Moottorin tukikummit=ongelma
Moottorin tukikummit=ongelma
Dodiin vaihdoin tossa kuuppaan moottorin tukikummit ja nyt jostain syystä virtaavainta ei saa pois heiluttamatta vaihdekeppiä. En sit tiedä voisko noilla olla jotain yhteyttä.
Noh toinen onkelma on et nyt moottori täryyttää koko autoa. Kummit on saman korkuset kuin vanhat, mutta oisko nuo sit liian jäykät.
Millaset kummit tonne nyt sit pitäis laittaa? Jotkut sanoo et ysiysin kummit olis hyvät. Kun ei niitäkään saa uusia.
Noh toinen onkelma on et nyt moottori täryyttää koko autoa. Kummit on saman korkuset kuin vanhat, mutta oisko nuo sit liian jäykät.
Millaset kummit tonne nyt sit pitäis laittaa? Jotkut sanoo et ysiysin kummit olis hyvät. Kun ei niitäkään saa uusia.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Oiskohan uusien tukikumien myötä moottorin ja vaihteiston asento sen verran muuttunut, että vaihdekeppi/pakkilukko vaatii uudelleen säätämisen.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22840
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12176
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22840
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12176
kostape kirjoitti:Vaihdekeppiä eli vivustoa voi/pitää säätää. Koko ohjauspylväs vaihdevipuineen liikkuu ylös-alaspäin kojelautaan nähden. Kaksi kiristysruuvia on hankalasti kojelaudan alla systeemin molemmin puolin. Niihin pääsee käsiksi parhaiten makaamalla selällään (auton) lattialla, jos on kätilön kädet voi yrittää istualtaankin, avainkoko 13 mm. Kun ko. ruuvit ovat löysällä,liikkuu systeemi ratista nostamalla/painamalla jonkun 10-20 mm edestakaisin ja se liike vaikuttaa vaihdevivuston tuntumaan.
Korjaamokirjoissa on säätöohje, joka muistaakseni menee seuraavasti: kytketään IV-vaihde, tunnustellaan ohjausakselin vieressä olevan vaihdekepistä alaspäin menevän pitkän vaihteensiirtotangon tangonsuuntaista välystä tarttumalla siihen alapäästä. Kun säätö on oikein, liikkuu vaihdekepin nuppi (IV asennossa) 10-15 mm, jos muistan oikein , kun sieltä alhaalta liikutetaan sitä tankoa ylös-alas. Jos on enemmän tai vähemmän pitää ratista nostamalla/painamalla hakea uusi parempi asento ja taas kokeilla ja mittailla vaihdenupin liikettä.
Kun nupin liike on kuten neuvottu, toimii vivusto melkoisen napakasti.
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Noo lähinnä ne on VANHAT, mut ei kai niissä ny mitään erikoista vikaa ole. Ajattelin et olis tuo ihan pieni vibra karonnu kummien vaihrolla, mut näköjään paheni vaan. Pitää varmaan pistää takasi jos ei tuu mitään parempia ehdotuksia. Samalla säästyy vaihrekepin säädöstäki.
VW transporter 2.5tdi vm.99
nykyään
kun osat on jo alun 30 v vanhoja niin koneennoston jälkeen on syytä tarkastaa kuinka paskoja,siis repeytyneitä moottorin tukikumit on. yleensä
ne ovat poikittaissunnassa sämänä,jolloin ääni johtuu runkoon.
ne ovat poikittaissunnassa sämänä,jolloin ääni johtuu runkoon.
Kyllähän tuon voi uskoa että kummit kestävät aika kauan, mutta kuitenki kovenevat ym. Mikään kummeista ei ole repeytynyt. Ja niinkuin sanoin mulla on tuolla nyt ihka uudet tarvikekummit. Eli voipi olla et tohon tärinään on syynä kytkin.
Noh josko joulun aikana virinnokan asennuksen välissä laittais myös paremman kytkimen.
Noh josko joulun aikana virinnokan asennuksen välissä laittais myös paremman kytkimen.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
Minun kuupan (mieletön) tärinä johtui kytkimestä, tai ainakin niin luulen. Ostin uuden kytkinpaketin sekä vaihdoin kuluneen irroitushaarukan. Nyt toimii kuin unelma.
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439