EOEA: Nettiautossa kisakiree kuuppa halvalla

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

EOEA: Nettiautossa kisakiree kuuppa halvalla

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Nyt jos jollain aikeita virittää omaa kuuppaa niin tosta sais tekniikan ainakin 8)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=655043
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Joopajoo... :oops:
Kukas tän meni ostamaan?
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tekstin ja kuvan perusteella hinta oli kohdallaan. Siksi kait onkin jo myyty.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Joo menikö klubilaiselle jos niin laita lisää kuvia ja tietoa näkyville kiinnostas nuo vanteet mitä niille on tehty..
Levitetyillä peltivanteilla/ rallirenkailla
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

saahan noita normi vanteita käännettyä! turus ainakin pulju joka kääntää sulle minkä vanteen haluat!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Joo ei tarvii mennä turkuun kun kiuruvesi on lähempänä.
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

nalleolut kirjoitti:saahan noita normi vanteita käännettyä! turus ainakin pulju joka kääntää sulle minkä vanteen haluat!
Häh, mitenkä ne käännetään?
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kaneettikuski kirjoitti: Häh, mitenkä ne käännetään?
Pyöräytetään sorvissa keskiöt irti ja hitsataan toisinpäin kiinni kehään.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jorppe
"Viggen"
Viestit: 673
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2004 00:07
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jorppe »

Mikä hyöty siitä normivanteen kääntämisestä on? Näyttää toki leveämmälle, mutta eikös siinä kummiskin säily sama rengaskoko? Mulla on kuplaprojektiin ostettu ihan oikeasti levitetyt vanteet 205 levyisillä nakeilla, tehty kuulemma jossain turussa sijaitsevassa kuplapuljussa.

Kaveri teki kerran 127 fiiuun ite leveet vanteet. Vaihto niihin kehät takapotkuisen skoodan vanteista: pistehitsit auki poraamalla molemmsita vanteista ja sitten hitsaamalla kehät fiiun keskiöhin. Eihän ne tasapainossa ikinä olleet mutta idea on käsittääkseni aika toimiva...?
Jäsen #3551

Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos ei levitetä samalla niin ei muuta ku ulkonäöllinen....
mutta jos samalla halkaistaan vannekehä ja lyödään 100mm lisää plootua väliin niin rupee kuupan vanteetkin pullistelemaan pyöräkoteloissa!
laita kuvaa vaik yv:nä siun kupla projektista ja vanteista....
miulla itsellä mangelssit ja tahtoo niillä pullistella ulos!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Mitään käsitystä paljonko tämmönen operaatio maksaa?Tulis ihan persoonallista tyyliä ku tuommoset säätäs..
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mulla oli tuollaiset levitetyt peltivanteet. Ne oli tehty niin että leikattu toisesta vanteesta kehän sisempi osa irti. Ja sitten toisesta vanteesta kehän ulkoreuna. Irroitetun ulkoreunan tilalle sitten hitsattu kehän sisempi osa. Lopuksi sitten porattu venttiilinreikä. Näin puoliskojen hitsisauma jää siististi näkymättömiin eikä myöskään keskiötä tarvitse irrottaa. Leveys oli noin 6", joten 195-rengas menee varsin maukkaasti tuolle vanteelle. Vaatii takalokasuojan levityksen.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

Saiko nämä ihan tasapainoonki helpolla?
Teitkö itse koko operaation vai teetitkö jossakin, jos niin oliko kallis?
ps Sattuuko vanteet vielä löytymään varastosta vaiko joko myyty?
nim ""Kiinnostunut"
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
PeTorace
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 22:07
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja PeTorace »

Aikoinaan oli V8-magazinessa juttuu levittämisestä,niin siinähän kaverit totes
et samalla kun levittää niin saa kätevästi vakiovanteen oikaistua ne kun on pääsääntösesti aika kieroja :wink:
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

PeTorace kirjoitti:Aikoinaan oli V8-magazinessa juttuu levittämisestä,niin siinähän kaverit totes
et samalla kun levittää niin saa kätevästi vakiovanteen oikaistua ne kun on pääsääntösesti aika kieroja :wink:
Kieroja? Tänä vuonna tarkistanu 8 vannetta ja kaikki suoria?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin