Kuuppa tullut pihaan (Kuvat lisätty)

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Kaneettikuski kirjoitti:
JuhaP kirjoitti: - kaasari käsiryypyllä, kurkkuja yksi ja valmistaja FoMoCo
Ettei vain olis kaasari mallia Ford??
Mielestäni mulla on juuri se ja mulla on just tuo -76 96L... :roll:
FoMoCo = lyhenne sanoista Ford Motor Company
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Saippualaatikko kirjoitti:
Kaneettikuski kirjoitti:
JuhaP kirjoitti: - kaasari käsiryypyllä, kurkkuja yksi ja valmistaja FoMoCo
Ettei vain olis kaasari mallia Ford??
Mielestäni mulla on juuri se ja mulla on just tuo -76 96L... :roll:
FoMoCo = lyhenne sanoista Ford Motor Company
Mutta on silti eri, ainakin vuosimallissa -76 kaasari on mallia Ford, ei FoMoCo, vaikka valmistaja voi olla sama..
Mitä lie tässä nyt sitte haettiinkin..
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ford-konserni taisi valmistaa komponentteja Ford- ja FoMoCo-tuotemerkkien lisäksi myös tuotenimillä Motorcraft ja Autolite. Samaa kamaako kaikki?

Eikös V4:ssä ole ollut myös Autolite-kaasareita joskus?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noniin. Puhelin pirisi äsken ja tuli tietoa, että kuupan paperiasiat ovat viimein kunnossa, johan siinä hetki menikin. :)

Nyt voin siis hyvällä mielellä jo maksaa ostokseni ja aloitella kunnostusta ilman pelkoa, että joutuisi paperittomana pellolle. Tänään on hyvä päivä, taidankin asian kunniaksi käyttää kaikkia Saabeja kuorossa 5min ajan. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
JuhaP
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Koska vuosimallin -76 kaasuttimen tyyppi jäi joillekin epäselväksi, niin todettakoon, että kaasutin siis on käsikäyttöisellä rikastimella varustettu alaimukaasutin FoMoCo, tyyppi 75 TF-9510-KHA.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

lefa42 kirjoitti: Lämmönsäätimen vivuista ei tunnu oikein mikään olevan elossa, hanapatentin näkeekin noista kuvista. Nekin pitäisi uusia, sitten rakennella radiolle kehikko, jotta saa ääniä. Mukavaa puuhastelua.
Motonetista sai ainakin joskus tarvikemallin lämppärinhanaa jossa oli muutama erillainen kiinnityskohta ja vaijerille kiinnitys.
Jos mikään orkkisvaijeri ei riitä niin tuon saa toimiin vaikka tarvikeryyppyvaijerilla.

Itsellä oli aikanaan hissasessa moinen monta vuotta.

Vai vaatiiko kuuppa ohikierrätyksen hanalle ettei kone kuumene, tosin ei tuossa "putkimiehen erikoisessakaan" varmaan sellaista ole.

Biltemasta ei sellanen tason alle tuleva radiokehikko montaa euroo maksa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

96

Viesti Kirjoittaja vakari »

olipa hauskaa katsella noin upeaa kuuppa!
ja käy kuin kello!
vaikka onhan se aikakova istua....
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: 96

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

vakari kirjoitti:olipa hauskaa katsella noin upeaa kuuppa!
ja käy kuin kello!
vaikka onhan se aikakova istua....
Toki on kova istua, kun istuit pelln päällä. :wink:

Edit: Pitää kiitellä vakaria penkkien irroituksesta, tuli nimittäin raavittua ruosteisilta kohdilta ruostetta ja huonoa maalia pois ja leikeltyä raakapellistä korjauspalat paljastuneisiin hitsauskohtiin. Itse en olisi saanut aikaiseksi (ja olisin vieläpä purkanut etupenkit eri lailla). :)

Katsotaan, jos huomenna kelit sallivat ulkona hitsausta, voipi olla, että nuo lattian 2 kohtaa saavat uutta peltiä, sitten enää se tunkinkorvake. Taka-akselin kitinöitä en kyllä tutki ennenkuin saan auton nosturille tai kelit sallivat maassa ryömimisen.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

olinko näkivinäni vvääri.että tämä on myytävänä 8O
mikä nyt eikö enää kiinnosta :?:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

vakari kirjoitti:olinko näkivinäni vvääri.että tämä on myytävänä 8O
mikä nyt eikö enää kiinnosta :?:
Työt painaa päälle, vapaa-aikaa päivässä muutama tunti, joka menee lähinnä pieneen lepohetkeen ja mahdollisesti syömiseen. Ei aika eikä energia nyt riitä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Grin
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grin »

On muuten just samanlainen kuuppa kuin meillä tuolla pihalla, oma on vain selkeästi projektiluontoinen ja mittarissa on yli 250tkm
9-5 2.0t 99'
Vastaa Viestiin