95 vuosimalli

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hae pois vaan, ainakin varaosakäyttöön mitä mainioin, ja onhan noita kuuppia pilvin pimein joista leikata etupää ;)
Ei tuo vaikuttanut ollenkaan masentavalta lähtökohdalta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Voin tulla trailerillenostotalkoisiin, jos meinaa katketa kahtia, eikös noin vanha viippa ole ehdottomasti taltioinnin arvoinen? :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

95

Viesti Kirjoittaja vakari »

vau hae ihmeessä
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Ei ole omistajan selvitys edennyt, varmaan pyhilläkin osuutensa. Täytyy varmaan joku päivä tehdä uusi retki ja käydä katsomassa rungonnumero. Onkos se muuten samassa paikassa kuin kuupassakin? Vai olikos noissa varapyörä siinä "takapenkin" alla, ei sitä pystypeltiä?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

emme suosittele tai suosittelemme varauksin

Viesti Kirjoittaja mestari »

tere toi ka-ke taisi olla harvinaisen oikeassa että kannattaa jättää sinne,mutta onhan sulla koko kevät aikaa vielä unohtaa se.
kuvien perusteella kaikki mitä on tarvittu on jo hyödynnetty siitä.
kori on jo sen verrran paha että keula ja taka akselisto jää matkalle,valitettavasti.
itse entisöinti vaatii ns hyvät koneet ja tilat ja käytännön tietotaitoa koritöistä ja niihin sovellettavasta tekniikasta.
Emme suosittele vastaalkajalle tai suosittelemme varauksin.

varaosa arvoa paikanpäällä on enää jokin pikkuosa sieltä täältä eli osat pois ja romu-ukolle vinkki.
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Jees, en ole vielä "sitoutunut" mihinkään :D

Samoin jos tuosta omistaja haluaa jonkinnäköisen korvauksen, niin en ajatellut kyllä mitään maksaa. (Maksakoon sitten joku muu jos haluaa).

Korityöt ei ole mitenkään vieraita (ei olisi ensimmäinen kerta kun tekee "osittaisen korinvaihdon"), ja siinähän sitä aina oppii lisää kun tekee. Itse asiassa en niinkään noita korihommia pidä vaikeina (vaikka ovatkin aikaaviepiä), vaan enemmänkin kaikennäköisten pikkunippeleiden ja sisustuksen osasten metsästäminen ärsyttää (+ että verhoiluja yms. en osaa itse tehdä/ei kiinnosta).

Ajattelinkin katsoa tilannetta vielä uudemman kerran kunhan pääsee näkemään alustan kunnon oikeasti. Etupää ei niinkään huoleta, mutta on tosi, että jos takapää on entinen, niin työlääksi menee. Toisaalta ei nuo pitkät projektit hirvitä, nimim. "kokemusta on".
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mielestäni tuo kannattaisi joka tapauksessa hakea pois, mikäli hintaa ei ole paljoa, hankit sitten toisenkin aihion ja värkkäät kahdesta yhden ;)
Onhan tuossa paljon osaa kiinni, mm. takakromitkin näytti olevan ehjät, samoin ovipahvit, takaikkunat, kojelauta, ratti jne ovat tuota vanhempaa ja hienoa mallia ;)
Jos on toivottoman laho niin kuupasta etupää ja etupohja paikalleen ;)

edit: mikäs tuo ammottava reikä tuossa rintapellissä oli? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Jos en itse tee, niin tuolle on jo useampiakin ottajia ilmoittautunut, eli tuskin jää heitteille...:D

En tosiaan esim. purskureiden kuntoa juuri katsonut kun päällisin puolin, jos huono tuuri käy, ovat sisäpuolelta päin ruostuneet puhki, ja silti näyttää päällepäin ihan hyvältä.

Etupää ainakin on läpimätä, lumien sulettua pääsee sitten katsomaan olisiko tuo takapää kuitenkin siinä kunnossa, että siitä saa jotain aikaan.

Rintapellistä on poistettu lämppärin puhallin ja tilpehöörit.

Päin vastoin kun ehkä kuvissa näyttää, niin etupää ei makaa maassa, vaan kyllä se vielä renkaillaan on. Keväällä se sitten näkee onko se siirtokelpoinen (onko edes mahdollista saada ehjänä trailerille).
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tommij kirjoitti:Jos en itse tee, niin tuolle on jo useampiakin ottajia ilmoittautunut, eli tuskin jää heitteille...:D

En tosiaan esim. purskureiden kuntoa juuri katsonut kun päällisin puolin, jos huono tuuri käy, ovat sisäpuolelta päin ruostuneet puhki, ja silti näyttää päällepäin ihan hyvältä.

Etupää ainakin on läpimätä, lumien sulettua pääsee sitten katsomaan olisiko tuo takapää kuitenkin siinä kunnossa, että siitä saa jotain aikaan.

Rintapellistä on poistettu lämppärin puhallin ja tilpehöörit.

Päin vastoin kun ehkä kuvissa näyttää, niin etupää ei makaa maassa, vaan kyllä se vielä renkaillaan on. Keväällä se sitten näkee onko se siirtokelpoinen (onko edes mahdollista saada ehjänä trailerille).
Joo nappaa talteen vaan, tuskin tuo voi kamalasti maksaa ;)
Nuo alkupään V4:set on aika tyylikkäitä vehkeitä, tosin tuota ratin muotoilua en ole ikinä ymmärtänyt :)
Mulla saattaisi olla vielä tallessa 9-5:n takapuskuri jossei ole mennyt romikselle appiukon toimesta. Aika vahvaa rautaa ne puskimet ovat eli saattavat nuokin olla vielä ihan hyvät tai ainakin korjauskelpoiset.
Jo tosiaan lämppärihän siitä puuttui :oops:
No saahan sen ainakin traktorilla pois sieltä, etenkin jos on trukkipiikit ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

95

Viesti Kirjoittaja vakari »

onko mitään uutta :?:
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Eipä mitään, kevättä vartoillessa...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

No, tästä löytyy sama auto katsastettuna Södertäljessä ja melkein ilmaiseksi :lol:

http://www.blocket.se/vi/7080509.htm?ca=11_s

Kun olin katsomassa, auto oli 20kSEKiä halvempi, enkä ostanut. Kaveri, joka puhuu suomea osoittautui olevan autotrokari ja ihan vanhan ajan sellainen; mikään hänen kertomuksistaan ei pitänyt paikkansa ei kilometrimäärä, ei ruosteettomuus, "ei ollut maalattu" vaikka selvästi auto oli kokonaan maalattu ja kulmista uudelleen vähän eri värillä. Että vi...ti moinen tyyli.

Jostakin syystä hän oli suorittanut tuhdin pohjamassauksen. Mitähän varten? :roll:
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Re: 95 vuosimalli

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

tommij kirjoitti:
KaKe kirjoitti: Jätä sinne!
Jos jollakulla on tarjota tilalle parempikuntoinen '69 puoli-ilmaiseksi, voin harkita asiaa... :lol:
MItäkähän mää oon missannu noista kuvista. Minusta tuo on ehdottomasti pelastamisen arvoinen.
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Rin-tin-tin kirjoitti: Jostakin syystä hän oli suorittanut tuhdin pohjamassauksen. Mitähän varten? :roll:
Pysyy sanomalehti ja maalarinteippi paremmin paikallaan?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onkohan 95 toiminut tuon kuvissa näkyvän kartanon vierasmajana, ainakin täysi asuinvarustus sen sisästä näyttäisi löytyvän? :lol:

Tuo ei vaikuttaisi kovin helposti trailerille siirtyvältä tapaukselta, olisiko sinulla mahdollisuutta saada traktoria paikalle? :D :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin