkaat 96:seen

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Valkosivurenkaat 96:seen

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

nyt kun olen laittamassa vanteita kuntoon ajattelin kysyä että sopiiko valkosivurenkaat kuuppaan? Kaksitahtisissa on kuvien perusteella joskus ollut. onko v4 mallissa ollut tai ollut saatavilla uutena? :?: Itse olin ajatellut "valkosivuläpysköitä" vanteen ja renkaan väliin. Onko omia kokemuksia? Itse olen kuullut että kuluttavat rengasta.
veenelkku
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 10:31

Viesti Kirjoittaja veenelkku »

Tottakai valkosivut sopii kuuppaan! Mulla oli sellaiset vanteen ja renkaan väliin asennettavat valkkarit muutaman vuoden käytössä vm. -62 P3 Taunuksessa.Ne kyllä kuluvat pikku hiljaa repaleisiksi ja pitävät myös jonkun asteista kitinää kun hiertyvät ajossa rengasta vasten.Silikonisuihke auttaa.Rengas kuluu hieman niiden valkosivujen alta,ainakin vyörenkaat.Kokeilin ristikudosrenkaitakin,niissähän ne valkosivut kestävät paremmin,mutta ajettavuus oli rättirenkailla kyllä karmeaa.
Jäsen 823

Saab 96 -77
jnairism
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 16:17

Viesti Kirjoittaja jnairism »

Kyllä ne valkosivut sopii ja vielä hyvin :)
Tässä esimerkki mun kajakista
Kuva
Kuva
Saab Sonett III -72 (kesäauto); Saab 96 -79 (käyttis); Saab 96 -78; Saab 96 -76; Saab 96 -74
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Valkosivurenkaat 96:seen

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

f.pentti88 kirjoitti:nyt kun olen laittamassa vanteita kuntoon ajattelin kysyä että sopiiko valkosivurenkaat kuuppaan? Kaksitahtisissa on kuvien perusteella joskus ollut. onko v4 mallissa ollut tai ollut saatavilla uutena? :?: Itse olin ajatellut "valkosivuläpysköitä" vanteen ja renkaan väliin. Onko omia kokemuksia? Itse olen kuullut että kuluttavat rengasta.
Ainakin USA malleissa on ollut valkosivurenkaat.

Oikeat valkosivut on aika tyyriitä, mutta niitä saa ainakin ...oisko ollut Vammalan Rengaspalvelu tjsp. Kokojakin on 155 x 15 lähtien. Tosin sarjalle tulee hintaa about 500 euroa, joten ein kannata ajella rotvallin reunaan :)
Tyylejäkin on kahta. Keltaisen kajakin tapaan leveänä tai sitten sellainen kapeavajaa tuumanen raita.
Amazoniin on tarkoitus laittaa, kun on viimeistä vuosimallia, johon ne alunperin ovat kuuluneet.
# 419 Vesa Pohjalainen
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

Euromasterilta saa irtovalkosivut 75 euron hintaan. Siis paketti (4kpl). Täytyypä käydä tilaamassa :wink:
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

jnairism kirjoitti:Kyllä ne valkosivut sopii ja vielä hyvin :)
Tässä esimerkki mun kajakista
Kuva


Totta tosiaan. Eipä uskois miten hyvältä näyttää kumihuulessakin.

Mikä on muuten noiden renkaiden profiili?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

f.pentti88 kirjoitti:Euromasterilta saa irtovalkosivut 75 euron hintaan. Siis paketti (4kpl). Täytyypä käydä tilaamassa :wink:
Tiedätkö minkä kokoisia löytyy?
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Pers.kohtaisena mielipiteenä sanoisin, että mitä enemmän kromia, sitä paremmin valkosivut sopii.


Tuolla volkkariosastolla oli jotain kaupan...

http://www.hotcars.net/
Volkswagen parts / pyörät / renkaat

Irtovalkosivuja
Saksalaiset valkosivut, paras laatu saatavissa. 4kpl'een sarjassa tai kappaleittain

59.00 Srj Valkosivuja 15", 4kpl
17.70 Kpl Valkosivu 15", 1kpl



terv. jt, eoea
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
kayak75
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

Pienen budjetin ensiapuna voisit ostaa sellaisen maalitussin joka on tarkoitettu valkoisten rengastekstien ehostamiseen. Sillä kun vetäisee varovasti valkoiseksi sen renkaiden kyljessä olevan vajaan sentin levyisen harjanteen, saat sellaisen kapean valkoisen raidan. Sekin piristää ulkonäköä kummasti. Tällaisia raitojahan käytettiin yleisesti 60-luvulla, kun täysleveät valkosivut olivat jo pois muodista. Amerikkalaisissa muskeliautoissa oli myös punaisia raitoja. Miltähän näyttäisi auton väriin soinnutettu, esim. veronanvihreä raita?
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Olen joskus suunnitellut, en vaan vielä toteuttanut:
Rengas pyörimään tasapainotuskoneeseen ja hiljalleen rengasliidulla raita. Olisi likimain oikean levyinen ja kohtalaisen kestävä - hintaansa nähden.

Eikös jotkut hurjat tehneet valkosivuja ihan Miranolilla?
96 V4 -75
jnairism
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 16:17

Viesti Kirjoittaja jnairism »

Ne valokuvat oli otettuja edellisen omistajan pihassa ja en enää muista profiilia, kun olen käyttänyt viimeaikoina kesäisin tavallisia leveitä matalaprofiilisia renkaita, joihin valkosivut eivät todellakaan sopisi:)
Jukka T kirjoitti:Olen joskus suunnitellut, en vaan vielä toteuttanut:
Rengas pyörimään tasapainotuskoneeseen ja hiljalleen rengasliidulla raita. Olisi likimain oikean levyinen ja kohtalaisen kestävä - hintaansa nähden.
Vanteen keskimmäinen reikä on vaan sen verran iso, että piti etsiä vähän aikaa sopivaa tasapainoituslaitetta:). Ehkä oliskin helpompi pistää auto nosturille ja joko kone pyörimään tai käsin vauhtia takapyörille, ja sit telinessä olevalla pensselillä ja valkoisellä maalilla vaan leikkimään...
Saab Sonett III -72 (kesäauto); Saab 96 -79 (käyttis); Saab 96 -78; Saab 96 -76; Saab 96 -74
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jukka T kirjoitti:Olen joskus suunnitellut, en vaan vielä toteuttanut:
Rengas pyörimään tasapainotuskoneeseen ja hiljalleen rengasliidulla raita. Olisi likimain oikean levyinen ja kohtalaisen kestävä - hintaansa nähden.

Eikös jotkut hurjat tehneet valkosivuja ihan Miranolilla?
Mulla oli 2002 Bemarissa ihan sellaisella malitussilla tehty hyvin kapea raita ja se oli hyvän näköinen. Kesti ihan hyvin, kun silloin tällöin pyöräytti kynällä läpi.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin