Takaikkunoiden irroitus
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Takaikkunoiden irroitus
Olen funtsinut jatkavani kuuppani kustomointia takaikkunoiden pienennyksellä, niin että auto muistuttaisi enemmän niitä 1950-luvun 92-malleja. Takaikkunan tilalle meinasin etsiä jonkun pienemmän lasin, mutta sivuikkunoiden kohdalla ajattelin fuskata ja hitsata sen peitoksi peltiä. Mutta siltä varalta että takasivuikkuna sattuisi särkymään, olisi hyvä tietää että miten takasivuikkuna vaihdetaan? Irroitetaan/asennetaanko se sisältä vai ulkoa käsin?
Näin olen irroittanut:
- kampea puulastalla tai tylpällä meisselillä tiiviste sisäpuolelta ikkuna-aukon peltireunan yli. Saat noin 10mm kerrallaan sitä yli. Jätä meisseli paikalleen ja tee vierestä sam toisella vastaavalla. Jatka näin, kunnes koko tiivitse on käänneetty yli. Mulla on digikuvia aiheesta, voi lähettää, jos tarvitset.
Takaisin paikalleen:
-Asenna noin kolmen - viiden millin esim. sähköjohto tiivisteseen siihen uraan, johon ikkuna-aukon peltireuna tulee tai ainakin aukon yli tulevan tiivisteen taakse. Riippuu vähän tiivisteestä. Asenna ruutu + tiiviste alareunastaan ikkuna-aukkoon siten, että alareunan tiiviste menee peltireuna yli. Jätä narun päät roikkumaan sisäpuolelle, että sillä vetää tiivisteen kumireuna aukon peltireunan yli. Muista saippuoida hyvin sekä pelti, että tiiviste, ettei pure kovasti kiinni.
- kampea puulastalla tai tylpällä meisselillä tiiviste sisäpuolelta ikkuna-aukon peltireunan yli. Saat noin 10mm kerrallaan sitä yli. Jätä meisseli paikalleen ja tee vierestä sam toisella vastaavalla. Jatka näin, kunnes koko tiivitse on käänneetty yli. Mulla on digikuvia aiheesta, voi lähettää, jos tarvitset.
Takaisin paikalleen:
-Asenna noin kolmen - viiden millin esim. sähköjohto tiivisteseen siihen uraan, johon ikkuna-aukon peltireuna tulee tai ainakin aukon yli tulevan tiivisteen taakse. Riippuu vähän tiivisteestä. Asenna ruutu + tiiviste alareunastaan ikkuna-aukkoon siten, että alareunan tiiviste menee peltireuna yli. Jätä narun päät roikkumaan sisäpuolelle, että sillä vetää tiivisteen kumireuna aukon peltireunan yli. Muista saippuoida hyvin sekä pelti, että tiiviste, ettei pure kovasti kiinni.
Mun ikkunoiden irroitustyyli on tuttu ja turvallinen jalkakikka, eli takapenkille köllöttelemään selälleen ja jaloilla tuuppaa lasin ulos
Ikinä ei ole mitään hajonnut, mutta en suosittele jos se pelottaa...
Ikinä ei ole mitään hajonnut, mutta en suosittele jos se pelottaa...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Ikinä en ole nähnyt mutta kuullut kyllä tuosta tavasta. Ainakin nopeampi kuin edellinenkallejh kirjoitti:Mun ikkunoiden irroitustyyli on tuttu ja turvallinen jalkakikka, eli takapenkille köllöttelemään selälleen ja jaloilla tuuppaa lasin ulos
Ikinä ei ole mitään hajonnut, mutta en suosittele jos se pelottaa...
Toimii kyllä mut tosiaan ei ole lasten kasottava irroitustapa ja joskus kuuluu myös KRÄTS riippuu onko lasi kuinka jännityksellä. Alun ottaisin Vesan konstilla esim. takanurkka ensin ja sit vaan kenkää toki kannattaa olla joku ottamasssa se lasi vastaan tai tulee kiire.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.