Saab 95
Saab 95
Onkos kauhean monella tuota 95:sta tallessa? Olisi vaan tossa nurkissa yksi 95:n... Tarttisi vaan ottaa moottori auki ja kattoa että mitäs se on syöny ku ei oikein starttaa muistaakseni leikkasi kiinni
Ja sitten vaan tosta semmosta vaan että katsastusmies ei päästäny läpi tota 95:sta ku oli kovat penkit takana vaikka se on paketti saabbi, niin nyt se on 2-henkilön 95:n..?
Ja sitten vaan tosta semmosta vaan että katsastusmies ei päästäny läpi tota 95:sta ku oli kovat penkit takana vaikka se on paketti saabbi, niin nyt se on 2-henkilön 95:n..?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Kyllä 2-hengen 95 on aivan laillinen tyyppikatsastettu malli, alkoi joskus ns. piilofarmarina ja autoverottomana 60-luvun lopulla.
Ei ole tietääkseni koskaan tapahtunut, että tyypityksiä olisi peruttu jo ajossa olleilta autoilta.
Jos auto on ollut rekisterissä, ei katsastajan pitäisi mitenkään siihen asiaan pystyä puuttumaan. Ei edes poikkeusluvalla hyväksyttyihin.
Kysele vaikka toiselta katsastajalta.
Ei ole tietääkseni koskaan tapahtunut, että tyypityksiä olisi peruttu jo ajossa olleilta autoilta.
Jos auto on ollut rekisterissä, ei katsastajan pitäisi mitenkään siihen asiaan pystyä puuttumaan. Ei edes poikkeusluvalla hyväksyttyihin.
Kysele vaikka toiselta katsastajalta.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Minkä verran kumipuskurisia ysivitosia on tehty Suomessa, entä Ruotsissa?
Tutulla on kuulemma metsässä kumipuskuri-95, jossa ei ole moottoria ja se on nostettu sinne metsään trukkipiikeillä katosta läpi.
Minkä verran Ruotsista on tuotu uusia kumipuskuri ysivitosia? Eli monenko prosentin mahdollisuus on että se on Suomessa tehty?
Se on ollut heillä käyttöautona ja ilmeisesti ostettu uutena.
Tutulla on kuulemma metsässä kumipuskuri-95, jossa ei ole moottoria ja se on nostettu sinne metsään trukkipiikeillä katosta läpi.
Minkä verran Ruotsista on tuotu uusia kumipuskuri ysivitosia? Eli monenko prosentin mahdollisuus on että se on Suomessa tehty?
Se on ollut heillä käyttöautona ja ilmeisesti ostettu uutena.
Saab 9000 CD -96
Suomessa on tehty 80 kpl ! Ruotsin lukuja en nyt muista mutta viimeistä eli -78 mallia muistaakseni 480 kplLeipuri kirjoitti:Minkä verran kumipuskurisia ysivitosia on tehty Suomessa, entä Ruotsissa?
Tutulla on kuulemma metsässä kumipuskuri-95, jossa ei ole moottoria ja se on nostettu sinne metsään trukkipiikeillä katosta läpi.
Minkä verran Ruotsista on tuotu uusia kumipuskuri ysivitosia? Eli monenko prosentin mahdollisuus on että se on Suomessa tehty?
Se on ollut heillä käyttöautona ja ilmeisesti ostettu uutena.
Trukin piikeillä...ei helv.....
99,9 % että on Suomessa tehty, jos on svedu, niin on vieläkin harvinaisempi. Vieläkö voi elvyttää
Se on punainen. En oo itse nähnyt sitä, kuulin ensimmäisen kerran siitä perjantaina koulussa. Ei se tuttu sitä ois pahoinpidellyt, jos se olis tietäny kuinka harvinainen se on. Oli ollut edessä. Joku vähän yli vuosi on kuulemma aikaa siitä kun hän sen "siirsi". Hämmätyi ku sanoin että sitä on Suomessa tehty 80kpl. Aikoi näyttää minulle kuvaa siitä.
Saab 9000 CD -96
Jos mitään saumaa on sitä enää pelastaa, niin siinäpä vasta todellinen kulttuuriteko ja tulevaisuuden harvinaisuus !!!!!!!!. Mietipä montako niitä on niistä 80 kpl:stä enää jäljellä? Jos kaksikymmentä niin hyvä on mutta tuskin sitäkään.Leipuri kirjoitti:Se on punainen. En oo itse nähnyt sitä, kuulin ensimmäisen kerran siitä perjantaina koulussa. Ei se tuttu sitä ois pahoinpidellyt, jos se olis tietäny kuinka harvinainen se on. Oli ollut edessä. Joku vähän yli vuosi on kuulemma aikaa siitä kun hän sen "siirsi". Hämmätyi ku sanoin että sitä on Suomessa tehty 80kpl. Aikoi näyttää minulle kuvaa siitä.
-76 95 on sikäli helppo juttu, että siinä ei ole mallikohtaisia erikoisosia kuin ne takapuskurin sivupalat, no takapaksin hantaaki ja valot mutta muistelisin niiden oleen jotain sen aikaista Hellan tarvikekamaa. Se takapuskuri on samanikäisen 99:n kanssa yhteinen.
Veli hyvä siinä sinulle todellinen haaveprojekti. Jos katon osalta on onglemia niin sama katto on vanhemmissa, no problems. Runkonumeron pitäisi olla tyyppiä:
957660000XX välille XX =0 - 80. Se numero 80 on tallessa Nokialla museoautona mutta missä on no: 1 ?????
Olen nähnyt aikoinaan kukkakauppiaalla topaasinkeltaisen ja se oli minusta kaikessa rumuudessaan kaunis. Ja punainen...sehän on perinteinen Saabin väri. Tummanruskeita verhoiluja siihen löytyy jne. helppo juttu, jos muuten ei ole läpimätä. Hae ihmeessä pois. Jos haluat tarkempaa tietoa, pistä YV:tä peliin, voin lähettää sinulle kirjoittamani artikkelin Mobilistiin. Se julkaistiin about neljä vuotta sitten. Kopiotkin saat mutta jos Wordin dokumentti aukenee niin.... julkaistiin myöhemmin myös Saabistissa. Arvoton nyt mutta selkeä tulevaisuuden tavoiteltu harvinaisuus
Ei oikeen vaan riitä taidot autojen rämppäämiseen. Ei kyllä ole edes autotallia.vesapo kirjoitti:Jos mitään saumaa on sitä enää pelastaa, niin siinäpä vasta todellinen kulttuuriteko ja tulevaisuuden harvinaisuus !!!!!!!!. Mietipä montako niitä on niistä 80 kpl:stä enää jäljellä? Jos kaksikymmentä niin hyvä on mutta tuskin sitäkään.Leipuri kirjoitti:Se on punainen. En oo itse nähnyt sitä, kuulin ensimmäisen kerran siitä perjantaina koulussa. Ei se tuttu sitä ois pahoinpidellyt, jos se olis tietäny kuinka harvinainen se on. Oli ollut edessä. Joku vähän yli vuosi on kuulemma aikaa siitä kun hän sen "siirsi". Hämmätyi ku sanoin että sitä on Suomessa tehty 80kpl. Aikoi näyttää minulle kuvaa siitä.
-76 95 on sikäli helppo juttu, että siinä ei ole mallikohtaisia erikoisosia kuin ne takapuskurin sivupalat, no takapaksin hantaaki ja valot mutta muistelisin niiden oleen jotain sen aikaista Hellan tarvikekamaa. Se takapuskuri on samanikäisen 99:n kanssa yhteinen.
Veli hyvä siinä sinulle todellinen haaveprojekti. Jos katon osalta on onglemia niin sama katto on vanhemmissa, no problems. Runkonumeron pitäisi olla tyyppiä:
957660000XX välille XX =0 - 80. Se numero 80 on tallessa Nokialla museoautona mutta missä on no: 1 ?????
Olen nähnyt aikoinaan kukkakauppiaalla topaasinkeltaisen ja se oli minusta kaikessa rumuudessaan kaunis. Ja punainen...sehän on perinteinen Saabin väri. Tummanruskeita verhoiluja siihen löytyy jne. helppo juttu, jos muuten ei ole läpimätä. Hae ihmeessä pois. Jos haluat tarkempaa tietoa, pistä YV:tä peliin, voin lähettää sinulle kirjoittamani artikkelin Mobilistiin. Se julkaistiin about neljä vuotta sitten. Kopiotkin saat mutta jos Wordin dokumentti aukenee niin.... julkaistiin myöhemmin myös Saabistissa. Arvoton nyt mutta selkeä tulevaisuuden tavoiteltu harvinaisuus
Ois se kyllä mahtava jos ois 95 kumipuskurinen itsellä.
Pitää maanantaina kysellä lisää siitä autosta. Ja kysyä saako sen hakea pois, minä tai joku muu.Se auto on sen tutun vanhempien, mutta luultavasti ei kovin tärkeä ole heille, kun antavat poikansa vetää trukkipiikeillä katosta läpi.
Pitäs päästä katsoon sitä tai kysyä mikä sen runkonumero on.
Missä se runkonumero lukee?
Minkä värinen se 1. kumipuskuri 95 oli/on?
Saab 9000 CD -96
Telepatiasaabeista
Kyllähän niitä muutamia Suomessa tehtyjä -76/95 -Saabeja on säästynyt (jostain kuulin, että viime vuonna niitä oli rekisterissä 4). Muutama vuosi sitten Tampereella oli tarjolla niistä yksi. Näin ilmeisesti em. yksilön viime kesänä Pyynikillä. Se näytti olevan topakassa kunnossa, tosin maski oli vaihdettu metalliseen malliin.
Itselläni on Tornion telellä ollut nro 37, joka on käyttöentisöity. Auto on kesäkäytössä ja odottelee pientä siistimistä ja museorekisteröintiä.
Nro 1:n kohtalo pitää tarkistaa, sillä jotenkin tuntuu, että se on ollut joskus täällä Jousassa päin.
Vieläköhän Laakon Jarilla on tarjolla 95 -76, ks. Saabisti nro 49?
Itselläni on Tornion telellä ollut nro 37, joka on käyttöentisöity. Auto on kesäkäytössä ja odottelee pientä siistimistä ja museorekisteröintiä.
Nro 1:n kohtalo pitää tarkistaa, sillä jotenkin tuntuu, että se on ollut joskus täällä Jousassa päin.
Vieläköhän Laakon Jarilla on tarjolla 95 -76, ks. Saabisti nro 49?
Pf ja -76 ysivitosista
Kyselin hieman ekan -76 95:n kohtalosta ja ainakin yhden havainnon mukaan se on purettu varaosiksi. Harmi, jos näin on.
Pakettimallin katsastusongelmat ovat vallan kummallisia, sillä esim. minulla on pakettiautoksi rekisteröity -71 ysivitonen. Malli on tarkemmin 95E-V4 VAN/2500. Em. "veronkierto" 95E:t ovat rekisteröity 2+2 henk. ja tällöin tavaratilassa ovat kovat istuimet 2 henk. tilapäistä kuljetusta varten.
Pakettimallin katsastusongelmat ovat vallan kummallisia, sillä esim. minulla on pakettiautoksi rekisteröity -71 ysivitonen. Malli on tarkemmin 95E-V4 VAN/2500. Em. "veronkierto" 95E:t ovat rekisteröity 2+2 henk. ja tällöin tavaratilassa ovat kovat istuimet 2 henk. tilapäistä kuljetusta varten.
Re: Pf ja -76 ysivitosista
Näinhän se on ja kyseinen "istuin" on sellainen malliltaan, ettei jalkatilaa ole ja istuin on pelkkä paksu faneri. Mutta suomalainen liimaa vaikka venäläisen sinkkiämpärin oveen, jos sillä välttää verottn kirjoitti:Kyselin hieman ekan -76 95:n kohtalosta ja ainakin yhden havainnon mukaan se on purettu varaosiksi. Harmi, jos näin on.
Pakettimallin katsastusongelmat ovat vallan kummallisia, sillä esim. minulla on pakettiautoksi rekisteröity -71 ysivitonen. Malli on tarkemmin 95E-V4 VAN/2500. Em. "veronkierto" 95E:t ovat rekisteröity 2+2 henk. ja tällöin tavaratilassa ovat kovat istuimet 2 henk. tilapäistä kuljetusta varten.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
- Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
- Viesti:
mutta missä on no: 1 ?????
.
Veli hyvä siinä sinulle todellinen haaveprojekti. Jos katon osalta on onglemia niin sama katto on vanhemmissa, no problems. Runkonumeron pitäisi olla tyyppiä:
957660000XX välille XX =0 - 80. Se numero 80 on tallessa Nokialla museoautona mutta missä on no: 1 ?????
Keskusteltuani Johtaja J. Laakon kanssa eilen illalla -
Jari ilmoitti PURKANEENSA AUTON jokus 90-luvun alussa ja numerokilpi on todistettavast hänen tallissaan.
Voitte siis lopettaa etsiskelyt!
MOT
Veli hyvä siinä sinulle todellinen haaveprojekti. Jos katon osalta on onglemia niin sama katto on vanhemmissa, no problems. Runkonumeron pitäisi olla tyyppiä:
957660000XX välille XX =0 - 80. Se numero 80 on tallessa Nokialla museoautona mutta missä on no: 1 ?????
Keskusteltuani Johtaja J. Laakon kanssa eilen illalla -
Jari ilmoitti PURKANEENSA AUTON jokus 90-luvun alussa ja numerokilpi on todistettavast hänen tallissaan.
Voitte siis lopettaa etsiskelyt!
MOT
Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
95 -76
Moro
Mulla on jemmassa 95 -76 nro 8. Vaaleanvihreä alunperin, nykyään vaaleansininen. Ei rekisterissä tällä hetkellä vaan odottamassa perempia aikoja. Katon alla tietenkin! Paljon vaan pakkaa olemaan ruostevikaa takana...
Tietääkö kukaan moniko noista 80:stä autosta oli piilofarkkuja ja moniko ihan normaaleja 5 hengen härveleitä? Montako niistä meni telelle?
Antti
Mulla on jemmassa 95 -76 nro 8. Vaaleanvihreä alunperin, nykyään vaaleansininen. Ei rekisterissä tällä hetkellä vaan odottamassa perempia aikoja. Katon alla tietenkin! Paljon vaan pakkaa olemaan ruostevikaa takana...
Tietääkö kukaan moniko noista 80:stä autosta oli piilofarkkuja ja moniko ihan normaaleja 5 hengen härveleitä? Montako niistä meni telelle?
Antti
Re: 95 -76
Suurin osa meni Telelle. piilfarkkuja ei kaiketi siihen aikaan saanut enää rekisteriin -76AnttiHoo kirjoitti:Moro
Mulla on jemmassa 95 -76 nro 8. Vaaleanvihreä alunperin, nykyään vaaleansininen. Ei rekisterissä tällä hetkellä vaan odottamassa perempia aikoja. Katon alla tietenkin! Paljon vaan pakkaa olemaan ruostevikaa takana...
Tietääkö kukaan moniko noista 80:stä autosta oli piilofarkkuja ja moniko ihan normaaleja 5 hengen härveleitä? Montako niistä meni telelle?
Antti