Lämppärin kopan oikea väri?
Hieman OT mutta tässä linkittämässänne kuvassa näkyy tuon upean juhlakajakin jarrupääsylinteri ja tehostin:
http://netti.nic.fi/~jbjorkqv/juhlamalli/P1010060.JPG
Eivät nuo sattumalta ole samoja kuin vanhemmassa 99:sissä, vai näenkö oikein että kajakin pääsylinteriltä on vain 2 jarruputkilähtöä ja ne haaroittuvat vasta tuossa rintapellissä? Vai onko tuossa sylinterissä etupyörien lähdöt sylinterin alla kuten omassani?
Äkkiä katsottuna tuo tehostin ja sylinteri näyttäisi hyvinkin smanlaiselta kuin oman -73 99:ni vastaava. (Kytkimen sylinteri ainakin sama pönikkä koska vaihdoin omaani kajakin vastaavan).
Sellainen vaan on hakusessa joten ajattelin josko kajakkin tarkoitettu kävisi, niitä sentään löytyisi varmaankin helpommin.
99:ni sylinterin halkaisija on 19.05mm, jarrutehostajan koko on 7" täsmääkö kajakin kanssa?
http://netti.nic.fi/~jbjorkqv/juhlamalli/P1010060.JPG
Eivät nuo sattumalta ole samoja kuin vanhemmassa 99:sissä, vai näenkö oikein että kajakin pääsylinteriltä on vain 2 jarruputkilähtöä ja ne haaroittuvat vasta tuossa rintapellissä? Vai onko tuossa sylinterissä etupyörien lähdöt sylinterin alla kuten omassani?
Äkkiä katsottuna tuo tehostin ja sylinteri näyttäisi hyvinkin smanlaiselta kuin oman -73 99:ni vastaava. (Kytkimen sylinteri ainakin sama pönikkä koska vaihdoin omaani kajakin vastaavan).
Sellainen vaan on hakusessa joten ajattelin josko kajakkin tarkoitettu kävisi, niitä sentään löytyisi varmaankin helpommin.
99:ni sylinterin halkaisija on 19.05mm, jarrutehostajan koko on 7" täsmääkö kajakin kanssa?
Ok eli sylinterissä on vain 2 lähtöä eli ei passaa 99:iini jossa lähtöjä on 4.Juha96 kirjoitti:Kyllä, tuossa rintapellissä haarautuu.
Helpoimmin ja varmimmin sopivuus selviäisi, kun tsekkaisi täsmäävätkö valmistenumerot. Harmi kun ei ole varaosakirjaa...
Entä onko kajakin tehostajan halkaisija 7" kuten 99:sissä vm. 1971 eteenpäin?
Kajakkiin tuli tehostin saabklubbenin tietojen mukaan vuonna 1969 eli pahasti epäilen että on sama kuin vm 1969-1970 99:seissän eli pienempi kuin 7"?
Sylinterin säiliö ainakin näyttäisi samalta, se tosin on laiha lohtu.
Eikös tuo ilmanoton torvi ole ihan vakiomallinen?
ilmanputsarikotelon jatke
Ilmanputsarin kotelo on toisaan normaali superin kotelo, mutta erikoisuus löytyy hieman alempaa eli muovinen syyläriin kiinitetty kesäbuusteri/skuuppi. Imutorvi näyttää kuvassa olevan talviasennossa, mutta käännettynä kesäasentoon muovikotelon kautta virtaa "raikasta" kesäilmaa maskin takaa kaasuttajalle. Jotkut viisaammat puhuvat parista lisähevosvoimasta.
Näitä ilmanohjauskoteloita pitäisi löytymän 80-vuosimalleista. Kuinka yleisiä ne loppujen lopuksi olivat, käsittääkseni niitä asennettiin vain osaan "kasikymppejä", mites asia oikein on? Eli jälleen pientä pähkinää purtavaksi. Huomatkaa myös paisuntasäiliön kiinnitys em. vempeleen kanssa eli kotelo syrjäytti säiliön paikaltaan.
t. tee
Näitä ilmanohjauskoteloita pitäisi löytymän 80-vuosimalleista. Kuinka yleisiä ne loppujen lopuksi olivat, käsittääkseni niitä asennettiin vain osaan "kasikymppejä", mites asia oikein on? Eli jälleen pientä pähkinää purtavaksi. Huomatkaa myös paisuntasäiliön kiinnitys em. vempeleen kanssa eli kotelo syrjäytti säiliön paikaltaan.
t. tee
Re: ilmanputsarikotelon jatke
tn kirjoitti:Ilmanputsarin kotelo on toisaan normaali superin kotelo, mutta erikoisuus löytyy hieman alempaa eli muovinen syyläriin kiinitetty kesäbuusteri/skuuppi. Imutorvi näyttää kuvassa olevan talviasennossa, mutta käännettynä kesäasentoon muovikotelon kautta virtaa "raikasta" kesäilmaa maskin takaa kaasuttajalle. Jotkut viisaammat puhuvat parista lisähevosvoimasta...
t. tee
Oisko tuon "skuupin" tehtävänä vähentää käyntihäiriöitä kesäkuumalla?
Ainakin tuossa minun yksilössä (-79 ilman skuuppia) kuumalla kelillä
pikkupyörityksessä auto tahtoi uutenakin nykiä.
Paremmin kai kaasari helteellä toimii, jos sinne johdetaan edes hieman viileämpää ilmaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: ilmanputsarikotelon jatke
Kyllä se on juuri näin. Noita oli uusina jopa kerhokaupassa, liekö enää, en tiedä. Minun molemmissa kasikympeissä ko. käikäle oli, muttei -79 mallissa.tn kirjoitti:
Näitä ilmanohjauskoteloita pitäisi löytymän 80-vuosimalleista. Kuinka yleisiä ne loppujen lopuksi olivat, käsittääkseni niitä asennettiin vain osaan "kasikymppejä", mites asia oikein on? Eli jälleen pientä pähkinää purtavaksi. Huomatkaa myös paisuntasäiliön kiinnitys em. vempeleen kanssa eli kotelo syrjäytti säiliön paikaltaan.
t. tee
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: ilmanputsarikotelon jatke
Joo, tuohon kiinnitin myös huomiota! Omassa '79:ssä paisuntasäiliö oli tutulla paikallaan jäähdyttimen kyljessä, mistä päättelin, että ainakaan siinä ei ole uutenakaan moista skuuppia ollut...tn kirjoitti: Huomatkaa myös paisuntasäiliön kiinnitys em. vempeleen kanssa eli kotelo syrjäytti säiliön paikaltaan.
t. tee
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Sellainen ihmeellinen harmaanvihreäsinertävähän se koppa on. Varmaan myös sävy on hieman vaihdellut, koska tuskinpa siihen parhaita värejä on käytetty.hpjr kirjoitti:Minulla on 79 mallinen kuupa ja siinä lämppärin väri on himeähkä vihreä (armeijan vihreä). Olen melkom varma, että se on alkuperäinen?
# 419 Vesa Pohjalainen
säiliö ok
Näyttäisi olevan timantinkova -73 kyseessä eli kaikki hyvin. Uusi pesunestesäiliö tuli mm. muovimaskin kera seuraavana vuonna.
Tiukkaa virittämistäkin on Timon A:n kutosessa harjoitettu; viimeisetkin mehut on puristettu myllystä irrottamalla ilmanottotorvi - vääntöä löytyy varmasti...
Kopan väri ja kiilto on samat kuin allekirjoittaneella eli hieman harhaanjohtavasti leveilin kiiltävyydellä aikaisemmissa viesteissä, olisiko tarkempi ilmaisu "puolikiiltävä".
t. tee
Tiukkaa virittämistäkin on Timon A:n kutosessa harjoitettu; viimeisetkin mehut on puristettu myllystä irrottamalla ilmanottotorvi - vääntöä löytyy varmasti...
Kopan väri ja kiilto on samat kuin allekirjoittaneella eli hieman harhaanjohtavasti leveilin kiiltävyydellä aikaisemmissa viesteissä, olisiko tarkempi ilmaisu "puolikiiltävä".
t. tee