Missä käsijarrun anturi?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
pugsport2003
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 22:05
Paikkakunta: Tampere

Missä käsijarrun anturi?

Viesti Kirjoittaja pugsport2003 »

Eli missä sijaitsee käsijarrun anturi? Varmaan purkuvaiheessa tullut x vuotta sitten irrotettua piuha ja nyt herjaa jarrun päälläolosta... kamaa toki tonneittain lattialla ja siirto lähenee.... eli mistä löytääpi kytkimen ja minne piuha pitäisi mennä?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vissiin 96? autona hmm olisko kahvan juuressa...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Jos siis kyseessä 96, niin ei ole mitään käsijarrun varoitusvaloa.
Se on sitten jarrupiiri pois pelistä teikäläisellä jos siellä joku jarruihin liittyvä valo palaa! 8O

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

veräppä sitä nuppia sieltä polkimen juurelta, jos valo palelee...
VW transporter 2.5tdi vm.99
pugsport2003
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 22:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pugsport2003 »

Jep 96 kyseessä. Eli ei anturointia kässärissä, ilmankos ei löytynyt nopsalla katsomisella kässärin juuresta....

Eli kun jarruvalo, oikea mittari, muistaakseni oikea alanurkka palaa--> Jarrupolkimen juuressa joku anturi? Ilmeisesti ns. tappimalli? Eli pihdeillä vaan ulos? Vai onko muita anturointeja? Mitään pinnankorkeusanturia jarrunestesäiliöstä en ainakaan löytänyt....

Prkle... ja tallin vaihto edessä pian, kärry kursittu "siirtokuntoon"......
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Siis ihan vain käsin nostat mustan tapin..
VW transporter 2.5tdi vm.99
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

oottako varmoja ettei oo?

Viesti Kirjoittaja mike »

Mulla on kyllä vahva muistikuva, että yhessä omistamassani kutvosessa oli käsijarruvivun juuressa katkasija. Kojelaudassa paloi jarrun merkkivalo kun oli kahva kohti taivasta. Auto tais olla lähtöjään ruottalainen kun nopeusmittarikin oli parittomalla jaolla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7568
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

siis

Viesti Kirjoittaja mestari »

ainakin 75 malliin asti käsijarrun ollessa vedettynä ja turvavyön ollessa irti paloi valo. kun turvavyö meni kiinni valo sammui tai jotenkin sinnepäin.
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Re: siis

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

mestari kirjoitti:ainakin 75 malliin asti käsijarrun ollessa vedettynä ja turvavyön ollessa irti paloi valo. kun turvavyö meni kiinni valo sammui tai jotenkin sinnepäin.

Joo, mutta se oli niiden turvavöiden merkkivalo...katkaisija penkissä, eli jos tyhjä auto eli ei kukaan penkillä :arrow: valo ei pala...jos istuu niin turvavyö pitää laittaa kiinni jotta valo sammuisi ja valo kojetaulussa ei mittarin alasyrjässä ja tekstillä FASTEN SEATBELTS :lol:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1096
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Viesti Kirjoittaja eegas »

Samaa mieltä edellisen kanssa.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Vastaa Viestiin