Takaikkunoiden irroitus

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
kayak75
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Takaikkunoiden irroitus

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

Olen funtsinut jatkavani kuuppani kustomointia takaikkunoiden pienennyksellä, niin että auto muistuttaisi enemmän niitä 1950-luvun 92-malleja. Takaikkunan tilalle meinasin etsiä jonkun pienemmän lasin, mutta sivuikkunoiden kohdalla ajattelin fuskata ja hitsata sen peitoksi peltiä. Mutta siltä varalta että takasivuikkuna sattuisi särkymään, olisi hyvä tietää että miten takasivuikkuna vaihdetaan? Irroitetaan/asennetaanko se sisältä vai ulkoa käsin?
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

Näin olen irroittanut:

- kampea puulastalla tai tylpällä meisselillä tiiviste sisäpuolelta ikkuna-aukon peltireunan yli. Saat noin 10mm kerrallaan sitä yli. Jätä meisseli paikalleen ja tee vierestä sam toisella vastaavalla. Jatka näin, kunnes koko tiivitse on käänneetty yli. Mulla on digikuvia aiheesta, voi lähettää, jos tarvitset.

Takaisin paikalleen:

-Asenna noin kolmen - viiden millin esim. sähköjohto tiivisteseen siihen uraan, johon ikkuna-aukon peltireuna tulee tai ainakin aukon yli tulevan tiivisteen taakse. Riippuu vähän tiivisteestä. Asenna ruutu + tiiviste alareunastaan ikkuna-aukkoon siten, että alareunan tiiviste menee peltireuna yli. Jätä narun päät roikkumaan sisäpuolelle, että sillä vetää tiivisteen kumireuna aukon peltireunan yli. Muista saippuoida hyvin sekä pelti, että tiiviste, ettei pure kovasti kiinni.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Mun ikkunoiden irroitustyyli on tuttu ja turvallinen jalkakikka, eli takapenkille köllöttelemään selälleen ja jaloilla tuuppaa lasin ulos :lol:

Ikinä ei ole mitään hajonnut, mutta en suosittele jos se pelottaa... :wink:
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

kallejh kirjoitti:Mun ikkunoiden irroitustyyli on tuttu ja turvallinen jalkakikka, eli takapenkille köllöttelemään selälleen ja jaloilla tuuppaa lasin ulos :lol:

Ikinä ei ole mitään hajonnut, mutta en suosittele jos se pelottaa... :wink:
Ikinä en ole nähnyt mutta kuullut kyllä tuosta tavasta. Ainakin nopeampi kuin edellinen :D
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Toimii kyllä mut tosiaan ei ole lasten kasottava irroitustapa ja joskus kuuluu myös KRÄTS riippuu onko lasi kuinka jännityksellä. Alun ottaisin Vesan konstilla esim. takanurkka ensin ja sit vaan kenkää toki kannattaa olla joku ottamasssa se lasi vastaan tai tulee kiire. :(
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Vastaa Viestiin