Ei kai sitä muuten opi kuin tekemällä. Ja etenkin virheitä tekemällä...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Olen aiemmin käyttänyt halvempaa jäykempää öljyä, ja nyt vain kun isän luona remppaa tehtiin ja hänellä oli tuota täyssynteettistä hyllyssä, niin päätettiin laittaa samalla vähän notkeemmat öljyt. Ehkä huono idea.
Lisäksi yksi imukannen pulteista yksi oli epähuomiossa jätetty aivan liian löysälle. Eli saattoipa tuo johtua jo aivan tuostakin.
Päätin kuitenkin irrottaa imukannen ja tarkistaa tiivisteen kunnon, nyt kun kerran hommaan ryhdyin. Kun olin irroittanut imukannen ja tiivisteen, oivalsin, että olin viikko sitten laittanut KANNEN TIIVISTEET VÄÄRIN PÄIN! Oikan vasemmalle ja vasemman oikealle puolelle...
No, ei kai siinä muu auta, kun korjata virheensä. Tilasin uudet kannen tiivisteet, ja käyn uuteen taistoon ensi viikolla. Tällä kertaa ihan taatusti laitan ne tiivisteet oikein päin. Ja kiristän jokaisen mutterin. Ja laitan sinne just sitä öljyä mitä se on ennenkin syöny. Ja sitten puhdistan sen tyhjäkäyntisuuttimen. Ja sitten mä lähden ajelemaan Hermannilla ympäri pääkaupunkiseutua ja olen taas onnellinen. (Siihen asti mökötän mökissäni ja mietin, miksi en kerralla tenhy sitä kunnolla.)
Mutta kun nyt on taas oivallinen tilaisuus kysyä teiltä kokeneemmilta konkareilta, niin kertokaahan, onko sillä mitään väliä, jos ne kannen tiivisteet on väärin päin? Ne kyllä näytti sillon asentaessa, että ne sopii tosi hyvin paikalleen. Paitsi sillä lailla, että vasemmanpuoleisessa (auton edestä katsottuna) kannentiivisteessä kuuluu olla lärpäke, joka sitten sovitetaan menemään imukannen tiivisteen läpi. Ja nyt minulla siis ei mene mitään lärpäkettä mistään läpi, ja se lärpäke on painettuna alaspäin siellä missä se on, ettei se ole imukannen tiellä.
Teenkö turhaa työtä jos nyt päästän kannet taas irti ja laitan uudet tiivisteet?