En ole missään Fordin laatikossa (kytkinakselissa) nähnyt samaa pooria kuin saabissa. Se ei kuitenkaan todista etteikö moista olisi olemassa. Muakin kiinnostaa mikä laatikko, koska fordin osia/romuja on jonkinverran nurkissa pyörinyt. Kaikissa 2.0 V6 koneissa ei ole moista kytkinlevyä. Kyseessä on siis ilmeisesti joku m-"taunuksen" kytkinlevy?kallejh kirjoitti:Olikohan 2.0 V6? En jaksa muistaa, Miva-Carissa ne kyllä tietää.Mikael kirjoitti:Minkä V6:n?
V4 piristämisvinkkejä
mulla
taitaa olla pari etuveto v4 15m tanarin loottaa odottamassa inspistä panna sellainen kajakkiin,niin saisi ylipitkät aavikkovälitykset.Joutuisi vaan leikkaamaan kaasupolkimen kohdalta avohakkuuta koska se loota on hieman pidempi malli.
Joku ämmätanari se on, kuten sanoin Miva-Car tietää. 17/20M P5 muistaakseni. Mulle tuli ihan vaan varuiksi hyllyyn yksi, ja niitä saa siis vieläkin ja nimenomaan samalla keskiöllä kuin kajakissa, tässä ote kataloogista:Tero_s kirjoitti:En ole missään Fordin laatikossa (kytkinakselissa) nähnyt samaa pooria kuin saabissa. Se ei kuitenkaan todista etteikö moista olisi olemassa. Muakin kiinnostaa mikä laatikko, koska fordin osia/romuja on jonkinverran nurkissa pyörinyt. Kaikissa 2.0 V6 koneissa ei ole moista kytkinlevyä. Kyseessä on siis ilmeisesti joku m-"taunuksen" kytkinlevy?
"Kupplungsscheibe/clutch disk V6 2,0l AT2 42730810-1 Ø 215mm = 8 1/2"
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Dodiin, kuplan uudempi asetelma käy vallan mainiosti tuohon teetettyyn vauhtipyörään! Nyt saa sitten kunnon asetelmia ( http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=177 ), tuollainen Kennedy on sitte tulossa.
Niitä kuvia olisi nyt muista versioista, laittakaapa osoitteita ketkä niitä haluaa....
Niitä kuvia olisi nyt muista versioista, laittakaapa osoitteita ketkä niitä haluaa....
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
voin sanoa että kennydy 2 vähintään jos pitoja haluat..... heh laita mullekki sähköpostiin kuva.... nalleolut@luukku.com
kaverilla on kuplan padassa 170hv niin stage1 ei pitäny...
kaverilla on kuplan padassa 170hv niin stage1 ei pitäny...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Millä levyllä? Tuossakin tuntuu olevan aika paljon eroja.nalleolut kirjoitti:voin sanoa että kennydy 2 vähintään jos pitoja haluat..... heh laita mullekki sähköpostiin kuva.... nalleolut@luukku.com
kaverilla on kuplan padassa 170hv niin stage1 ei pitäny...
http://www.streetturbo.fi/gallery/kupla/index.htm tässä on Stage 1, tosin levykin on Black Magic joka on tosi hyvä (ja kallis!). Sama Forssun kiihdytyspelissä.
Yhdellä tutulla turbo kuplassa Kennedy st2 ja sintteri, ja se pitää hyvin.
No anyways ihan totta puhut, laitan vähintään kennedy 2:n.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Kennedy 1, 1700mikan kirjoitti:Paljonkos noissa Kennedyissä on puristusvoima? Mulla on turbokuplassa 2000 lbs ja 4 palanen sintteri. Pitää kuin tauti!
t. Mika
Kennedy 2, 2100
Kennedy 3, 2600
Kennedy 4, 3000
Levy on mullakin 4 lapainen sintteri.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Noniin, tässä vähän kuvia. En jaksa pienentää niitä vooorumiin sopivaksi joten linkitän jos osaan .Tero_s kirjoitti: En ole missään Fordin laatikossa (kytkinakselissa) nähnyt samaa pooria kuin saabissa. Se ei kuitenkaan todista etteikö moista olisi olemassa. Muakin kiinnostaa mikä laatikko, koska fordin osia/romuja on jonkinverran nurkissa pyörinyt. Kaikissa 2.0 V6 koneissa ei ole moista kytkinlevyä. Kyseessä on siis ilmeisesti joku m-"taunuksen" kytkinlevy?
215mm ja vakio:
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heik ... ja_190.JPG
Samat levyt päällekkäin akselilla:
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/levyt.JPG
Tuleva paketti, kuplan asetelma, ja sintteri:
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heik ... etelma.JPG
Sama:
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heik ... etelma.JPG
Vasemmalla 900 Turbon asetelma, oikealla Kupla:
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heik ... _kupla.JPG
Vauhtipyörä:
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heik ... etetty.JPG
Eri variaatiot vauhtipyöristä.
Ylärivi: vasen 900 turbo, oikea teetty kuplan asetelmalle.
Alarivi: vasen vakio, oikea joku 2.0 V6 ämmätanari?:
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heikkila/vpt.JPG
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Itselläni on juuri tuollainen kytkinlevy. Levy on siis 17M Taunuksesta ja kytkinasetelma on TD Transportterin. http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/muuta/osat.jpgkallejh kirjoitti:Joku ämmätanari se on, kuten sanoin Miva-Car tietää. 17/20MTero_s kirjoitti:En ole missään Fordin laatikossa (kytkinakselissa) nähnyt samaa pooria kuin saabissa.
Painelaakerissa joutuu käyttämään holkkia, jotta liike olisi tarpeeksi suuri.
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/muuta/holkki.jpg
Viimeksi muokannut Johnny V4, La Huhti 08, 2006 15:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2277
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuskin mikään muu kuin V4:n kytkinastelma ja levy menee ilman sorvausta. Yleensähän haetaan tehokkaassa moottorissa isompaa kytkinlevyä ja jäykempi "jousista" asetelmaa luistamisen estämiseksi. Itsellä on myös tuo JohnnyV4:n mainitsema transportterin asetelma ja joku levy (en tiedä mikä se on). Toisessa koneessa on kuplan asetelma ja sintterikytkin. Molemmissa on jouduttu laittamaan holkki painelaakeriin. Myös Ladan asetelmaa ja levyä on käytetty. V6:n vauhtipyörä on todennäköisesti liian Saabin vaihdelaatikon sisälle.vkutvonen kirjoitti:pientä tarkennusta kaipais, onko nelosen vauhtipyörää joka tapauksessa sorvattava jotta toisen merkin palikat mahtuu. Saako v6:n vauhtipyörää mahtumaan sen omilla palikoilla kuuppaan?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )