Jarrulevyn kanssa ongelmia

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Jarrulevyn kanssa ongelmia

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Oikean puoleinen jarrulevy ei suostu irtoamaan, enkä tiedä onko vika minussa vai levyssä. Eli meneekö se levyn irroitus seuraavasti: napamutteri irti, jarrusatulat tieltä pois ja levy vedetään ulos vai unohtuiko jotain? Levy ei liiku milliäkään, korjausoppaasta ei ole oikein apua ja mitään niksejä ei nyt oikein tule mieleen. Onko kukaan kohdannut samanlaisia ongelmia ja miten ne on ratkaistu?
tuuttana
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 10:53
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja tuuttana »

ootkos muistanu avata jarrulevyn kiinnitys pultit? onko sinulla koko vetari irti autosta vai vielä autossa paikallaan...
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Niin mitkä pultit? :oops: Arvasin, että jotain jäi tekemättä korjausopas kun ei noista pulteista mitään mainitse 8O. Missäs pultit muuten ovat kun en mitään löydä? Opus myös väittää, että vetaria ei tarvitse irroittaa. Tulipahan oma tyhmyys taas tunnustettua.
tuuttana
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 10:53
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja tuuttana »

Periaatteessa ei sitä vetaria tarvi irrottaa,mutta se helpottaa navan irrottamista... ainakin mulla oli koko hoito käsissä. ne kiinnitys pultit on siellä taka puolella... hirveän hankala koittaa kirjottaa :!:
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

melkeen väittäsin että niitä pultteja ei saa sieltä ennen kun on se koko satsi siitä limppuineen irti koko vetarista ja ainakin navasta.. mutta jos sullla on koko vetari irti autosta niin senkus muutaman kerran paiskot sitä lattiaan napamutteri löysällä siinä päässä niin ettei kierteet hajoa i kyllä irtoo! Mutte jos vetari on kiinni ni menee jo varmasti pajlon vaikeammaksi kun ei muutenkaan tahtonut lähteä vaikka itsellä irtikin oli.. varmaan on meinaa lujassa!!
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
tuuttana
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 10:53
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja tuuttana »

eltzi kirjoitti:melkeen väittäsin että niitä pultteja ei saa sieltä ennen kun on se koko satsi siitä limppuineen irti koko vetarista ja ainakin navasta.. mutta jos sullla on koko vetari irti autosta niin senkus muutaman kerran paiskot sitä lattiaan napamutteri löysällä siinä päässä niin ettei kierteet hajoa i kyllä irtoo! Mutte jos vetari on kiinni ni menee jo varmasti pajlon vaikeammaksi kun ei muutenkaan tahtonut lähteä vaikka itsellä irtikin oli.. varmaan on meinaa lujassa!!
juuri näin! kannattaa samalla kertaa kun on koko hoito sylissä, vaihtaa suojakumit ja putsailla nivelet... ja ei muuta ku kovaa ajoa 8)
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

Kyllä ne minunkin kuupan levyt olivat piukassa. Sain ne irroitettua ulosvetäjän kanssa. Ei niitä muuten irti olisi saanut vaikka kuinka yritti. Navassa on pieni kuoppa johon ulosvetäjän tapin voi laittaa. Ei pitäisi lipsahtaa. Jos takana olevat viisi pulttia näyttävät huonoilta kannattaa nekin vaihtaa. Täytyy vain muistaa että ne ovat tuuma kokoa. Omasta rynnäkkösämpylästä jouduin uusimaan koko jarrulaitteiston koska vanha oli ihan mätä. Ihme kun auto vielä pysähtyi. Jarruliikkessäkin sanottiin että satulan männät toimisivat "loistavasti" tuhkakuppina :evil: , saabistithan eivät polta, eikö näin ole :wink: ?Uutta jarrupuolella on mm. levyt, satulat, letkut, putket, pääsylinteri ja sen säiliö. Vielä pitäisi ilmata järjestelmä. Tuossa kuvia projektista.

Kuva

Kuva
Terv. F.P
Vastaa Viestiin