Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071 Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Saab.96 » Pe Maalis 05, 2004 11:15
Onko kenelläkään käytännön kokemuksia ruiskun asentamisesta V4:seen? Kaikenlaisia visioita oon kuullu mutta en käytännön kokemuksia. Olen kuullut että Fordin 2.0 V6 EFI vois sopia pienellä työllä Superi imusarjaan???
Jos Joku on ruiskun laittanu ni minkä vehkeen ja millä muutoksilla?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742 Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola
Viesti
Kirjoittaja Kapaleino » Pe Maalis 05, 2004 11:36
Tissarin Mikalla oli granadan ruisku kajakissaan mut tais vaihtaa siihen hestekin.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071 Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Saab.96 » Pe Maalis 05, 2004 11:51
Tiedätkö millaisella patentilla ko ruiskun asennus oli toteutettu???
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio
Viesti
Kirjoittaja tetammi » Pe Maalis 05, 2004 12:10
Siinä oli toisaalta granadan konekin, ettei varmaan superin imusarjaan sovi suoraan.
Sähköpostilistalla joku kehui laittaneensa kajakkiinsa GM:n yksipisteruiskun. Toimis kuulemma tasasemmin ja kulutus pieneni.
Toi möttihän on ihan kaasarin näkönen.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071 Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Saab.96 » Pe Maalis 05, 2004 12:12
Olis kiva kuulla lisää siitä GM:n patentista....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1803 Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja mikan » Pe Maalis 05, 2004 14:30
Joskus oon kans kuullut tuollaisesta 96:sta jossa oli ykspisteruutta. Jotenkin muistelisin että se olis ollut jostain renusta (clio kenties)? Kuitenkin luovuttaja auto oli kans joku suunnilleen samankokoisella ja tehoisella moottorilla oleva kuin mitä 96 on.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio
Viesti
Kirjoittaja tetammi » Pe Maalis 05, 2004 14:47
Mä yritin selata vanhat postit läpi, mutten löytäny enää.
No kumminkin kyseiseen vermeeseen oli otettu laitteet corsasta.
Luulisi noita löytyvän, kun on aika ruostuvaa sorttia..
timotn
"Aero"
Viestit: 388 Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja timotn » La Maalis 13, 2004 23:03
Oulussa on yksi, varustettuna Fiat Tipo 1.6 DGTie -89 GM:n ykspisteruiskulla, poistettu kilvistä kun tarravero muuttu verolapulla maksettavaksi.
Timppa
ile76
"Kaasari"
Viestit: 46 Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja ile76 » Ti Huhti 20, 2004 11:41
Risti-imusarjan "valussa" on paikat suuttimien porauksia varten.
Ehkä vielä joskus...
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071 Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Saab.96 » To Huhti 22, 2004 09:24
ile76 kirjoitti: Risti-imusarjan "valussa" on paikat suuttimien porauksia varten.
Ehkä vielä joskus...
Mistä vaan sais moisen herkun.... niitä kun ei ole ollu tyrkyllä ainakaan liikaa....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kallejh » To Huhti 22, 2004 12:04
Saahan ne suuttimien paikat tehdyä mihin imusarjaan vaan...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1803 Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja mikan » Ke Heinä 28, 2004 12:10
Jokos 96 ruiskuttelee jollain tai onko löytynyt jotain hyödyllistä tietoa aiheeseen liittyen?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kallejh » Ke Heinä 28, 2004 13:40
Muista en tiedä, mutta mulle on jo tilattu Haltech jakajasytyksellä. Eli ensi kesänä ainakin meikäläisen kajakissa on sellanen. Loppuu tuo tuplien kanssa pelleily.
Vaikka kunnon kaasarimiehet sanookin, että ruiskut kuuluu paloautoihin...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Pauke
"Aero"
Viestit: 306 Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori
Viesti
Kirjoittaja Pauke » To Heinä 29, 2004 20:21
Minkäslaista nokkaa kannattaa ruiskuun sovittaa?. Onko vakionokka toimiva? Itsellä on k-jetronic viritelmä syntymässä 1850cc-koneen syöttämiseksi.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja kallejh » Pe Heinä 30, 2004 06:26
Ei sen niin väliä, mutta meinaat siis vakionokkaa? Onko kyseessä virikone, vai ihan vaan fiilistelypeli? Ei se vakio ainakaan viritetyssä ole mistään kotoisin.
Mä koita tota nykyistä 7.6 tai sitten 7.9.... siis jos toi auto pysyy vaparina (toivottavasti ei pysy, että saatais sitä voimaa oikeesti
).
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -