RUISKU V4:seen???
Ruiskun saa rakennettua lähes mihin vain mistä vain, ja myös minkä tahansa ruiskun.
Omaan kulkineeseen (Opel Manta A -70) rakensin EMS 99 K-jet paketin. vei noin 2 päivää osien hakuineen. K-jetti on helppo koska siinä ei ole noita L-jetin sähkö osia ja toiminta varmuus hyvä. Kulkineessa oli 290 ast viri nokka jolla toimi hienosti tuon 8 vuotta (katsastus mies ei edes kommentoinut tuota ruiskua yhtenäkään kertana vaikka auto katsastettiin
joka vuosi) Käyntiin lähti hyvin, kulutus n.10-12l mutta sievästi tuolla ei juuri ajettu. Imusarja tuossa V4 on ehkä haasteellisin mutta kyllä sinne paikat suuttimille saa tehtyä ja kaasarista saa tehtyä läppä aihion.
Tuosta voi kurkistella miltä se näyttää asennetuna
http://www.opel6070club.com/jasensivut/vme/indexvm.htm
Siihen on asennettu turbon ohjauspaine tunnistin joka on muutettu alipaineelle toimivaksi (sai rikastuksen tehtyä), siis alipaineelle tehtiin
kanava sinne kalvon toiselle puolelle.
Kärjetön syttä tuli tehtyä C-ascona GT 1.8E en jakajan sisukaluista ja 900i:n syttä modulista.
Ruisku on nyt pahvilaatikossa kun kulkine on enemmä fiilisttelyä varten eli siinä on tuplat
Toivottavasti "hieman" opel sisältöinen teksti ei saa kenenkään herneitä liikkeelle vaan sisältö ratkaisisi. Jos jokin jäi kaiveleen niin kysyä saa vaikka yv:llä tai maililla jos foorumiin ei haluu kijoitella.
V-M
Omaan kulkineeseen (Opel Manta A -70) rakensin EMS 99 K-jet paketin. vei noin 2 päivää osien hakuineen. K-jetti on helppo koska siinä ei ole noita L-jetin sähkö osia ja toiminta varmuus hyvä. Kulkineessa oli 290 ast viri nokka jolla toimi hienosti tuon 8 vuotta (katsastus mies ei edes kommentoinut tuota ruiskua yhtenäkään kertana vaikka auto katsastettiin
joka vuosi) Käyntiin lähti hyvin, kulutus n.10-12l mutta sievästi tuolla ei juuri ajettu. Imusarja tuossa V4 on ehkä haasteellisin mutta kyllä sinne paikat suuttimille saa tehtyä ja kaasarista saa tehtyä läppä aihion.
Tuosta voi kurkistella miltä se näyttää asennetuna
http://www.opel6070club.com/jasensivut/vme/indexvm.htm
Siihen on asennettu turbon ohjauspaine tunnistin joka on muutettu alipaineelle toimivaksi (sai rikastuksen tehtyä), siis alipaineelle tehtiin
kanava sinne kalvon toiselle puolelle.
Kärjetön syttä tuli tehtyä C-ascona GT 1.8E en jakajan sisukaluista ja 900i:n syttä modulista.
Ruisku on nyt pahvilaatikossa kun kulkine on enemmä fiilisttelyä varten eli siinä on tuplat
Toivottavasti "hieman" opel sisältöinen teksti ei saa kenenkään herneitä liikkeelle vaan sisältö ratkaisisi. Jos jokin jäi kaiveleen niin kysyä saa vaikka yv:llä tai maililla jos foorumiin ei haluu kijoitella.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Se nokkakepin jyrkkys oli yksi syy valita tuo k-jetti se ei ole niin herkkä tuolle "jyrkän" nokan aiheuttamalle "tykytykselle". 308 ast nokka oli jo liikaa tuolle nokalle. mitä tuo 7.6 tarkoittaa?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kaivellaanpas vanhoja.
Eli, minkälaista toimivuutta ennustelisitte tuollaiselle GM:n ykspisteruutalle asennettuna V4:än? Olisi tuossa tontilla yhdestä vääränmerkksiestä sellainen saatavilla.
Mitä kaikkea siitä luovuttaja-autosta tulisi ottaa talteen jotta homma saataisiin toimimaan? Laite on vielä kokonainen ja olisi tarkoitus riipiä kaikki tarvittava irti lähiaikoina ennen kuin auto menee sulattoon...
Saapi kertoilla myös muita juttuja, esim. pitääkö pa-pumppu vaihtaa sähköiseen ja minkälaisia juttuja pitäisi ottaa huomioon?
Homma tapahtuu ihan minimibudjettipohjalta jälleen kerran, kokeilumielessä
Eli, minkälaista toimivuutta ennustelisitte tuollaiselle GM:n ykspisteruutalle asennettuna V4:än? Olisi tuossa tontilla yhdestä vääränmerkksiestä sellainen saatavilla.
Mitä kaikkea siitä luovuttaja-autosta tulisi ottaa talteen jotta homma saataisiin toimimaan? Laite on vielä kokonainen ja olisi tarkoitus riipiä kaikki tarvittava irti lähiaikoina ennen kuin auto menee sulattoon...
Saapi kertoilla myös muita juttuja, esim. pitääkö pa-pumppu vaihtaa sähköiseen ja minkälaisia juttuja pitäisi ottaa huomioon?
Homma tapahtuu ihan minimibudjettipohjalta jälleen kerran, kokeilumielessä
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Vähän vaikea kuvitella mekaanista pa-pumppua ruiskupeliin. Yksipisteruiskut ei ole tuttuja, mutta silti.Jorppe kirjoitti:Saapi kertoilla myös muita juttuja, esim. pitääkö pa-pumppu vaihtaa sähköiseen ja minkälaisia juttuja pitäisi ottaa huomioon?
Voisiko sen elimenluovuttajan pumpun asentaa kuupan tankkiin? tai sitten jos koko tankin pumppuineen saisi sovitettua kuupan oman tankin tilalle?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Eikös tuossa juu ole juttua tosta? Tosin en saanut nuita kuvia auki
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=49720
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=49720
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Itselläni on rakenteilla v4 nelipisteruisku. Ruisku on otettu 1.8 opel asconasta. Imusarjaan istutetaan suuttimet ja termostaattikoteloon tulee lämpöanturi flektille ja ruiskulle, joka saatetaan muuttaa säätövastukseksi lisäsyötön aikaansaamiseksi. Rikastinsuutinta ei ole ja lisäilmaluisti sijoitetaan lohkon päälle. Saabin oma virranjakaja ja puola jää aluksi ennen kuin ehdin kehitellä jostain jälkiasenteisen kärjettömänsytytyksen. Vararenkaan viereen asennetaan siirtopumppu ja välisäiliö, jotta painepumppu voidaan asentaa polttoainepinnan yläpuolelle. Polttoaine suodatin tulee todennäköisesti konetilaan. Läppärunko, ilmamassamittari ja ilmansuodatin asennetaan sinne mihin ne parhaiten mahtuvat. Rakennan ensiksi testimoottorin ja jos se pelaa hyvin se asennetaan saabin keulalle. Rakentelu on jo alkanut ja kohta pitäisi hakea 1.7 kone joka kunnostetaan projektia varten.
On se vaan hurja peli
Ne on poistettu..kromipuskuri kirjoitti:Eikös tuossa juu ole juttua tosta? Tosin en saanut nuita kuvia auki
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=49720
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Elimenluovuttaja on vuoden '94 Sorsa 1,4i. En tiedä vielä millainen tankki siinä on mutta voisi olla samaa kokoluokkaa kuin kuupassa, joten ehkä koko tankin asentaminen onnistuisi. Minulla olisi ainakin yksi hiekalla sisustettu kuupan tankki, joten siihen voisi toisena vaihtoehtona ehkä kokeilla pumpun asentamista.Juha96 kirjoitti: Vähän vaikea kuvitella mekaanista pa-pumppua ruiskupeliin. Yksipisteruiskut ei ole tuttuja, mutta silti.
Voisiko sen elimenluovuttajan pumpun asentaa kuupan tankkiin? tai sitten jos koko tankin pumppuineen saisi sovitettua kuupan oman tankin tilalle?
Elikkäpä melkeen kaiken irtoavan sähkövermeen saa irrotella Sorsan konehuoneesta jotta saapi ruutan pelaamaan Kuupassa?
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saiskohan 900i:n (vm.89) ruiskut pelittämään 96:ssa. Olis tollaset rojut ylimääräsenä, en ole niihin vielä perehtynyt (mikä boschi näissä muuten on?). Vai vaatisko mahdollisesti paljonkin muutoksia (muutakin kuin suuttimien sijoitukset imusarjaan), vai onko 2l koneen ruisku liian jytäkkä ysikuuppaan? Eli tarkoituksena olisi vain päästä kaasuttimista eroon. Mikähän se olisi sitten helpoin tie ruiskun käyttöönottoon, säätöjä en tarvitse kunhan vaan toimii hyvin
Tätäpä minäkin haen...SABA96 kirjoitti:... Mikähän se olisi sitten helpoin tie ruiskun käyttöönottoon...
Motiivina siis saada jotan erikoisuutta omaan autoon, ihan kokeilumielellä. Jos jollaki on tietoa ni kertokaa pois. Yritetään ja erehdytään yhdessä
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Mä voin tehdä imusarjaan paikat suuttimille.150euroa ja nelipisteruiskun imusarja on totta!Vaihdossa tarvitsen alkuperäisen sarjan.
Ei tuossa ruiskun asentamisessa kuuppaan ole mitään sen ihmeellisempää,kuin asentaa se esim. kaasarisatkuun.
Hyvää ohjelmoitavaa saa 200eur+oheislaitteet.Ei kannata puljata millään alkuperäisruiskuilla.
Ei tuossa ruiskun asentamisessa kuuppaan ole mitään sen ihmeellisempää,kuin asentaa se esim. kaasarisatkuun.
Hyvää ohjelmoitavaa saa 200eur+oheislaitteet.Ei kannata puljata millään alkuperäisruiskuilla.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
En taida pistää Millipeliä.SABA96 kirjoitti:Pistäppäs suppari tänne kuva näytille tollasesta suuttimille poratusta imusarjasta, onko paikoitus miten tarkka?
Edit.Niin ja ainakaan alkuperäiseen sarjaan ei riitä pelkästään poraus..Liian ohkainen seinämä..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.