96 -80 vuosikatsastus

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

96 -80 vuosikatsastus

Viesti Kirjoittaja vakari »

käytiin koittaan leimaa mutta tuli AJOKIELTO :evil:
perusteena liian rikas seos joka voi tulvia yli kaasuttajan suoraan pakoputkelle.onko tuo totta?arvot olivat korkeat.ajeltiin silti kotiin,vaikka ei olisi saanut :roll:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä kävi samoin -79 superilla viime syksynä, eli ajokieltoon meni

Oli vain tyhjäkäynti seos ja sytytys pielessä, nuo säätämällä kävi jopa "liian" laihalla :D , sitten vaan katsastuksen jälkeen hieman seosta rikkaamalle :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Itsellä on yleensä ollut ongelmana, ettei saa tarpeeksi bensaa. Kunnollinen bensapumppu kyllä kastelee vaikka koko moottorin, jos ei kohokammion venttiili katkaise tuloa.
Se bensa joka menee pääsuuttimien kautta kaasuttimen kurkulle ei mitään palonvaaraa aiheuta, vaikka pakokaasujen palamattomien arvot ovat korkeat.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Usein tulee kokonaisedullisemmaksi mittauttaa päästöt jollain korjaamolla / pajalla katsastusta varten. Jos on pielessä niin ne saa samalla istumalla ja samalla hinnalla ruuvattua kuntoon (ellei pielessäolon syynä sitten ole venttiilivaurio tai muu selkeä vika, mutta siinäkin tapauksessa on ehkä parempi saada asiasta tieto muualla kuin katsastuskonttorilla).
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Juha96 kirjoitti:Usein tulee kokonaisedullisemmaksi mittauttaa päästöt jollain korjaamolla / pajalla katsastusta varten. Jos on pielessä niin ne saa samalla istumalla ja samalla hinnalla ruuvattua kuntoon (ellei pielessäolon syynä sitten ole venttiilivaurio tai muu selkeä vika, mutta siinäkin tapauksessa on ehkä parempi saada asiasta tieto muualla kuin katsastuskonttorilla).

tuo säätäminen onnistuu ainakin paikallisella katsastusasemallakin :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin