Sytkä + kaasari+ korityöt
Väriksi kaiketi tulee tuo W1(mikäli on aika puhtaanvalkoinen). Kuinkas paljon maalia voisi about mennä kun joudun maalaamaan myös mm. peräkontin sisältä, konehuonetta, ovien sisäpuolet ja konepellin sisäpuolen, maskin, jne? Ja minkälainen maali kannattaisi valita? Menikös se niin että ensin hiontaväri tartuntapohjaksi ja pientä siistimistäkin varten, sitten pohjaväri ja sitten vasta pintaväri?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Monologiani jatkaakseni;
Eikös nuo ovipahvit ja takasivuverhoilut saisi maalattua jollain vinyylimaalilla tms?
Lattiamattojen värjäys ei mahtane onnistua koska ovat keinokuituiset, ja sprayllakin maalatessa varmaan maali ennenpitkää ripisee irti?
Eli onko tietoa löytyisikö jastain kirkkaanpunaista lattiaverhoiluun soveltuvaa materiaalia, kanttinauhaa löytynee kuitenkin verhoomoista?
Eikös nuo ovipahvit ja takasivuverhoilut saisi maalattua jollain vinyylimaalilla tms?
Lattiamattojen värjäys ei mahtane onnistua koska ovat keinokuituiset, ja sprayllakin maalatessa varmaan maali ennenpitkää ripisee irti?
Eli onko tietoa löytyisikö jastain kirkkaanpunaista lattiaverhoiluun soveltuvaa materiaalia, kanttinauhaa löytynee kuitenkin verhoomoista?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Team JTM lupasi hoitaa lasikuituloksut, kiitokset heille jo etukäteen
Projekti lepäilee hetken aloillaan lokasuojia odotellen 9-5:n ja tonnarin huoltojen/korjausten ajan.
Täytyypä koettaa myllyttää korin maalipinta kunnolla ja tutkia kelpaisiko se vielä, eli selviäsisikö korin alaosan maalauksella ja minkälainen sävyero siihen syntyisi.
Onko noista automaaleista kokemusta, eli minkätyyppisellä automaalilla tuo kannattaisi maalata? Maalattiin appiukon kanssa 95 jollain teollisuusmaalilla mutta se ei oikein kestänyt uv-säteilyä, meni muutamissa kuukausissa aina harmahtavaksi, eli sitä sai olla käsin myllyttämässä tämän tästä.
Ajattelin viedä vaikka vanhan lokasuojan myllytettynä maaliliikkeeseen jossa voisivat koettaa sävyttää maalia vähän siihen suuntaan sävyeron pienentämiseksi.
Kajakki sai uuden ralliruorin, on tosin vielä paketissa ettei turhaan likaannu autoa korjataessa.
Allekirjoittaneelle saisi tarjota ehjiä korkeaselkänojaisia etupenkkejä, värillä ei sinänsä ole suurta merkitystä sillä penkkeihin on tarkoitus hankkia päälliset.
Lisäksi tarve olisi oranssinruskealle kankaalle/keinonahalle (samaa sävyä kuin vaikkapa Lefan ysikutosen takapenkki), tarvitsisin vain korjauspaloja, etupäässä keinonahasta jotta saisin paikattua alkuperäiset penkit, etteivät repeile enempää.
Eli vaikkapa repaleinen etupenkin isuinosan tai selkänojan päällinen riittäisi, mikäli siitä saisi muutaman 10x10cm:n palan keinonahkaa ja pieniä paloja kangasta.
Projekti lepäilee hetken aloillaan lokasuojia odotellen 9-5:n ja tonnarin huoltojen/korjausten ajan.
Täytyypä koettaa myllyttää korin maalipinta kunnolla ja tutkia kelpaisiko se vielä, eli selviäsisikö korin alaosan maalauksella ja minkälainen sävyero siihen syntyisi.
Onko noista automaaleista kokemusta, eli minkätyyppisellä automaalilla tuo kannattaisi maalata? Maalattiin appiukon kanssa 95 jollain teollisuusmaalilla mutta se ei oikein kestänyt uv-säteilyä, meni muutamissa kuukausissa aina harmahtavaksi, eli sitä sai olla käsin myllyttämässä tämän tästä.
Ajattelin viedä vaikka vanhan lokasuojan myllytettynä maaliliikkeeseen jossa voisivat koettaa sävyttää maalia vähän siihen suuntaan sävyeron pienentämiseksi.
Kajakki sai uuden ralliruorin, on tosin vielä paketissa ettei turhaan likaannu autoa korjataessa.
Allekirjoittaneelle saisi tarjota ehjiä korkeaselkänojaisia etupenkkejä, värillä ei sinänsä ole suurta merkitystä sillä penkkeihin on tarkoitus hankkia päälliset.
Lisäksi tarve olisi oranssinruskealle kankaalle/keinonahalle (samaa sävyä kuin vaikkapa Lefan ysikutosen takapenkki), tarvitsisin vain korjauspaloja, etupäässä keinonahasta jotta saisin paikattua alkuperäiset penkit, etteivät repeile enempää.
Eli vaikkapa repaleinen etupenkin isuinosan tai selkänojan päällinen riittäisi, mikäli siitä saisi muutaman 10x10cm:n palan keinonahkaa ja pieniä paloja kangasta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jatketaas turinaa hieman
Mietityttää autoni konepelti, moottorihan oli leimahtanut liekkeihin, ja muovinen ilmanputsari oli palanut kokonaan, konepelti oli lämmennyt sen verran että ulkopuolella on halkaisijaltaan 20cm:n punertavaksi muuttunut kohta josta maali oli mennyt sellaiseksi epätasaiseksi.
Pelti ei näyttäisi kuitenkaan venyneeltä, mutta mietityttää tarttuuko maali tuollaiseen kärventyneeseen peltiin, eli pääseeköhän pelti esim. rikittymään, sisäpuoleltakaan maali ei ole palanut kuitenkaan puhki asti eikä ruostetta ole.
Sain mainiot ohjeet ovien tekemiseeen, kiitokset vain
Ongelmana on se ettei ole kanttikonetta jolla taittaisi alareunan pellit, ohjeiden mukaan materiaalina kannattaisi käyttää 1.0mm:n sinkitettyä peltiä, joka on kyllä helppo uskoa, sillä tuo muihin korjauksiin käyttämäni 0.75-0.8mm:n ruostuva pelti vaikuttaisi kyllä ohuemmalta kuin mistä nuo ovet on alunperin tehty, ja varmaan paksummasta saisi tehtyä nätimmät korjauksetkin.
Eli osaisitteko suositella pk-seudulta jotain paikkaa josta saisi hankittua sinkitettyä peltiä pienemmiksi paloiksi leikattuna (og-combisatkuun pitäisi mahtua), ja jossa saisi taitettua nuo korjauspalat? Tietysti jos jollakulla sattuisi olemaan kanttikone ja peltiä niin maksaisin tietty korvauksen noiden korjauspalojen tekemisestä.
Tai jos joku on erikoistunut ovien korjailuihin niin tarjolla olisi kahden oven korjausurakka.
Olisi myös kova kiinnostus topaasinkeltaista konepeltiä kohtaan.
Mietityttää autoni konepelti, moottorihan oli leimahtanut liekkeihin, ja muovinen ilmanputsari oli palanut kokonaan, konepelti oli lämmennyt sen verran että ulkopuolella on halkaisijaltaan 20cm:n punertavaksi muuttunut kohta josta maali oli mennyt sellaiseksi epätasaiseksi.
Pelti ei näyttäisi kuitenkaan venyneeltä, mutta mietityttää tarttuuko maali tuollaiseen kärventyneeseen peltiin, eli pääseeköhän pelti esim. rikittymään, sisäpuoleltakaan maali ei ole palanut kuitenkaan puhki asti eikä ruostetta ole.
Sain mainiot ohjeet ovien tekemiseeen, kiitokset vain
Ongelmana on se ettei ole kanttikonetta jolla taittaisi alareunan pellit, ohjeiden mukaan materiaalina kannattaisi käyttää 1.0mm:n sinkitettyä peltiä, joka on kyllä helppo uskoa, sillä tuo muihin korjauksiin käyttämäni 0.75-0.8mm:n ruostuva pelti vaikuttaisi kyllä ohuemmalta kuin mistä nuo ovet on alunperin tehty, ja varmaan paksummasta saisi tehtyä nätimmät korjauksetkin.
Eli osaisitteko suositella pk-seudulta jotain paikkaa josta saisi hankittua sinkitettyä peltiä pienemmiksi paloiksi leikattuna (og-combisatkuun pitäisi mahtua), ja jossa saisi taitettua nuo korjauspalat? Tietysti jos jollakulla sattuisi olemaan kanttikone ja peltiä niin maksaisin tietty korvauksen noiden korjauspalojen tekemisestä.
Tai jos joku on erikoistunut ovien korjailuihin niin tarjolla olisi kahden oven korjausurakka.
Olisi myös kova kiinnostus topaasinkeltaista konepeltiä kohtaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Yhteen oven on tullut pokkailtua toi alalaita 1mm pellistä. Poikkivaan kylmästi siitä listanalta ja heppailee uuden paikoilleen. Ei erota muutakuin sisäpuolelta että vaihdettu. En tiiä onko väliä laittaako sinkittyä peltiä kun se sinkki lähtee litoo kun hitsaa. Kunollinen pohjamalaus ja peseminen välillä autolle estää sen ruostumista. Alle 1mm peltiä en oo kyllä minnekään autooni laittanut paksumpaa kyllä.
Jos tarkkoja ollaan niin oven alalaita taitaa olla kupera, eli särmärillä taivutettu korjauspala oikase hieman, jos se nyt sitten haittaa?
Korjautin kerran viime vuosituhannella yhden kajakin ovityöt ym Virossa, jossa tekivät uudet alareunat särmärillä ja kyllä se huomasi.
Korjautin kerran viime vuosituhannella yhden kajakin ovityöt ym Virossa, jossa tekivät uudet alareunat särmärillä ja kyllä se huomasi.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Olen käyttänyt tuota muistaakseni 0.8mm:n peltiä ihan hyvällä menestyksellä, tosin mihinkään elintärkeisiin paikkoihin ei ole tarvinnut mennä hitsailemaankaan, paikkauksiin tuntuu olevan ihan riittävän vahvaa.
Toki paksumpaakin saisi olla. Mielellään noihin ovien alareunoihin laittaisin vähän jämäkämpää peltiä että pysyisivät paremmin muodossaan. Mitään museomiehen kelpuuttamaa lopputulosta en haikaile vaan lähinnä sellaista mikä kestäisi ja ei olisi aivan tolkuttoman huonon näköistä.
Toki paksumpaakin saisi olla. Mielellään noihin ovien alareunoihin laittaisin vähän jämäkämpää peltiä että pysyisivät paremmin muodossaan. Mitään museomiehen kelpuuttamaa lopputulosta en haikaile vaan lähinnä sellaista mikä kestäisi ja ei olisi aivan tolkuttoman huonon näköistä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tottakai
se alapelti ovessa on kupera ja kantatessa tulee suora mutta peltiseppähän sovittaa sen siten että lopputuloksena on kupera, alkuperäisen mallin mukaine ovipelti.Turha tietysti luulla että se 2 tunnissa on valmis . menee siihen hieman aikaa.
Mietin pitäisikö tehdä omastani tuollainen, menisi pienempään tilaan
http://www.blocket.se/vi/7002932.htm?ca=1_8_s
http://www.blocket.se/vi/7002932.htm?ca=1_8_s
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98