![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Kompastui päästöihin ja käsijarruun, joka katsastussedän mukaan otti kyllä tasaisesti mutta oli "aikalailla" alitehoinen. Enpä kiistä. Ei autoa uskalla jättää käsijarrun varaan edes jalkapallokentälle. Alitehoisuus tarkoittaa käytännössä, että vaikka hampaat irvessä vedät kahvasta, ei kässärit pure.
Siis missä vika? Onko muuta vaihtoehtoa kuin uusia vaijerit? Onko alitehoisuuden taustalla vaijerien venyminen? Vai onko muita syitä? Ei taida säätökään auttaa? Jos alkaa säätää, tuleeko kässäristä on-off -tyyppinen? Mites niiden rumpujousien laita? Vinkkejä kaivataan, koska tämä oli 25-vuotisella kuuppaurallani ensimmäinen kerta, kun pitää alkaa käpälöidä käsijarrua korjausmielessä.
Samoin oli eka kerta, kun autoni kompastui päästöihin. Olisi pitänyt pysyä vanhemmissa malleissa. Vikana oli, että päästää hieman liikaa puhaltamaan palamatonta bensaa ja happea läpi. Ei kuitenkaan käy rikkaalla. Venttiilivikaan en usko, kun ei mitenkään oireile. Sytkä on korvakuulolta säädetty ja tuskin ohjearvoissa. Kipinöitä ei jää väliin ainakaan niin paljon, että selittäisi päästölukemat. Nykimistä ei esiinny. Venttiilien välykset pitänee tarkastaa, etteivät kanna. Mitä muita neuvoja antaisitte?