Kannentiivisteistä
Kannentiivisteistä
Terve,
Katselin tuolta Motonetin sivuilta, että v4:een on ollut kahdenlaista kannentiivistettä eli:
V4 67--68 vasen --moott no487678. . . . . . . . . . . . . . 27-6035 8.07 ???
V4 67--68 oikea --moott no487678
V4 68--80 vasen moott no487679--. . . . . . . . . . . . . . 27-1375 7.40 ???
V4 68--80 oikea moott no487679--. . . . . . . . . . . . . . 27-1376 7.40 ???
Ruotsin klubin sivuilta luin, että jäähdytysjärjestelmä on ollut erilainen ns. hopea moottorissa ja tästä siis juontaa, että tuo kannentiiviste on erilainen. Onkos kellään kuvaa / sanallista kuvausta tuollaisen vanhan mallisen lohkosta mitenkä nuo kanavat eroaa? Vai onko tuossa moottorissa eroa sekä kannen, että lohkon vesikanavissa?
Katselin tuolta Motonetin sivuilta, että v4:een on ollut kahdenlaista kannentiivistettä eli:
V4 67--68 vasen --moott no487678. . . . . . . . . . . . . . 27-6035 8.07 ???
V4 67--68 oikea --moott no487678
V4 68--80 vasen moott no487679--. . . . . . . . . . . . . . 27-1375 7.40 ???
V4 68--80 oikea moott no487679--. . . . . . . . . . . . . . 27-1376 7.40 ???
Ruotsin klubin sivuilta luin, että jäähdytysjärjestelmä on ollut erilainen ns. hopea moottorissa ja tästä siis juontaa, että tuo kannentiiviste on erilainen. Onkos kellään kuvaa / sanallista kuvausta tuollaisen vanhan mallisen lohkosta mitenkä nuo kanavat eroaa? Vai onko tuossa moottorissa eroa sekä kannen, että lohkon vesikanavissa?
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Bakrutanissa oli jossain numerossa pikkujuttu noista koneista, mutta ei siinäkään yksityiskohtiin menty. Mutta sen verran olin ymmärtävinäni, että varsinaisesti kai kolme konemallia on nelkusta.
Punalohkoinen esivaihe. Hopeanvärinen välimalli, 67 ja 68 ja sitten se alkuun sininen ja sitten musta lohko, joka olikin sitten tappiin saakka. Ja nämä kolme mallia on kaikki epäyhteensopivia toisiinsa nähden (kannet, imukansi, jne).
Olin ymmärtävinäni, että nuo punalohkoiset on niitä avoin vesitila -malleja. Mutta hopealohkossakin on jotain eroa mustaan. Jutunpätkässä ei kuitenkaan näistä ollu sen tarkemmin (eli täysin mahdollista että ne avoimet vesitilat on hopealohkossakin).
Punalohkoinen esivaihe. Hopeanvärinen välimalli, 67 ja 68 ja sitten se alkuun sininen ja sitten musta lohko, joka olikin sitten tappiin saakka. Ja nämä kolme mallia on kaikki epäyhteensopivia toisiinsa nähden (kannet, imukansi, jne).
Olin ymmärtävinäni, että nuo punalohkoiset on niitä avoin vesitila -malleja. Mutta hopealohkossakin on jotain eroa mustaan. Jutunpätkässä ei kuitenkaan näistä ollu sen tarkemmin (eli täysin mahdollista että ne avoimet vesitilat on hopealohkossakin).
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Ei sattumoisin olisi kuvaa niistä avomallin kansista, olisi hauska nähdä?
Mietin, että ei voi olla kovin optimoidut jäähdytysnesteen virtaukset...
Mietin, että ei voi olla kovin optimoidut jäähdytysnesteen virtaukset...
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Kun asiaa rupes tarkemmin katseleen, niin sinisessä bibliassa on juuri tuollainen hopeamoottori purettu. Se selviää itse asiassa ihan alussa kun tuo moottori on kuvassa ja siinä on vaaleat venttiilikopat. Itse lohkon vesikanavat on hyvin kuvassa sivulla 210-5 ja 210-6 sekä 210-8 sekä kansi kanavineen sivulla 214-3. Olisi pitänyt katsella tuota bibliaa ennenkuin menee kyselemään liikoja. No ehkäpä tämä selvisi itse kullekin paremmin. Kiitos kaikille valaisevista neuvoista vaikka kyselinkin tätä vain mielenkiinnon takia ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti