Tulipa taas repastua
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Tulipa taas repastua
Kävipä hassu tappaus. Kävin ostamassa paikallisesta varaosa-liikkeestä työkaluja ja myyjä alkoi puhumaan sellaisesta viritetystä veenelkusta, joka voisi olla myytävänä ja tämähän sitten alkoi hieman polttelemaan mieltä.
Soitto ko. kaverille ja selvisi, että olikin koko auto myytävänä. Menin sitä katsomaan seuraavana päivänä ja oli aika pirun hieno kampe, no sehän piti ostaa pois ja pientä lisämaksua vastaan sain hankittua myös jalkapalloalut ja muutakin viripalikkaa
No, se konehan paljastui aivan hirviöksi, on viritetty viimisen päälle. Löylyä tuntuu piisaavan.
Eilen hain siirtokilvet (niin auto ei ole ollut rekisterissä vuoteen) ja ylimielisesti maksoin vain kahden päivän kilvet ja käytiin vilpertin kanssa koittamassa leimaa. Takajarrut puuttuivat kokonaan ja edessä oli jarruletku halki/poikki.
Taakse vaihdettiin syliterit kummallekin puolelle ja eteen se letku, meni helpostin kellon ympäri rämpiessä.( Tässä vaiheessa täytyy kiittää nöyrästi vilperttiä joka uhrasi kaksi vapaa päivää jarruremppaan ja räpeltämiseen. Ja lainasi omia talvirenkaita, konttorikäynnin ajaksi ) Tänä aamuna alettiin ilmaamaan jarruja jotta saa sen leiman, no siinä sitten piti vielä vaihtaa pääsylinterikin. Onneksi kaikki osat löytyi omasta varastosta.
Leima tuli, että heilahti, inssi kyllä vihelteli kun katsoi pellin alle ja suttaili hallissa.
Soitto ko. kaverille ja selvisi, että olikin koko auto myytävänä. Menin sitä katsomaan seuraavana päivänä ja oli aika pirun hieno kampe, no sehän piti ostaa pois ja pientä lisämaksua vastaan sain hankittua myös jalkapalloalut ja muutakin viripalikkaa
No, se konehan paljastui aivan hirviöksi, on viritetty viimisen päälle. Löylyä tuntuu piisaavan.
Eilen hain siirtokilvet (niin auto ei ole ollut rekisterissä vuoteen) ja ylimielisesti maksoin vain kahden päivän kilvet ja käytiin vilpertin kanssa koittamassa leimaa. Takajarrut puuttuivat kokonaan ja edessä oli jarruletku halki/poikki.
Taakse vaihdettiin syliterit kummallekin puolelle ja eteen se letku, meni helpostin kellon ympäri rämpiessä.( Tässä vaiheessa täytyy kiittää nöyrästi vilperttiä joka uhrasi kaksi vapaa päivää jarruremppaan ja räpeltämiseen. Ja lainasi omia talvirenkaita, konttorikäynnin ajaksi ) Tänä aamuna alettiin ilmaamaan jarruja jotta saa sen leiman, no siinä sitten piti vielä vaihtaa pääsylinterikin. Onneksi kaikki osat löytyi omasta varastosta.
Leima tuli, että heilahti, inssi kyllä vihelteli kun katsoi pellin alle ja suttaili hallissa.
#2535 Antti Perkkiö
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Nyt se on sitten piru irti ja siinä on kilvet.
Aivan uskomaton vehje tuo Spaden uusi Saab. Tehoa, vääntöä, ääntä ja fiilistä tosiaankin piisaa. Vielä kun paketti on kompakti, jäykkä ja kevyt niin huhhuijjakkaa... Vänkärin penkillä tuntuu, että kuskii repii aivan raivona, mutta kuskin paikalla huomaa miten herkässä se kulku oikeasti on.
Mulle kans!
Aivan uskomaton vehje tuo Spaden uusi Saab. Tehoa, vääntöä, ääntä ja fiilistä tosiaankin piisaa. Vielä kun paketti on kompakti, jäykkä ja kevyt niin huhhuijjakkaa... Vänkärin penkillä tuntuu, että kuskii repii aivan raivona, mutta kuskin paikalla huomaa miten herkässä se kulku oikeasti on.
Mulle kans!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
En oikein tarkkaan tiedä, mitä koneelle tehty. Oli vähän salamyhkäinen se koneen rakentaja. Ainakin pitkäiskunen kampura ja porattu, ja vauhtipyörää sorvattu, itsetehty pakoputki... Eiköhän siihen ole tehty melkein kaikki mahdollinen. Siltä se ainakin tuntuu.
Kemin lähistöltä tuo löytyi. En kehtaa tässä ruveta huutelemaan nimiä, ko en tiedä miten entinen omistaja siihen suhtautuu.
Kemin lähistöltä tuo löytyi. En kehtaa tässä ruveta huutelemaan nimiä, ko en tiedä miten entinen omistaja siihen suhtautuu.
#2535 Antti Perkkiö
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Nämä tiedot pitäisi nähdä suoraan: monta kaasaria, minkä merkkiset, mikä koko ja minkälainen imusarja ? Vai yksi kaksi kurkkuinen omalla imusarjalla ? No minkä merkkinen kaasari siinä tapauksessa?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Ainakin kireämmän nokka-akselin huomannee ainkin "persdynolla" vakioon verrattuna. Jos puhtia löytyy yläkierroksille asti, on nokka (ja venttiilijouset) luultavasti vaihdettu..Ace_Of_Spade kirjoitti:En oikein tarkkaan tiedä, mitä koneelle tehty. Oli vähän salamyhkäinen se koneen rakentaja. Ainakin pitkäiskunen kampura ja porattu, ja vauhtipyörää sorvattu, itsetehty pakoputki... Eiköhän siihen ole tehty melkein kaikki mahdollinen. Siltä se ainakin tuntuu.
Ja ainahan viri-kuupat kiinnostaa, lisää "dataa" vain kehiin.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Nokka ja jouset ovat 100% varmasti vaihdettu ja kaasutin on todennäköisesti Weber IDF (ainakin näyttää siltä). Ainakin meikäläinen lopetti DGV:n korkeuden kanssa murehtimisen siinä silmänräpäyksessä kun näin tuon kaasarin. On todella korkea.
MUOK: Superin imukannen ja kaasarin välissä on edellisten seppien tekemä adapteri. Vielä lisää korkeutta.
MUOK: Superin imukannen ja kaasarin välissä on edellisten seppien tekemä adapteri. Vielä lisää korkeutta.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Itsellä tuli Sonettiiin nimenomaan DGV, koska se on matala ja mahtuu "nokkapellin" alle. Mikäs tuossa korkeudessa oli ongelma ?vilpertti kirjoitti:Nokka ja jouset ovat 100% varmasti vaihdettu ja kaasutin on todennäköisesti Weber IDF (ainakin näyttää siltä). Ainakin meikäläinen lopetti DGV:n korkeuden kanssa murehtimisen siinä silmänräpäyksessä kun näin tuon kaasarin. On todella korkea.
MUOK: Superin imukannen ja kaasarin välissä on edellisten seppien tekemä adapteri. Vielä lisää korkeutta.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )