Kuuppa tullut pihaan (Kuvat lisätty)
Taidan hakea toisen mokoman varaosiksi tuosta paikalliselta autokorjaamolta, väriltään metsänvihreä - sekä sisältä että päältä. Vuosimallista ei hajua, peltipuskurinen kuitenkin ja todella laho. Sisusta vaan oli niin täydellinen, että melkein kiinnostaisi, vaikkei uudenmalliset penkit olekaan. Ja olisihan siinä muutakin varaosaa vielä jäljellä..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ARGH! Soittelin tästä kuupasta heti sen tultua nettiautoon myyntiin (perjantai) ja sovin meneväni lauantaina katsomaan, mutta oli ostettu jo perjantai iltana. Päätyi sitten romuroopen kautta lefalle. Onnea, mua ahistaa!
Viimeksi muokannut jamala, Ke Maalis 01, 2006 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
eihän tuo ole pahakaan, ainakaan jos vertaa tuohon mun hankintaan :http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34338
ruosteetkaan ei ihan mahdottomilta näytä, ja eikös sinulla ole `77 tupliksesta ylimääräiseksi jääneet tuon takapenkin väriin sopivat uudemman mallin etupenkit? muutenhan tuo sisusta on imurointia, hansikaslokeron kantta ja lattialla olevien kaljojen sulattelua vaille valmis..?
noista ilmanpoistoaukoista puuttuvat osat ovat Saab-lätkät, joita ei ehjinä juuri näe.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Olen pahoillani menetyksestä, mutta viidakon laki kuuluu : Nopeat syö hitaat. Tämä alkuperäinen myyjä näet myi rahapulaansa.jamala kirjoitti:ARGH! Soittelin tästä kuupasta heti sen tultua nettiautoon myyntiin (perjantai) ja sovin meneväni lauantaina katsomaan, mutta oli ostettu jo perjantai iltana. Päätyi sitten romuroopen kautta lefalle. Onnea, mua ahistaa!
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Etupenkkejä ei enää ole, ja sävy oli eri (nuo ovat kuin '76 99:ssäni). Hansikaslokeron kansi on olemassa, kuvassa vaan auki, joten näyttää puuttuvalta ja kaljatkin ovat saunalla odottamassa iltaa.gls kirjoitti:eihän tuo ole pahakaan, ainakaan jos vertaa tuohon mun hankintaan :http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34338
ruosteetkaan ei ihan mahdottomilta näytä, ja eikös sinulla ole `77 tupliksesta ylimääräiseksi jääneet tuon takapenkin väriin sopivat uudemman mallin etupenkit? muutenhan tuo sisusta on imurointia, hansikaslokeron kantta ja lattialla olevien kaljojen sulattelua vaille valmis..?
noista ilmanpoistoaukoista puuttuvat osat ovat Saab-lätkät, joita ei ehjinä juuri näe.
Kiitos ng900aero, nyt pelaa kytkin eikä luistele. Painun tästä auton alle, tutkin onko mätää, irroitan renkaat ja koitan nivelet sekä jarrut, jos vaikka leimalle loppuviikosta.
Niin, ja vaihdan kuskinpuolen ajovalon polttimon.
Lisäys: Ei vielä tällä viikolla, ellei hitsari ehdi heti hommiin, pohjassa on yksi reikä takana kuskinpuolen tunkinkorvakkeen kohdilla. Alustamassa on parilta kohtaa kuoriutunut pois ja pelti on pintaruosteessa, eli vaatii hiomista, maalausta, massausta. Kuitenkin vaikutti melko positiiviselta myös altapäin katsottuna.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
olli siekkinen kirjoitti:Solexeja. Taitaa tossa sun kuupassa olla 1 kurkkunen solexi ton muovisen ilmanputsarinkopan perusteella. Supereissa peltinen ilmanputsarinkoppa.
Hyvä ostos se korjaamokäsikirja.
Taikka eikös tuon ilmanputsarin alla ole kuitenkin 1-kurkkunen FoMoCo. Solexeja Supereissa ja 2-kurkkuisina.
Tuossa vielä pisti silmään tuo lämpö/polttoainemittari...en oo ihan varma, mutta jokos -76ssa oli alunperin ne sillain sivusuunnassa ettei tolleen ylös/alas-suunnassa niinkuin vanhemmissa? Pohjalaisen Vesa varmaan osaa guruna sen sanoa tosta vaikka ohimennen
SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Tuosta mallista ei ilman runkonumeroa osaa sanoa varmaa.
Osin se on -75 mallinen, mutta osin -76
-75 osia:
- mittaristo ( muuttui -76 malliin bensa-lämpömittarin osalta
- ovien verhouspahvien kromilistat
- verhoilun väri
-76
-puskurit
Takapaksi on muuten harvinaisen ehjä, tuskin se mätä on muutenkaan.
Luukut ja ovet on helppo vaihtaa, kuten verhoilutkin.
Hyvä hankinta kerrassaan.
Pistä visusti katti sitä vahtimaan
Osin se on -75 mallinen, mutta osin -76
-75 osia:
- mittaristo ( muuttui -76 malliin bensa-lämpömittarin osalta
- ovien verhouspahvien kromilistat
- verhoilun väri
-76
-puskurit
Takapaksi on muuten harvinaisen ehjä, tuskin se mätä on muutenkaan.
Luukut ja ovet on helppo vaihtaa, kuten verhoilutkin.
Hyvä hankinta kerrassaan.
Pistä visusti katti sitä vahtimaan
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
- Paikkakunta: Pori
Korjaajalta on varattu aika pohjan putsaukseen, pikkuhitsauksiin ja maalaus/massaushommiin. Katsastukseen vaadittavat tehdään nyt, lokasuojat revin irti keväämmällä, ja rapsuttelen itse tarpeen vaatiessa.
Katti vahtaa visusti, kävi sekä takaluukussa, että hyvissäkin. Mutta ne kaljat, jotka sieltä löytyi ovat kyllä pilalla, sulatin monta tuntia, enkä kyllä arvaa juoda kun on ihan sumeaa ja seassa lilluu jotain epämääräistä. Kokonaista 3 pulloa pilaantunutta kaljaa..
Katti vahtaa visusti, kävi sekä takaluukussa, että hyvissäkin. Mutta ne kaljat, jotka sieltä löytyi ovat kyllä pilalla, sulatin monta tuntia, enkä kyllä arvaa juoda kun on ihan sumeaa ja seassa lilluu jotain epämääräistä. Kokonaista 3 pulloa pilaantunutta kaljaa..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Mielestäni ei ole. Ainakaan -77 mallissa sitä ei oleruotsin rauta kirjoitti:Mites toi verhoilujen kromilista systeemi sitten meni...joka jatkuu siinä kojetaulussa sen lipan alla? Oliko sitä vielä -76?
edit:
-76 malliin tuli muutoksina puskimien lisäksi mittaristo, jossa neulat siinä kaksoismittarissa tuli sivuille. Takapenkkiä siirrettiin jokunen sentti taaksepäin. Lämmitettävä takalasi taisi tulla myös siinä yhteydessä
# 419 Vesa Pohjalainen
Tuossa näyttäis olevan vielä takapenkki etuasennossa eli se viittais -75 malliin... tuossa kuvassa näkyy:
http://koti.mbnet.fi/stefa/Kuppa/IMG_9355.JPG
http://koti.mbnet.fi/stefa/Kuppa/IMG_9355.JPG
Vuoden -76 kuupan uutuudet:
- nopeusmittari ja lämpö/polttoainemittari uutta mallia, vm. -76:ssa vieläpä ainoa vuosi, jolloin nopeusmittari parittomilla numeroilla 170 km/h asti
- takapenkki siirretty kauemmaksi
- kumipuskurit leveällä metallilistalla
- ovipahveissa ei enää kromilistaa, samoin kromilista puuttu kojetaulusta
- mustat ikkunaveivit pitkällä varrella (kuvien autossa veivit vm. -78-80)
- ratti isokeskiöistä mallia
- etulokasuojaan tuli 96L-merkit, kun tuota luxea oli vuosien saatossa jo kertynyt...
- kaasari käsiryypyllä, kurkkuja yksi ja valmistaja FoMoCo
- takalasin lämmitin, joskin taisi olla jo vm.-75:ssä?
- tavaratilan matto irrallinen
Auto näyttäisi olevan vm. -74 tai -75.
Ainoastaan Amerikan vientimallit oli varustettu 1,7 ltr:n koneella.
Moottoritilan kuvia katsellessani tuli mieleen, että kannattaa kanssakuupistit tarkastaa polttoaineletkut usein, sillä nykybensat näyttävät hapertavan bensaletkut melkoisella vauhdilla.
-------
96 vm.-76 (21-vuosi menossa samalla sukkulalla), kesäpeli
96 vm.-73 OE
99 vm.-82 OE
900i special vm.-86 talviauto
900 aero vm.-89 kesäauto
- nopeusmittari ja lämpö/polttoainemittari uutta mallia, vm. -76:ssa vieläpä ainoa vuosi, jolloin nopeusmittari parittomilla numeroilla 170 km/h asti
- takapenkki siirretty kauemmaksi
- kumipuskurit leveällä metallilistalla
- ovipahveissa ei enää kromilistaa, samoin kromilista puuttu kojetaulusta
- mustat ikkunaveivit pitkällä varrella (kuvien autossa veivit vm. -78-80)
- ratti isokeskiöistä mallia
- etulokasuojaan tuli 96L-merkit, kun tuota luxea oli vuosien saatossa jo kertynyt...
- kaasari käsiryypyllä, kurkkuja yksi ja valmistaja FoMoCo
- takalasin lämmitin, joskin taisi olla jo vm.-75:ssä?
- tavaratilan matto irrallinen
Auto näyttäisi olevan vm. -74 tai -75.
Ainoastaan Amerikan vientimallit oli varustettu 1,7 ltr:n koneella.
Moottoritilan kuvia katsellessani tuli mieleen, että kannattaa kanssakuupistit tarkastaa polttoaineletkut usein, sillä nykybensat näyttävät hapertavan bensaletkut melkoisella vauhdilla.
-------
96 vm.-76 (21-vuosi menossa samalla sukkulalla), kesäpeli
96 vm.-73 OE
99 vm.-82 OE
900i special vm.-86 talviauto
900 aero vm.-89 kesäauto
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti: