Kuva-threadin aika!

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
jnairism
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 16:17

Viesti Kirjoittaja jnairism »

Pakko oli laittaa se vanneadapterin kuva nettiin, kun heti alkoi tulla niin paljon kyselyjä sähköpostitse :)
Kuva
Saab Sonett III -72 (kesäauto); Saab 96 -79 (käyttis); Saab 96 -78; Saab 96 -76; Saab 96 -74
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jnairism kirjoitti:Pakko oli laittaa se vanneadapterin kuva nettiin, kun heti alkoi tulla niin paljon kyselyjä sähköpostitse :)
Kuva
Nerokkaat keksinnöt ovat yksinkertaisia :D
Tuskin laillinen, mutta varmaan yhtä tukeva, kun mikä tahansa spacer

Pelaako sama systeemi myös edessä?
# 419 Vesa Pohjalainen
jnairism
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 16:17

Viesti Kirjoittaja jnairism »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
jnairism kirjoitti:Pakko oli laittaa se vanneadapterin kuva nettiin, kun heti alkoi tulla niin paljon kyselyjä sähköpostitse :)
Nerokkaat keksinnöt ovat yksinkertaisia :D
Tuskin laillinen, mutta varmaan yhtä tukeva, kun mikä tahansa spacer
Pelaako sama systeemi myös edessä?
Kyllä pelaa edessäkin hyvin - hänen (tai oikeastaan edellisen omistajan) sivuilla olevilta kuvilta näkee, miten hyvin pyörät kääntyy. Eestissa on se jopa laillistakin, sillä henkilöautoissa (myös joissakin maastureissa ja pakuissa) saa käyttää mikä tahansa vanteita ja renkaita ja tehdä omia virityksiä, kunnes ne mahtuu pyörimaan lokasuojan alla. Tasapainoksi on katsastus ihan järjettömän vaikea sielläpäin (suurin osa vanhemmista autoista, jotka pärjäile katsastuksessa Suomessa, ei varmasti pärjäisi Eestissa, koska auto pitäisi olla melkein uudenveroinen/virheetön)
Saab Sonett III -72 (kesäauto); Saab 96 -79 (käyttis); Saab 96 -78; Saab 96 -76; Saab 96 -74
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Tuo olisi kyllä helppo toteuttaa... ainoa huonopuoli tuossa on, että takaloksuihin olisi pakko tehdä levitykset :(
Kimmo #1373
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

jnairism kirjoitti: Paljon valokuvia kyseisestä Saabista löytyy: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread ... =89&page=1.
Ei juma! 10 000 kruunua, eikös se ole jotain 700 erkkiä??? Ompa (olipa) pirun halpa! 8O
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Roberto Ravaglia
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Syys 10, 2005 18:10
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Roberto Ravaglia »

Kuva
Kuva

Siinä kuvia mun "evoluutio kuuppa" projektista kesältä -03. Inspiraation loputtua siitä ei paljon tuon valmiimpaa tullutkaan... Nyt hakusessa on alkuperäiskuntoinen 96 ja evokuuppa päätyy luultavasti varaosiksi.
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Mahtavaa!!! 8O :D Ei saa laittaa osiksi. :wink:
#2277
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Roberto Ravaglia kirjoitti: Nyt hakusessa on alkuperäiskuntoinen 96 ja evokuuppa päätyy luultavasti varaosiksi.
Harvinaisen HUONO idea!!! 8O
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Rynnäkkösämpylä kirjoitti:
Roberto Ravaglia kirjoitti: Nyt hakusessa on alkuperäiskuntoinen 96 ja evokuuppa päätyy luultavasti varaosiksi.
Harvinaisen HUONO idea!!! 8O
Niin on!
Tuolle projektille luulisi löytyvän jatkajia tämänkin kerhon piiristä.
On se sen verran hyvän näköinen (paitsi noi tuplavilkut...).
96 V4 -75
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Jukka T kirjoitti:On se sen verran hyvän näköinen (paitsi noi tuplavilkut...).
Hieno peli ja alavilkut / vakiovilkut ei häiritse kokonaisuutta. Laittaisin niihin parkit, niin hienosti paistaisi upea keula illan hämyssä. Laita Roberto auto myyntiin näille foorumeille, niin jää purkamisen vaiva pois. Mitkäs navat siellä on ?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Täytyy sanoa että aivan älyttömän hienolta näyttää jo tuossa vaiheessa :D
Onko projekti edennyt tuosta, jos niin laitappa kuvaa näkyviin ja ÄLÄ MISSÄÄ NIMESSÄ MEE TUOTA PURKAMAAN :!:
Onko nuo levityksen omaa käsialaa, jos niin ovat harvinaisen onnistuneet..

-Jussi-
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
MadeInSweden
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Pe Huhti 29, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja MadeInSweden »

Tuosta evorakennelmasta tuli mieleen erikoinen 95 joka sattui joku aika sitten vastaan, mielestäni jos 95 pitää jostain syystä ehdoin tavoin tärvätä alkuperäisestä niin seuraava ei ole ainakaan huonoimmasta päästä ideoita
http://www.blocket.se/view/5943260.htm? ... c=1&city=0
tuuttana
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 10:53
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja tuuttana »

onko kysenen peli myynnissä? ostan pois jos on myynnissä kohtuu hintaan... 8)minulla meni välittömästi yö unet... TAHTOO TUOMMOSEN KUUPAN :!: :!:
tuuttana
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 10:53
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja tuuttana »

tuskastuttavan pitkiä päiviä,kun ei saa edelleenkään unta tuon evo kuupan takia! omistaja voisitko ilmoittaa pian,että onko auto vielä myynnissä ja missä kuosissa se on nykypäivänä.
Roberto Ravaglia
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Syys 10, 2005 18:10
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Roberto Ravaglia »

Kiitos kehuista, tässä kesti hiukan ennenkuin pystyin vastaamaan, kun nettiliittymäni ei ole vielä auennut.

Tässä hiukan lisää tietoa autosta: Auto on Vm-78 ja alkuperäisväri on ruskea, kun hankin auton siitä hiekkapuhallettiin ensitöiksi pyöräkotelot, konehuone ja kaikki tukivarret. Seuraavaksi paikattiin ruostereiät ja pohja kaavittiin puhtaaksi. Sitten pyöräkotelot ja tukivarret maalattin 2komponentti maalilla. Kaaret on muotoiltu II-Golfin pyöränkaariaihioista, maski on VM-67, navat teetätin paikallisessa konepajassa alkuperäisistä navoista, jako on 4x100. Vanteina olivat Dezent 9X16 ET15 ja kumeina 215/40. Autoa on madallettu noin 10cm modifioimalla jousia. Myös moottori sai ylleen uuden maalin ja osia kiilloittettiin.
Ja niissä ylimääräisissä vilkuissa (ne valkoiset) oli parkit...

Auton kohtalo on vielä auki, eikä ole toistaiseksi myynnissä.
Vastaa Viestiin