asvaltti rullalle

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
rassaaja
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:12
Paikkakunta: järvenpää

asvaltti rullalle

Viesti Kirjoittaja rassaaja »

Moi
Olisiko porukassa auton virittäjiä ? Eli kannesta on otettu 1 mm pois kireämpi nokka-akseli paikallaan , mutta sitten sylkäs öljyt mittatikun reijästä pihalle .
Avaus rulijanssi alkamassa . Minkä auton venttiilit passaa avarrukseen ? Minkä auton männät sopii kun melko varmasti pitää suurentaa mäntiä ? Mistä saa tuulettajan ropelin laakerin ? :twisted:
rassaaja
kromipuskuri
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kromipuskuri »

Käy kato tommosesta linkistä: http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/index2.htm (löytyy venttiileistä ja noista männistä)
Kaveri oli löytänyt jostain jutun, missä kuupan imuventtiili oli laitettu pakopuolelle ja imuventtiili oli 900:sta. Ei olla löydetty juttua enää mistään, joten mitään varmaa ei ole 8O
Eräältä nettisivulta löysin jutun, missä kerrottiin samaran vesipumpun laakerin käyvän tuulettajan ropelin laakeriksi, tosin ei kokemusta :roll: Ruotsin klubikaupasta taisi ainakin saada laakereita, ja kannattaahan sitä laittaa tonne osto osastolle ilmoitus, niin tiedä vaika tärppäisi.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
rassaaja
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:12
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja rassaaja »

Jep jep Kiitos vinkistä !
rassaaja
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Eikös niitä tuulettajan laakereita saa omastakin klubi kaupastamme.
Täältä ruotsalaisetkin muistaakseni ne hankki (Klubin Pj:n kauaskatseinen hankinta muistaakseni).
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
rassaaja
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:12
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja rassaaja »

ok . Elikkä rohkeasti pj:n kimppuun vaan laakeriasioissa ?
rassaaja
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

kromipuskuri kirjoitti:Käy kato tommosesta linkistä: http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/index2.htm (löytyy venttiileistä ja noista männistä)
Kaveri oli löytänyt jostain jutun, missä kuupan imuventtiili oli laitettu pakopuolelle ja ...
Joo - onnistuu koneistamossa, mutta on lyhytikäinen yritys. Venttiilit kannattaa vaihtaa, mikäli olet sitä ennen tehnyt imu- ja pakopuolelle kanavien suurennuksen. Tämän jälkeen koita löytää vastaavan kokoinen pakoventtiili, sillä imuventtiili palaa pakopuolella. Itse asentelin vastaavan kokeilun vuonna 1985 ja muistaakseni 20 tkm kesti. Venttiilit paloi. Mikä tahansa venttiili käy, kunhan on varsi abaut saman pituinen ja on tehty pakopuolelle. Muistaakseni 99:n venttilit voisi olla vaihtoehtona.

Helpoin mäntävaihtoehto on 1.7 kampiakselilla Ford OHC 92 mm männät. Menee suoraan omiin kiertokankiin ilman holkkeja tms. Oman tuulettajan jättäisin kokonaan pois ja laittaisin lyhyemmän hihnan ja sähkö flektin.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Minulta saattaisi löytyä jostain hyllyjen kätköistä 1,7 kampiakseli jos kiinnostaa.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
rassaaja
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:12
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja rassaaja »

OK. hyviä vinkkejä , koneen irroitus alkaa . 8)
rassaaja
Vastaa Viestiin