katsastin kuupan

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

katsastin kuupan

Viesti Kirjoittaja qaw »

Meni heittämällä läpi. Mitähän ihmeen katsastusongelmia noissa uudemmissa saabeissa oikeen on... :D
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Hese
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: To Heinä 31, 2003 15:40

Sama vika

Viesti Kirjoittaja Hese »

Sama vika, niin meni minullakin heittämällä läpi viime perjantaina. Olisi ollut noloa, jos ei olisi mennyt, koska olin ajanut jo kuukauden tietämättäni katsastamattomalla kuupalla. Minä nimittäin luulin, että 6:lla saa ajaa syyskuun loppuun.

No, tein sentään jarrurempan ja vaihdoin molemmat etujarruletkut, koska molemmissa oli halkeama. Ja minusta näytti, ettei katsastusmies edes vilkaissut niitä. Ehkä ne silti oli hyvä vaihtaa.

Katsastaja oli vähän hämillään. "Näitä näkee harvakseltaan" hän sanaili ja kysyi, miten pakki menee päälle ja missä on koriin stanssattu valmistenumero.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

On se joo aikasta hassua, kun kuupat tuntuu aika hienosti menevän läpitte. Mulla oli rekisteröinti+katsastus. Takajarruissa oli hieman napisemista vaikkakin jossain muussa autossa ei varmasti olis menny läpi. Valon säätöjä ei edes katsonut.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Eipä näköjään käy tasan onnen lahjat. Mulla ei oo ikinä menny yksikään kuuppa laakista lävitte. Aina tulee uusia ihme vikoja.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Täälläkin on tuore leima otteessa. Ekalla ei mennyt mullakaan, pomppasi raidetangon päästä ja perinteisesti käsijarrusta ensimmäisellä kerralla.

Nyt vaan kuuppa massaukseen ja taas voi huoletta vuoden ajella. :D
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kuinkas tollaset massaukset....teettekö käsin itse vai jossain firmas? Ruiskulla vai? Entäs vanhat massat....pitääkö poistaa??
VW transporter 2.5tdi vm.99
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

himmee kirjoitti:Kuinkas tollaset massaukset....teettekö käsin itse vai jossain firmas? Ruiskulla vai? Entäs vanhat massat....pitääkö poistaa??
Teetän kylänmiehen pajalla. Mihinkään "oikeeseen" firmaan ei opiskelijalla ole varoja viedä massattavaksi, on senverran arvokas toimenpide. Kyllähän tuon itsekin tekee, jotkut ruiskii paukkupullolla vain paljaisiin kohtiin, mutta jos hyvän haluaa (eikä halua joka vuosi toistaa toimenpidettä) niin pitää putsata pohja kunnolla (esim. kuumavesipesurilla) paljaaksi ja kunnon aineet ruiskulla sinne.

Saan senverran naapurialennusta etten itse viitsi ruveta homman, varsinkin kun ei ole nosturia/pukkia/monttua.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

onko muilla kuinka paljon väljää niissä taka-akselin kiinnittävissä kumeissa,mulla vähän liikkuu taka-akseli sivuttain kun auto on ilmassa, ja en tiedä meneekö läpi sen takia.. onko kokemuksia?? TAI JOS JOLLAIN ON HYVÄT KUMIT/AKSELI JOSTA NE SAIS NI LAITTAKAAS ILMOTTAEN!!
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Vastaa Viestiin