[quote="Tero_s"]Esim. tuollaisen audin laatikon saa sovitettua V6(4) perään melko yksinkertaisella välilevyllä. 900:n laatikko taas on öljypohjan paikalla, sanoisin että kannattaa unohtaa heti 900:n laatikko jos ei aio käyttää myös 900:n moottoria. Ja minä ainakaan en luovu pitkittäin olevasta V6:sta.
Tarkoitin og900 laatikkoa. Juu välilevy tarvii tehdä öljypohjan puolelle ja lisäksi startille kannake. Moottori tulisi jonkinverran lähemmäs tulipeltiä, mutta jalkatilaa ei tarvisi silpoa. Voisi käyttää sovite palaa lootan perässä ja 96:n omaa tulipellissä olevaa kumia. Kattoo nyt jos kesällä kokeilis mallata pakettia. Eikös uudehkoissa passateissakin ole taas motti pitkittäin?
vkutvonen kirjoitti:Mites noi vetarit olit aatellut sovittaa? Kuupan omat vai audin vetarit napoineen?
Risteystys oli mielessä. Nytkin on paikalla vetarit joissa on 96 sisäpää ja 99 ulkopää/napa. Hitsatut vetoakselit on kestäneet yllättävän hyvin. Tosin tehdessä noudatettiin kaikkia "taiteen" sääntöjä(suoraan esab:n ohjeista). Eikä teetetyt vetaritkaan ole poissa laskuista.
mikan kirjoitti:Arvaan että Tero tekee vetarit kahdesta yhdistämällä, eli hitsaamalla.
t. Mika
Ei tainnut olla puhdas arvaus...
Viimeksi muokannut Tero_s, Su Maalis 04, 2007 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
tsaarela kirjoitti:Mistä kohtaa on hitsailtu yhteen? Onko näyttää kuvaa?
Keskeltä akselia. Eli molemmista akseleista pätkä joka oli sorvattu ulkopinnalta suoraksi. Päälle krymppiholkki ja hitsaus akseliin. CrMo akseliin tarkoitetulla puikolla hitsasin ja esilämmitin vetoakselit noin 200 asteeseen. Hitsauksen jälkeen erittäin hidas jäähdytys eristysvilla paketissa. Kuvakin löytynee...
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.