Vilkun lasien kunnostus
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Mahtavaa!
Threadi päätyi printattuna suoraan korjaamokäsikirjan väliin...
Threadi päätyi printattuna suoraan korjaamokäsikirjan väliin...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Sulaakohan tuo vilkun koppien muovi asetonilla? Sopivalla liuottimellahan tuota vilkun muovia voi sulattaa ja käyttää kittinä halkeamien korjaamiseen. Toinen vaihtoehto on ruiskuttaa liuotinta halkeamaan. Pitäisi tulla aika huomaamaton korjaus kun korjaa tuonne muovin sekaan ei tule mitään vieraita aineita. Ainakin noiden ruuvien kolojen korjaamiseen pitäis sopia hyvin.
Tässä tehdään muovista valoksia ko. tekniikalla
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthr ... 50&page=14
Tässä tehdään muovista valoksia ko. tekniikalla
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthr ... 50&page=14
Muovit tykkäävät yleensä sulaa nätisti, ja kuivua ennalleen aineella nimeltä MEK eli metyylietyyliketoni, saa tietääkseni apteekeista ja kait pienoismallikaupoista.
Mallarit käyttävät sitä muoviliimana koska se on niin ohutta että menee omalla pintajännityksellä liimattavien, jo valmiiksi yhteenpuristettujen osien väliin.
Teoriassa toimisi varmaan vilkunlasien halkeamiinkin?
Mallarit käyttävät sitä muoviliimana koska se on niin ohutta että menee omalla pintajännityksellä liimattavien, jo valmiiksi yhteenpuristettujen osien väliin.
Teoriassa toimisi varmaan vilkunlasien halkeamiinkin?
Hieno juttu että maalaamisen konstit on keksitty. Jos aihioita puuttuu, niin niitä löytyy meikäläiseltä.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Noihin nykypäivänä muodikkaisiin kirkkaisiin/valkoisiin vilkkuihin/takavaloihin, mun setä korjas joskus 80-luvun alussa kai vilkun lasit jotka oli liian vaaleat, löysi vaimoltaan sopivan oranssin sävyisen kynsilakan. Ja meni katsastuksesta läpi.
Liimat on varmasti erilaisia ollu ennen, mutta kai ne irrotetaan suht samalla tavalla nykypäivänäkin? Eli vaikka 100 asteiseen uuniin 10-20min ja koittaa varovasti kammeta pohjan ja lasin irti? Tuo 100 astetta on se missä alkaa pleksi/akryyli pehmenemään sen perusteella mitä netistä oon kaivellu.
Ongelma on vain ainakin isoissa (9000) takavaloissa se että lämmön tulis olla tasainen, ja mieluusti sen 100 astetta koko ajan, ruuvimeisselin/muun taltan kanssa paha mennä 100 asteiseen uuniin varovasti vääntämään osia erilleen.
E: joo siis... kuupan takavalot ei kai ollu liimattu..
Itsehän haluaisin vain 9000:n takavalot auki jotta voisin puhdistaa joka puolelta kunnolla ja toki olisi tarkoituksena myöskin maalata sisusta heijastinpintoineen valkoiseksi parilla lakkakerroksella.
Vaikuttaa siltä että tuo 9000:n musta pohja olisi maalattu hopealla maalilla ruiskulla hellan liukuhihnalla, on vähän huonosti maalatun oloinen kun mustia pisteitä näkyy kun koittaa rei'istä kurkkia.
(Niin, eihän tää nyt niinkään näihin 9x pirsseihin liittyny, muistelin että kuupissa olis ollu liimattuja noi lasit siihen pohjaan ja että joku olis miettiny miten ne sais auki mutta nyt lukiessa en sellasta löytäny. Joka tapauksessa, pitäs M89 9000 CD:n takavalot koittaa ehjätä, uusiahan saa kaupasta mutta riistohinnalla, suunnilleen liimalla ja liuottimilla selviäis jos vain sais jotenki noi liimatut lasit irti...)
Liimat on varmasti erilaisia ollu ennen, mutta kai ne irrotetaan suht samalla tavalla nykypäivänäkin? Eli vaikka 100 asteiseen uuniin 10-20min ja koittaa varovasti kammeta pohjan ja lasin irti? Tuo 100 astetta on se missä alkaa pleksi/akryyli pehmenemään sen perusteella mitä netistä oon kaivellu.
Ongelma on vain ainakin isoissa (9000) takavaloissa se että lämmön tulis olla tasainen, ja mieluusti sen 100 astetta koko ajan, ruuvimeisselin/muun taltan kanssa paha mennä 100 asteiseen uuniin varovasti vääntämään osia erilleen.
E: joo siis... kuupan takavalot ei kai ollu liimattu..
Itsehän haluaisin vain 9000:n takavalot auki jotta voisin puhdistaa joka puolelta kunnolla ja toki olisi tarkoituksena myöskin maalata sisusta heijastinpintoineen valkoiseksi parilla lakkakerroksella.
Vaikuttaa siltä että tuo 9000:n musta pohja olisi maalattu hopealla maalilla ruiskulla hellan liukuhihnalla, on vähän huonosti maalatun oloinen kun mustia pisteitä näkyy kun koittaa rei'istä kurkkia.
(Niin, eihän tää nyt niinkään näihin 9x pirsseihin liittyny, muistelin että kuupissa olis ollu liimattuja noi lasit siihen pohjaan ja että joku olis miettiny miten ne sais auki mutta nyt lukiessa en sellasta löytäny. Joka tapauksessa, pitäs M89 9000 CD:n takavalot koittaa ehjätä, uusiahan saa kaupasta mutta riistohinnalla, suunnilleen liimalla ja liuottimilla selviäis jos vain sais jotenki noi liimatut lasit irti...)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Tällä systeemillä voisi varmaan tehdä kokopunaiset valot taakse kajakkiin! täytyypä kokeill talvella!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Niin sopisi! Pitäisiköhän sitten omaan....nalleolut kirjoitti:kuuppaan sopisi tear drop tyyppiset takavalot pisarat makaamaan...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.