kampi-akseli
kampi-akseli
onko saabin 1,5 ja 1,7 koneiden kampiakseleissa eroa
Re: kampi-akseli
On.wilerdo kirjoitti:onko saabin 1,5 ja 1,7 koneiden kampiakseleissa eroa
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
TÄH!! Siis,lohko on TÄYSIN sama,kiertokanget TÄYSIN samat, mäntä on matalampi ja kampiakseli on eri! toki poraamatta/ hoonaamatta ei 1,5 lohkoon voi heittää 1,7 hiluja, koska sielä on sitä pykälää kuitenkin aina tullu jo lyhyemmästä iskusta! Jos männät on ne fordin OHC:t ja kampi 1,7 niin käyvät kyllä kuhan poraa! mutta 1,5 kampi ja fordin OHC männät / 1,7 männät jää liian mataliksi! mutta löytyyhän noita kampiakseleita suht helposti kun kyselee!
Viimeksi muokannut eltzi, Ma Tammi 22, 2007 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
No niin,tulihan sitä faktaakin sieltä.En uskaltanut itse sanoa,kun ei ihan 100% varmaa tietoa ollut.eltzi kirjoitti:TÄH!! Siis,lohko on TÄYSIN sama,kiertokanget TÄYSIN samat, mäntä on matalampi ja kampiakseli on eri! toki poraamatta/ hoonaamatta ei 1,5 lohkoon voi heittää 1,7 hiluja, koska sielä on sitä pykälää kuitenkin aina tullu jo lyhyemmästä iskusta! Jos männät on ne fordin OHC:t ja kampi 1,7 niin käyvät kyllä kuhan poraa! mutta 1,5 kampi ja fordin OHC männät / 1,7 männät jää liian mataliksi! mutta löytyyhän noita kampiakseleita suht helposti kun kyselee!
Faq tavaraa olisi tämäkin,jos sellainen osio tänne joskus siunaantuisi.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Homma kuten eltzi sanoi. Kampi eri, kiertokanki sama ja 1.5 mäntä on pidempi kuin 1.7:ssa. OHC:n mäntä tai VW kuplan männät menee vain 1.7 L kampiakseliin, sillä ne on abaut sama kuin 1.7 L orkkis (OHC aavistus yli lohkon; ei haittaa ja VW jää abaut millin alle). Molemmat jää 1.5 L kammella selkeesti lohkon alapuolelle eli ei voi käyttää. VW:n männät kisatouhussa paranis, jos ottais lohkosta pois, mutta kuten wilerdo näki alastarossa, niin kyllä VW männilläkin ilman lohkon alennusta pysyy joukon mukana (puristus sylinterissä vain noin 10 kiloa lasketuilla kansilla+palotilat muotoiltu). Opelin männistä sorvatut pattipäätkin käy vain pidempi iskuiseen. Eräs kaveri yritti tehdä 1.5 L männistä sopivia pattipäitä 1.7 L kammelle sorvaamalla ylimmäräistä pois männän päältä, mutta sen verran männänlaki oheni, että sulatti reijän mäntään eli ei kestä.wilerdo kirjoitti:miten erotan 1,5 ja 1,7 kampi-akselit kun sain kaverilt kampi-akselin ja se ei tie kummast se on
1.7 kampiakselissa on yhdessä limpussa merkintä 17 ja 1.5 L kampurassa ei sitä ole.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
KeijoAnnikki kirjoitti:Homma kuten eltzi sanoi. Kampi eri, kiertokanki sama ja 1.5 mäntä on pidempi kuin 1.7:ssa. OHC:n mäntä tai VW kuplan männät menee vain 1.7 L kampiakseliin, sillä ne on abaut sama kuin 1.7 L orkkis (OHC aavistus yli lohkon; ei haittaa ja VW jää abaut millin alle). Molemmat jää 1.5 L kammella selkeesti lohkon alapuolelle eli ei voi käyttää. VW:n männät kisatouhussa paranis, jos ottais lohkosta pois, mutta kuten wilerdo näki alastarossa, niin kyllä VW männilläkin ilman lohkon alennusta pysyy joukon mukana (puristus sylinterissä vain noin 10 kiloa lasketuilla kansilla+palotilat muotoiltu). Opelin männistä sorvatut pattipäätkin käy vain pidempi iskuiseen. Eräs kaveri yritti tehdä 1.5 L männistä sopivia pattipäitä 1.7 L kammelle sorvaamalla ylimmäräistä pois männän päältä, mutta sen verran männänlaki oheni, että sulatti reijän mäntään eli ei kestä.wilerdo kirjoitti:miten erotan 1,5 ja 1,7 kampi-akselit kun sain kaverilt kampi-akselin ja se ei tie kummast se on
1.7 kampiakselissa on yhdessä limpussa merkintä 17 ja 1.5 L
kampurassa ei sitä ole.
Eli budjetti ratkaisuna 1.7 männät 1.5 akselilla laskemattomilla kansilla olisi aika passeli yhistelmä ahdettuna!? (Ei porauksia, ei uusia mäntiä...)
Tietääkö joku onko männänrenkaat samanlaisett 1.5 ja 1.7 männissä?
#1174
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
95 -77 V6 kesä, 96 -64, 93b -58, 9-5 2.2 -03
Budjettiratkaisuna riittää useimmille pieni kuoppa original 1.5 mäntään ja palotilan muotoilu.Mikael kirjoitti: Eli budjetti ratkaisuna 1.7 männät 1.5 akselilla laskemattomilla kansilla olisi aika passeli yhistelmä ahdettuna!? (Ei porauksia, ei uusia mäntiä...)
Original 1,5 männät ilman kuoppaakin ovat luultavasti kestävempi ratkaisu,kuin tuo sekasikiö.Ts,mitä lähempänä männänlaki on dekkitasoa,sitä parempi seoksenmuodostus yms.Eli nakuttaa luultavammin herkemmin tuolla 1.7 männällä,vaikka puristukset ovatkin matalemmat.
Kokeile ja ylläty!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.