saab 95 hinnasta
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Omasta viipasta maksoin euroina 1100 ja mielestäni oli melko halpa ku on kerran museorekisterissä. Sen jälkeen on tietenki pienissä erissä menny erinäisiä euroja sinne tänne vähitellen laitellessa ja taitaa tuo hinta olla vähitellen lähellä tuplautumista. Ostin tuon tuossa alkukesästä ja vähän aikaisemmin edellinen omistaja oli maksanut samasta kamppeesta tuplat, mutta joutui sitten luopumaan melko pikaisesti ku alko tarttemaan käyttöautoa.
Sen nyt voin vielä sanoa, että tuommosen hinnan määrittäminen on melko vaikeaa jos ottaa huomioon, että on kuitenki aika harvinainen jo tänäpäivänä. Itellä oli alunperin semmonen tonnin budjetti ja tarkotuksena hankkia kuuppa (eli hankintahinta ja remontit yht. tonnin) mutta sitte tuli tuommoinen viippa vastaan ja yhtäkkiä se budjetti sitte pompsahti ku oli "pakko saada", eli hinta riippuu noissa niin pirusti ostajasta. Joku voi maksaa paljonkin kun taas toinen miettii että vastaavakuntosen kuupan sais vaikka 500:lla
Sen nyt voin vielä sanoa, että tuommosen hinnan määrittäminen on melko vaikeaa jos ottaa huomioon, että on kuitenki aika harvinainen jo tänäpäivänä. Itellä oli alunperin semmonen tonnin budjetti ja tarkotuksena hankkia kuuppa (eli hankintahinta ja remontit yht. tonnin) mutta sitte tuli tuommoinen viippa vastaan ja yhtäkkiä se budjetti sitte pompsahti ku oli "pakko saada", eli hinta riippuu noissa niin pirusti ostajasta. Joku voi maksaa paljonkin kun taas toinen miettii että vastaavakuntosen kuupan sais vaikka 500:lla
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Tässä kuva autovanhuksesta (vm -70), ajettu noin 125 000km.Rin-tin-tin kirjoitti: Mutta missäs se auto on? Voisiko ehdottaa että panet pari kuvaa näytille niin eiköhän arviot tarkennu.
http://kuvablogi.com/nayta/1/7152
siiiis
onko se ollut aina tuossa samalla paikalla?
kolvikättäni alkoi jo vetelemään kun huomasin että sitähän pääsee heti hitsaamaan.
onko jo tässä päässyt hinta tarkentumaan vai vieläkö joku siitä maksaisi huimia summia?
kolvikättäni alkoi jo vetelemään kun huomasin että sitähän pääsee heti hitsaamaan.
onko jo tässä päässyt hinta tarkentumaan vai vieläkö joku siitä maksaisi huimia summia?
Re: 95
niin ja tämä meidän(minun ja köllin) 95:nen on alustaltaan ruosteeton(ei ole ikinä mistään hitsattu) ja ajettukin on huimat 130tkm.Kölli kirjoitti:Joo myö saatiin lähes ilmaiseksi 95saabbi. kolme autoa ja 500€. katsastukseen ei tarvinnut kuin käsijarru säätää ja pakoputki paikata.
Pelkän nokkakuvan perusteella on vähän hankala analyysiä tehdä, mutta jos etulokasuojien kunto antaa viitteitä takapäästä, niin siellä on reippaanlaisesti hitsattavaa. Eli ns. "täysi remontti" täytyy tehdä jos haluaa ajokuntoon.
Etupää näyttää täydelliseltä osien suhteen. Jos muutenkin on kaikki tallessa niin vaikuttaa suht helpolta projektilta.
Itse lähtisin tuohon tekemään täysentisöinnin, enkä vain käyttökunnostusta, joten en henk. koht. olisi valmis maksamaan kuin ehkä 300-500 (tuo on kuitenkin selkeästi projektiaihio) koska tosiaan maalaukset, mahdolliset koneistukset, kromaukset?, verhoilut, ym. mukaan lukien puhutaan kulupuolella jopa tuhansista.
En kuitenkaan epäile, etteikö tuosta voisi enemmänkin saada, kunhan vaan löytää sopivan ostajan.
Etupää näyttää täydelliseltä osien suhteen. Jos muutenkin on kaikki tallessa niin vaikuttaa suht helpolta projektilta.
Itse lähtisin tuohon tekemään täysentisöinnin, enkä vain käyttökunnostusta, joten en henk. koht. olisi valmis maksamaan kuin ehkä 300-500 (tuo on kuitenkin selkeästi projektiaihio) koska tosiaan maalaukset, mahdolliset koneistukset, kromaukset?, verhoilut, ym. mukaan lukien puhutaan kulupuolella jopa tuhansista.
En kuitenkaan epäile, etteikö tuosta voisi enemmänkin saada, kunhan vaan löytää sopivan ostajan.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe Huhti 29, 2005 21:46
Kuvan perusteella ehdoton maksimi mitä itse suostuisin maksamaan tuon oloisesta olisi jossakin 200-300 euron välimaastossa,mutta tämäkin vain pelkkää jossittelua yhden kuvan perusteella, lisäksi minulla tällä hetkellä jo harrasteauto eikä tarvetta toiselle joten kaikki on suhteellista.
Alunperin mainittu 200e ei ehkä loppujen lopuksi sittenkään täysin hakoteillä.
Alunperin mainittu 200e ei ehkä loppujen lopuksi sittenkään täysin hakoteillä.
Joo, viipassa juuri tuo takapään kunto on aika ratkaiseva. Osat voi olla 50% kalliimpia kuin kuupan vastaavat. Uudet/museokuntoiset ehkä 100% kalliimpia. Takapään kromit (puskureineen) jos joutuu hankkimaan, tuskin kohtuukuntoisia alle 100 euron saa. Kohtuukuntoiset takaloksut n. 50 € /kpl jne.
arvelee jt
arvelee jt
Kyllä moni auto kuvissa näyttää hyvälle ja helpolle projektille, mutta käytännössä juttu on jo sitten toinen. Miten tuo tuossa kuvassa näyttää kuin se olisi jonkin kostean heinä/maapohjan päällä.
Mutta kaikesta huolimatta kyllä tuo kannattaa talteen laittaa.
ps. onko kukaan koskaan nähnyt 1974 tai -75 mallista 95:sta sellaisena ns. "postiauton" oranssina? Tarkoitan nyt alkuperäistä väriä.
http://www.nic.fi/~hollo/saab/images/saab_110.jpg
Mutta kaikesta huolimatta kyllä tuo kannattaa talteen laittaa.
ps. onko kukaan koskaan nähnyt 1974 tai -75 mallista 95:sta sellaisena ns. "postiauton" oranssina? Tarkoitan nyt alkuperäistä väriä.
http://www.nic.fi/~hollo/saab/images/saab_110.jpg
-
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe Huhti 29, 2005 21:46
Asiaa toisinpäin kääntäen toisaalta, jos kuvan autossa sattuisi olemaan vaikkapa täysin läpimätä pohja mutta vastaavasti kaikki takapään kromit erinomaiset kahva mukaanlukien, ja lisäksi vaikkapa takaluukku, takalokasuojat ja takaiskarit asialliset, jos spekuloidaan niin ymmärtää että osinakin noita myydään koska silloin niistä saisi pian samaisen pari sataa tipoittain myymällä ja silti jäisi vielä itselle kohtalaisen vähän ajettu kone ja 95 runko sisustuksineen, josta vastaavasti voisi edelleen saada jotain.
Ei siis ihme että näitä osinakin myydään, siitä tietenkin seurauksena että taas yksi alkuperäinen 95 muuttuu autosta osiksi ja edelleen harvinaistuu rullaavien autojen määrä.
Ei siis ihme että näitä osinakin myydään, siitä tietenkin seurauksena että taas yksi alkuperäinen 95 muuttuu autosta osiksi ja edelleen harvinaistuu rullaavien autojen määrä.
Ihan noin yleisestä mielenkiinnosta: Kumpia on vähemmän kierrossa; rautapuskurisia vai kumipuskurisia?
- - -
Ja tosi on, että voi äkkiseltään käydä niin, että osina saa paremman hinnan. Toisaalta se tarkoittaa itselle lisätöitä purkamisen muodossa + korista täytyy hankkiutua eroon...
- - -
Ja tosi on, että voi äkkiseltään käydä niin, että osina saa paremman hinnan. Toisaalta se tarkoittaa itselle lisätöitä purkamisen muodossa + korista täytyy hankkiutua eroon...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Suomessa on tehty 95:sta vain yhtenä vuotena kumipuskureilla, eli -76 ja niitäkin peräti 80 kpl.tommij kirjoitti:Ihan noin yleisestä mielenkiinnosta: Kumpia on vähemmän kierrossa; rautapuskurisia vai kumipuskurisia?
.
Yksittäisiä kappaleita voi olla tuotu sen jälkeen, muttei montaa.
Kaikki kumihuuli viipat ovat harvinaisia.
# 419 Vesa Pohjalainen
Livenä en ole nähnyt mutta Belgiassa oli myynnissä kerran sellainen. Oli jossain huutokaupassa. Aika huonokuntoinen aihio, osia puuttui, laho kuin mikä. Lähtöhinta taisi olla 1500e... Ei mennyt kaupaksi, ymmärrettävistä syistä ...ps. onko kukaan koskaan nähnyt 1974 tai -75 mallista 95:sta sellaisena ns. "postiauton" oranssina? Tarkoitan nyt alkuperäistä väriä.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
lahdessa kerran 95
Kaveri purki osina ja ilmoitti lahdessa lehdessä saab 95 osina; no menin katsomaan ja eikös siellä ollut saab 95 runkonro 957600001.
Lunastin välittömästi loppuvelan ja lounastin osiksi kahtena viikonloppuna auton.
Harmitti vaan kun kaveri oli jo ottanut rälläkällä peltiosia autosta.
Reikiä en nähnyt kuin yhden siinä pyöriessäni.
Näin jälkikäteen ajateltuna olisi tietysti pitänyt pelastaa koko aihio mutta
oli se niin rälläköity jo hyvin ,että osiksi jouti mennäkin.
Lunastin välittömästi loppuvelan ja lounastin osiksi kahtena viikonloppuna auton.
Harmitti vaan kun kaveri oli jo ottanut rälläkällä peltiosia autosta.
Reikiä en nähnyt kuin yhden siinä pyöriessäni.
Näin jälkikäteen ajateltuna olisi tietysti pitänyt pelastaa koko aihio mutta
oli se niin rälläköity jo hyvin ,että osiksi jouti mennäkin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
...tulipa piste tähän tarinaan kun ostin ko. 95:sen
Kokonaisuudessaan TÄYDELLINEN auto - takaosa EHJÄ ja kromiosat
uudenveroiset.
Pappa on pitänyt autoa HYVIN siististi - kuskinpenkissä muutama pikku ratkeama.
Kone käy tasaseen kuin kello...ei vaan tikitä..oli muuten ihan kirkkaat öljyt sisällä.
Bensat oli menny vernissaksi.
Terveisin
NIIN onnellinen omistaja
Kokonaisuudessaan TÄYDELLINEN auto - takaosa EHJÄ ja kromiosat
uudenveroiset.
Pappa on pitänyt autoa HYVIN siististi - kuskinpenkissä muutama pikku ratkeama.
Kone käy tasaseen kuin kello...ei vaan tikitä..oli muuten ihan kirkkaat öljyt sisällä.
Bensat oli menny vernissaksi.
Terveisin
NIIN onnellinen omistaja
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com