Ostetaan 96:n takavalot.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

ruotsin rauta kirjoitti:
Saab.96 kirjoitti:Mulla on sellaiset kokopunaiset lasit (en myy)
Löytyisikö keneltäkään sisuskaluja niihin?
Uudemman mallin sisukset ei käy....
Mitäs puhetta tämä sitten onpi...? Kertokaa oi tietävämmät, koska minen tiedä... :oops:
Tarkoittaa ilmeisesti superin lamppuja, jotka on isommat ja erimuotoiset.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

MikkiV4 kirjoitti:
ruotsin rauta kirjoitti:
Saab.96 kirjoitti:Mulla on sellaiset kokopunaiset lasit (en myy)
Löytyisikö keneltäkään sisuskaluja niihin?
Uudemman mallin sisukset ei käy....
Mitäs puhetta tämä sitten onpi...? Kertokaa oi tietävämmät, koska minen tiedä... :oops:
Tarkoittaa ilmeisesti superin lamppuja, jotka on isommat ja erimuotoiset.
Jaahas, juu tämä menikin sitten näin... :roll: Sen verran noitten kanssa tullu pelattua, että ihmettelinkin sitä jos saabi olisi silloin 60-luvulla muuttanut muotteja ihan värin vaihdon takia...mutta ei sentään...minua on jossain vaiheessa johdettu tästä asiasta harhaan tai sitten olen vaan ymmärtänyt väärin...no mutta superin lamput nyt toki on tietysti aivan erilaiset... 8O

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
jalmari
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 10:07

Viesti Kirjoittaja jalmari »

ruotsin rauta kirjoitti: Jaahas, juu tämä menikin sitten näin... :roll: Sen verran noitten kanssa tullu pelattua, että ihmettelinkin sitä jos saabi olisi silloin 60-luvulla muuttanut muotteja ihan värin vaihdon takia...mutta ei sentään...minua on jossain vaiheessa johdettu tästä asiasta harhaan tai sitten olen vaan ymmärtänyt väärin...no mutta superin lamput nyt toki on tietysti aivan erilaiset... 8O
Juu ei, kyllä niissä kokopunaisissa on erilainen sisikunta ja päältäkin ne on pienemmät. Polttimoitakin on vaan kaksi.

t. Jallu
Jari Ala-Ilomäki
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

utunpe-2 kirjoitti:On punaisia takavaloja 1 pari ja varmaan 2 paria sisuskaluja, varmistan viikonloppuna
Nostetaanpatas tätä topiccia...
Löytyykä keneltäkään noiden punaisten takavalojen sisuskaluja.....???
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

jalmari kirjoitti:
ruotsin rauta kirjoitti: Jaahas, juu tämä menikin sitten näin... :roll: Sen verran noitten kanssa tullu pelattua, että ihmettelinkin sitä jos saabi olisi silloin 60-luvulla muuttanut muotteja ihan värin vaihdon takia...mutta ei sentään...minua on jossain vaiheessa johdettu tästä asiasta harhaan tai sitten olen vaan ymmärtänyt väärin...no mutta superin lamput nyt toki on tietysti aivan erilaiset... 8O
Juu ei, kyllä niissä kokopunaisissa on erilainen sisikunta ja päältäkin ne on pienemmät. Polttimoitakin on vaan kaksi.

t. Jallu
No mutta olihan ennen Superiakin vaan kaksi polttimoa, vilkku ja parkki/jarru. -77B:ssähän vasta peruutusvalo tuli!!!!!!!

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
KaKe
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 16:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja KaKe »

ruotsin rauta kirjoitti:
jalmari kirjoitti:
ruotsin rauta kirjoitti: Jaahas, juu tämä menikin sitten näin... :roll: Sen verran noitten kanssa tullu pelattua, että ihmettelinkin sitä jos saabi olisi silloin 60-luvulla muuttanut muotteja ihan värin vaihdon takia...mutta ei sentään...minua on jossain vaiheessa johdettu tästä asiasta harhaan tai sitten olen vaan ymmärtänyt väärin...no mutta superin lamput nyt toki on tietysti aivan erilaiset... 8O
Juu ei, kyllä niissä kokopunaisissa on erilainen sisikunta ja päältäkin ne on pienemmät. Polttimoitakin on vaan kaksi.

t. Jallu
No mutta olihan ennen Superiakin vaan kaksi polttimoa, vilkku ja parkki/jarru. -77B:ssähän vasta peruutusvalo tuli!!!!!!!

:idea: :idea: :idea:
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Tässä oli nyt niin paljon "mutu" tietoa 8O yksinkertaisessa asiassa, että päätin olla lisäämättä omaa mielipidettäni ennenkuin olin käynyt tallin puolella 8)

Se kokopunainen lamppu om merkittävästi (syvyyssuunnassa) matalampi, kuin se kaksivärinen joka tuli sen jälkeen. Syy oli se että lamppuja oli vain kaksi ja se lamppuja kannattava alumiinihäkkyrä on sekin matalampi.

Lamppuja siinä kaksivärisessä on kolme.

Sitä kokopunaista lasia ei voi istuttaa siihen myöhäisempään häkkyrään virittämättä lampunpidikettä aika radikaalisti uuteen uskoon.

Sinänsä Saabin insinöörit säästivät tapansa mukaan koska takalokasuojan lampun kuhmua ei tarvittu panna uusiksi.

Ja, vielä selvyyden vuoksi asiaa selvitin se kokopunaisen osalta ´64:sta ja se myöhempi malli oli '77:sta, alkuvuoden tuotantoa. '71 ja '73 ovat pitemmän matkan päässä mutta muistini mukaan eivät poikke edellä selitetystä.
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Vastaa Viestiin